Wpis z mikrobloga

Cześć jestem w trakcie obmyślania programu lojalnościowego dla mojej firmy. Założenia i strategię mam już opracowaną, ale nadal brakuje mi pomysłu na upominki. Im dalej i dłużej ktoś będzie uczestniczył, tym dostanie atrakcyjniejsze nagrody. Możecie coś polecić? Wasze firmy też prowadzą takie programy? Sprawdziły się? Co warto wziąć pod uwagę? #firma #marketing
  • 6
@asyla: wszystko zależy od profilu firmy. Inne argumenty działają na klientów sklepów z produktami dla przyszłych rodziców, inne na klientów sklepu budowlanego, jeszcze inne na klientów sklepu spożywczego.
@asyla A sprzedajecie samochody, kosmetyki czy kursy online? Zależy dla kogo i w jakich okolicznościach te nagrody.
A program lojalnościowy sam w sobie to tez nie jest taka prosta sprawa.
@asyla:

Większość programów lojalnościowych to rak z przerzutami i jeśli myślisz, że przy
dzisiejszym rynku tak konkurencyjnym i tak dostępnym upominki czy shito gadżety utrzymają
twojego klienta to sorry, ale nie.

W branży poligraficznej/reklamowej zwłaszcza.

Jedyny model, który może teoretycznie budować lojalność, to szeroka paleta produktów, które zaspokajają kompleksowe potrzeby klienta od A do Z. Np. masz tani produkt, który jest u Ciebie po pierwsze by pozyskać klienta, nie zarabiasz na
@asyla: W jednej z firm jako konsultant zewnętrzny wprowadzaliśmy programy lojalnościowe. Pamiętam, że mieli prawie wszystko gotowe. Jeszcze przed ostatecznym wdrożeniem zapytaliśmy ich klientów co motywowaloby ich do korzystania z takiego programu. Pamiętam, że odpowiedzi zaskoczyły wszystkich. Pojawiły się rabaty, darmowe konsultacje, ale praktycznie żaden z klientów nie wspomniał o gadżetach. Dlatego wprowadziliśmy system rabatów przy uzbieraniu konkretnej ilości zamówień. Spowodowało to jeszcze jeden efekt - kiedy klienci chcieli taniej, lub