@perfumowyswir: tunele drogowe w norwegii tez duzo taniej buduja. Moze idzie o to ze u nich duzo tych tuneli, mierzei itp i branza jest rozwinieta i przystosowana w tym kierunku. A u nas trzeba szukac kogos kto sie podejmie i kto umie.
@vitovia: Kopanie tuneli drogowych akurat jest dużo tańsze u nich, bo u nich dominuje lita skała którą drążysz TBMem i masz wszystko w dupie, bo to jednorodna bryła. W Polsce przejechali się na tym Włosi którzy spodziewali się drążenia jak w Dolomitach, a wyszło trochę inaczej ( ͡°͜ʖ͡°) W Polsce masz przeważnie szlif karpacki albo inne pomieszane warstwy materiału naniesionego przed lądolody przy ostatnich
@PfefferWerfer: Ahh te lądolody. Bardziej spodziewałem się odpowiedzi, że to kolesiarstwo i wręczanie sobie pod stołem i stąd mamy ławki za setki tysięcy (w tym też te patriotyczne tymczasowe), które się rozlatują.
@PfefferWerfer: wg mnie mieszasz i upraszczasz. TBM akurat jest dedykowany do gruntów, zwłaszcza nawodnionych. Gdyby nie był, to metra Warszawskiego czy tuneli średnicowych w Łodzi nie robionoby tbmem. To, że polskie firmy średnio ogarniają temat tbm to nie dyskwalifikuje tej metody. TBM w twardej skale można, ale też nie wszędzie się da. Hydraulika jest ograniczeniem i nie przeskoczysz progu średni. Kształt tunelu będzie okrągły, co ze względu na użytkowe parametry
@perfumowyswir kwestia w czym drążysz, poza tym u nas dochodzi jeszcze system śluz.
A no i jeszcze trzeba policzyć po jakim czasie inwestycja w norwegii się zwróci, a na drugiej stronie szali że do przekopu będziemy dopłacać. Na dziś moment dziennie przez przekop mamy 5 przepłynieć dziennie (w dwie strony strony razem, raczej turystyczne żaglówki)
#nieruchomosci #kredythipoteczny
źródło: comment_1672316651v8UB9ndVD1CvREfC1y6CNE.jpg
Pobierzprzekłada się na cenę inwestycji, ale widzę, że wolisz bić piane niż trzymać się faktów tak, że eot
@Szumny: *także eot
A no i jeszcze trzeba policzyć po jakim czasie inwestycja w norwegii się zwróci, a na drugiej stronie szali że do przekopu będziemy dopłacać. Na dziś moment dziennie przez przekop mamy 5 przepłynieć dziennie (w dwie strony strony razem, raczej turystyczne żaglówki)