Aktywne Wpisy
szklarskaporeba +540
#korposwiat #pracbaza #big4 Młode roczniki są bardzo śmieszne. Dzisiaj '99 podszedl na open space do managera i powiedział ze albo pierwsze dwa tygodnia listopada będzie mieć wolne a potem home working do końca roku albo jutro rzuca wypowiedzenie xD. Pulsujących zawołam jutro z rozwinięciem sytuacji.
juzwos +708
Prace wykopaliskowe rozpoczęły się na całej długości projektu od października 2022 r.
Jednobudynkowe pionowe miasto złożone z mniejszych modułów poskładanych jak klocki połączone podestami dla pieszych docelowo pomieści 9 mln mieszkańców.
Spowoduje to gęstość zaludnienia wynoszącą 260 000 osób na kilometr kwadratowy. Dla porównania, Manila, najgęściej zaludnione miasto na świecie w 2020 r., miało gęstość 44 000 / km2
Ma mieć szerokość 200 metrów, długość 170 km oraz 500 metrów wysokości.
Będzie biegło przez tereny przybrzeżne, pustynne i górzyste.
W The Line funkcje miejskie zostały ułożone przez urbanistów w pionie, jednocześnie dając mieszkańcom możliwość płynnego poruszania się w trzech wymiarach (w górę, w dół i w poprzek). Wszystko, czego mogliby potrzebować lokatorzy, zostanie rozmieszczone w odległości 5 - minutowego spaceru. To lepiej niż typowe założenia smart city, które "dają sobie" 15-minutowy spacer na załatwienie najważniejszych potrzeb. Do szkół, domów i miejsc pracy będzie można dojść przez parki i deptaki, które będą wyrastały wprost z budynków.
W mieście nie zobaczymy "tradycyjnych" samochodów (także tych elektrycznych) z bardzo prozaicznego powodu - w The Line nie zaprojektowano dróg. Poszczególne dzielnice połączy szybka kolej i w ten sposób "nada priorytet zdrowiu i dobremu samopoczuciu ludzi nad transportem i infrastrukturą" jak twierdzą projektanci. Jej przejazd z jednego końca na drugi ma zajmować około 20 minut.
W The Line zaplanowano także... pola uprawne, które mają wyżywić mieszkańców. Zboża i warzywa będą "autonomicznie zbierane i pakowane" i przenoszone do "społecznych stołówek" lub "wspólnych kuchni". Lokatorzy zapłacą abonament na śniadanie, obiad i kolację.
Wśród nietypowych części składowych jednobudynkowego miasta można także znaleźć:
-stadion znajdujący się pod ziemią;
-marinę dla jachtów;
-korytarze, które mają zarządzać migracją milionów ptaków
#ciekawostki #nieruchomosci #swiat
Polecam materiał m.in. na ten temat (angielski wymagany)
@instalacja: dla reszty świata to dobre. Przetestują pomysły, a najlepsze zostaną wykorzystane w racjonalnych projektach.
Ale nie mówmy hop, najbliższe lata pokażą co z tego wyjdzie. :)
@instalacja: a najsmutniejsze, że mają środki, żeby wybudować modelowe miasta przyszłości. Zebrać tęgie głowy, sypnąć pieniądze i wybudować coś wspaniałego.
A oni #!$%@? #!$%@? wieżowiec na 200 km.
https://www.morizon.pl/blog/oskar-hansen-utopijne-wizje/
https://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/oskar-hansen-linearny-system-ciagly/
Osobiście jestem ciekaw efektu końcowego. Myślę że na terenach pustynnych budowa „miasta” tego typu jest dużo mniej energochłonna, podobnie jak jego późniejsze utrzymanie (ale to tylko moje domysły).
Nie możesz się bardziej mylić. Budowa na skrajnym #!$%@? gdzie hulają wiatry z piaskiem i są okrutnie wysokie amplitudy temperatury jest oczywiście dużo BARDZIEJ energochłona. Podobnie utrzymanie tego gniota, gdzie trzeba jeszcze dostarczyć tam wodę.