Wpis z mikrobloga

SKODA FABIA KOMBI 2022 1.0 MPI 60 KM - 4 miesiące i 10 000 km po zakupie

Kiedyś na starym koncie (które w międzyczasie usunąłem) napisałem, że zamówiłem sobie Fabię Kombi Classic z salonu. Było to na początku roku. Miałem opisać jak już odbiorę auto. Właśnie mijają 4 miesiące (odebrałem pod koniec maja) i 10 000 km przejechanych tym autem. Tak więc, będąc słowny, opisuję i chwalę się nowym nabytkiem.

W linku więcej fotek https://imgur.com/a/h2pHijK#xmrQy9u

Auto kosztowało 67 500 zł (budżet jaki miałem założony to 60k w porywach do 65k zł, a więc go przekroczyłem) i trochę żałuję, że nie starczyło mi na alufelgi, oraz siatkę oddzielającą strefę bagażową od pasażerskiej. Najbardziej szkoda mi braku szóstego biegu. A poza tym jestem w 99% zadowolony z auta. Można powiedzieć, że załapałem się rzutem na taśmę na jego zakup, ponieważ zamówiłem na początku stycznia, a w lutym zaprzestano przyjmować na niego kolejne zamówienie; auto opuściło fabrykę na początku maja, a w sierpniu zakończono linię produkcyjną tego modelu (Skoda Fabia III generacji była produkowana od 2015 roku).

Mój wcześniejszy samochód to był VW Golf IV z 2003 roku, tak więc prawie 2 dekady przeskoku technologicznego do przodu. We wcześniejszym aucie zmęczenie dawało się we znaki już po przejechaniu 300 km, mimo wymiany zawieszenia i wielu innych serwisów. W obecnym mogę zrobić bez większego zmęczenia 500 km. Teraz mam na pokładzie m.in. ogranicznik prędkości, tempomat, klimatyzację, regulowane siedzenia na wysokość, komputer pokładowy, wskaźnik temperatury oleju i parę innych bajerów. A przy tym mniej pali. Średnie spalanie Golfa (1.4 75KM) to było 8.5 L LPG. W Fabii średnie spalanie to 6.5L LPG - po przejechaniu pierwszego 1000 km na benzynie (celem lepszego dotarcia), następne kilometry na autogazie. Przy okazji zamontowałem większy zbiornik LPG - 64L, de facto wchodzi 52.5L, co pozwala na bezproblemowe przejechanie 800 km (jadąc na trasie z prędkościami do 120 km/h).

Wielką zaletą auta jest spory bagażnik 530L. Zastanawiałem się czy nie poczekać z zakupem IV generacji Fabii, niestety w najnowszej odsłonie (nota bene od tego roku) jedyne dostępne nadwozie to hatchback mający 200 litrów mniej pojemności bagażnika, jest także niższy o kilka mm (a ja wolę nieco wyższe auto - z tego m.in. względu dokupiłem pakiet na bezdroża, mój egzemplarz ma o niecały centymetr większy prześwit od standardowego modelu).

Autko super i zostanie w ten czy inny sposób ze mną już do czasu zezłomowania go za te kilkanaście lat / kilkaset tysięcy km. Nawet jeśli za 10 lat kupię sobie inne, to to auto pozostanie przez kolejne parę lat albo w rodzinie albo jako auto firmowe.

Pozdrawiam.

#chwalesie #pokazauto #motoryzacja #samochody #vag #volkswagen #skoda
Adamfabiarz - SKODA FABIA KOMBI 2022 1.0 MPI 60 KM - 4 miesiące i 10 000 km po zakupi...

źródło: comment_1664273796kiqwaqulHkp2Jv7EdDkoI3.jpg

Pobierz
  • 203
  • Odpowiedz
@skate1 i jeszcze bedzie tym ciagnal przyczepke XDDDD 4 stronna dyskusja o oleju do 60 konnego auta xD to musi byc jakis eksperyment obcych xD nie wierze, ze mozna takie rzeczy robic w zyciu jak OP
  • Odpowiedz
i jeszcze bedzie tym ciagnal przyczepke XDDDD 4 stronna dyskusja o oleju do 60 konnego auta xD to musi byc jakis eksperyment obcych xD nie wierze, ze mozna takie rzeczy robic w zyciu jak OP


@stannis: Typ jeszcze tam pisze o montażu gazu po kupnie. Czyli gwarancja poszła się #!$%@?ć, warto było brać nowe auto. O kupnie wielosezonowych opon na zimę, bo fabrycznie NIESTETY były letnie, to już nawet szkoda gadać.
  • Odpowiedz
No to sobie doczytaj na temat zabezpieczeń w Vagu i w takiej Dacii :)


@Darth_Gohan: spotkałem się parę razy z rdzewiejacymi Daciami. Sam producent przyznaje, że są tylko w pewnym stopniu ocynkowane, ale z nowszymi chyba nie jest już tak źle?
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: szerokości i bezawaryjnej jazdy. Sam rozważam Fabię (choć już 4 generację).
IMO silnik trochę słaby, ale jeśli Ci wystarcza to fajnie. Mocniejsze wersje chyba tylko kręcę się wyżej co też można "odblokować" w oprogramowaniu (najlepiej po gwarancji ( ͡° ͜ʖ ͡°))
  • Odpowiedz
@Kefir91: No właśnie umówiłem się na wymianę opon na zimę na wielosezonowe. Oczywiście letnich fabrycznych nie będę wyrzucać, tylko potem na przełomie kwietnia / maja do nich powrócę.
  • Odpowiedz
@SweetDreams No właśnie nie wiem skąd jest mit o tym żeby VAG miał tak super zabezpieczone auta.

Dacie jest podmarka Renault. Renault naprawdę dobrze zabezpiecza auta, a na pewno nie gorzej niż VAG. Szczególnie ostatnio gdzie dają ciała non stop.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: pewnie troll, ale jeżeli wierzysz że w najtańszej skodzie z najbardziej budżetową konfiguracją nic nie jebnie w trasie tylko dlatego, że jest nowa, to szkoda klawiatury xD auta za 10 razy większe pieniądze potrafią się wykrzaczyć przy 10 000 km z powodu niedoskonałości w produkcji

No ale jeżeli to nie troll, to podziwiam umiejętność wyparcia niewygodnych faktów. Kupiłeś jedno z najtańszych aut na rynku, równie dobrze mógłbyś zrobić wątek o
  • Odpowiedz
@BrowserStack: Poniekąd zgadza się, ale nie do końca. Nie kupuję aut za ponad ćwierć bańki (nie jestem ani prezesem wielomiliardowej firmy zatrudniającej tysiąc pracowników ani osobą, której silnik musi warczeć V8 / V6 i mieć po kilkaset kucy), nie kupuję laptopów za kilkanaście klocków (nie jestem ani grafikiem komputerowym ani fanboyem Apple'a), ani nie kupuję butów za kilka klocków (nie mam potrzeby mieć sygnowanych podpisem Zanottiego).

Natomiast mylisz się porównując nową
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: No mój na pusto waży około 1100. Jechałem taką Felicją kolegi. Tam nawet wspomagania nie było. Ogólnie tak z 2.5x szybsze zmęczenie jazdą i przejechać 250 km na koniec województwa / do sąsiedniego województwa taką Felicją to wyczyn.
  • Odpowiedz