Aktywne Wpisy

petugh +1102
Ponad 3 lata ciężkiej pracy, a oto jej efekty. -55kg.
Początek 1 czerwca 2022, ale po drodze niezliczona ilość wzlotów i upadków. W tym przytycie z powrotem 16kg.
Jak można doprowadzić się do takiego stanu? Nie mam żadnych wymówek, chorej tarczycy, problemów z hormonami itd. Po prostu żarłam jak prosiak, miałam napady kompulsywnego objadania się i zerową samoocenę.
NIGDY nie byłam szczupła, już od dzieciaka miałam nadwagę a potem otyłość.
Jak to
Początek 1 czerwca 2022, ale po drodze niezliczona ilość wzlotów i upadków. W tym przytycie z powrotem 16kg.
Jak można doprowadzić się do takiego stanu? Nie mam żadnych wymówek, chorej tarczycy, problemów z hormonami itd. Po prostu żarłam jak prosiak, miałam napady kompulsywnego objadania się i zerową samoocenę.
NIGDY nie byłam szczupła, już od dzieciaka miałam nadwagę a potem otyłość.
Jak to
źródło: temp_file8658151187121454080
Pobierz
Partacze +93
I kto tu jest niby głupi my czy sebcel? Sobotni wieczór a ja siedzę i od półgodziny słucham tego szaleństwa, myślę że wszyscy zostajemy zrobieni w bambuko metodą contrawise, a Pan Sebastian z ukradzionego czasu buduje imperium #sebcel






Sikorsky S-72
Opracowany i zbudowany dla NASA i US Army na początku lat 70 XX wieku, S-72 był eksperymentalnym wiropłatem zespolonym (ang. compound helicopter) - oprócz głównego wirnika posiadał dodatkowe źródło ciągu w postaci silników odrzutowych oraz skrzydła dla zapewnienia dodatkowej siły nośnej. Podstawą konstrukcji był główny wirnik z modelu S-61 oraz silnie zmodyfikowany płatowiec S-67. Głównym celem RSRA (Rotor Systems Research Aircraft) były pomiary charakterystyki pracy wirników helikopterowych w locie. Dwa silniki turbowentylatorowe pozwalały na przeprowadzanie doświadczeń z prędkościami przekraczającymi 500km/h. Dzięki skrzydłom mógł poruszać się jak klasyczny płatowiec bez głównego wirnika. Dodatkowo wyposażony był w awaryjny system ratunkowy, który przy aktywacji odrzucał łopaty głównego wirnika oraz włazy ewakuacyjne z kabiny a następnie wyrzucał załogę przy użyciu rakiet. Oblatany w 1976, został dostarczony do testów dla NASA w 1979. W 1983 Sikorsy Aircraft otrzymało zlecenie modyfikacji S-72 do zainstalowania platformy testowej X-Wing (był to koncept wirnika, który nie posiadał powierzchni sterowych i wykorzystywał do tego celu efekt Coandy – polega on na tym, że strumień płynu – gazu lub cieczy – ma tendencję do przylegania do powierzchni znajdującej się najbliżej). X-Wing został postrzeżony jako uzupełnienie dla helikopterów i samolotów a nie ich zastępstwo. Ze wględu na liczne problemy techniczne X-Wing nigdy nie wzbił się w powietrze a trudności budżetowe wpłynęły na ostateczne zamknięcie całego programu w 1988 roku.
Podstawowe dane techniczne (S-72):
Załoga: 3
Długość: 21.51m
Rozpiętość skrzydeł: 13.74m
Wysokość: 4.42m
Średnica głównego wirnika: 18.9m
Powierzchnia nośna: 280m^2 – wirnik + 34m^2 - skrzydła
Masa własna (pusty): 9535kg
MTOW: 11884kg
Napęd: 2x General Electric T58-GE-5 1400hp (1000kW) - silniki turbowałowe
2x General Electric TF34-GE-400A 41.26kN (kg) ciągu – silniki turbowentylatorowe
Vmax: 560km/h | 300kts
#dziendobry #lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: comment_16681432066oQOay7f3L48txUh6XifmX.jpg
Pobierz