Wpis z mikrobloga

SKODA FABIA KOMBI 2022 1.0 MPI 60 KM - 4 miesiące i 10 000 km po zakupie

Kiedyś na starym koncie (które w międzyczasie usunąłem) napisałem, że zamówiłem sobie Fabię Kombi Classic z salonu. Było to na początku roku. Miałem opisać jak już odbiorę auto. Właśnie mijają 4 miesiące (odebrałem pod koniec maja) i 10 000 km przejechanych tym autem. Tak więc, będąc słowny, opisuję i chwalę się nowym nabytkiem.

W linku więcej fotek https://imgur.com/a/h2pHijK#xmrQy9u

Auto kosztowało 67 500 zł (budżet jaki miałem założony to 60k w porywach do 65k zł, a więc go przekroczyłem) i trochę żałuję, że nie starczyło mi na alufelgi, oraz siatkę oddzielającą strefę bagażową od pasażerskiej. Najbardziej szkoda mi braku szóstego biegu. A poza tym jestem w 99% zadowolony z auta. Można powiedzieć, że załapałem się rzutem na taśmę na jego zakup, ponieważ zamówiłem na początku stycznia, a w lutym zaprzestano przyjmować na niego kolejne zamówienie; auto opuściło fabrykę na początku maja, a w sierpniu zakończono linię produkcyjną tego modelu (Skoda Fabia III generacji była produkowana od 2015 roku).

Mój wcześniejszy samochód to był VW Golf IV z 2003 roku, tak więc prawie 2 dekady przeskoku technologicznego do przodu. We wcześniejszym aucie zmęczenie dawało się we znaki już po przejechaniu 300 km, mimo wymiany zawieszenia i wielu innych serwisów. W obecnym mogę zrobić bez większego zmęczenia 500 km. Teraz mam na pokładzie m.in. ogranicznik prędkości, tempomat, klimatyzację, regulowane siedzenia na wysokość, komputer pokładowy, wskaźnik temperatury oleju i parę innych bajerów. A przy tym mniej pali. Średnie spalanie Golfa (1.4 75KM) to było 8.5 L LPG. W Fabii średnie spalanie to 6.5L LPG - po przejechaniu pierwszego 1000 km na benzynie (celem lepszego dotarcia), następne kilometry na autogazie. Przy okazji zamontowałem większy zbiornik LPG - 64L, de facto wchodzi 52.5L, co pozwala na bezproblemowe przejechanie 800 km (jadąc na trasie z prędkościami do 120 km/h).

Wielką zaletą auta jest spory bagażnik 530L. Zastanawiałem się czy nie poczekać z zakupem IV generacji Fabii, niestety w najnowszej odsłonie (nota bene od tego roku) jedyne dostępne nadwozie to hatchback mający 200 litrów mniej pojemności bagażnika, jest także niższy o kilka mm (a ja wolę nieco wyższe auto - z tego m.in. względu dokupiłem pakiet na bezdroża, mój egzemplarz ma o niecały centymetr większy prześwit od standardowego modelu).

Autko super i zostanie w ten czy inny sposób ze mną już do czasu zezłomowania go za te kilkanaście lat / kilkaset tysięcy km. Nawet jeśli za 10 lat kupię sobie inne, to to auto pozostanie przez kolejne parę lat albo w rodzinie albo jako auto firmowe.

Pozdrawiam.

#chwalesie #pokazauto #motoryzacja #samochody #vag #volkswagen #skoda
Adamfabiarz - SKODA FABIA KOMBI 2022 1.0 MPI 60 KM - 4 miesiące i 10 000 km po zakupi...

źródło: comment_1664273796kiqwaqulHkp2Jv7EdDkoI3.jpg

Pobierz
  • 203
@MisPalkis: Robię każdego miesiąca kilka tras po kilkaset km, a i parę razy w roku zdarzą się ponad tysiąc km, np. może na nowy rok przejadę się do Mediolanu, czy gdzieś. Jakieś 80-90% swojego przebiegu robię na drogach szybkiego ruchu. Tempomat jest bardzo pomocny.

A jakieś carplay/android audio, infotainment? Panie, ja nie wiem co to jest w ogóle.
@ultimatebadass: W swoich poprzednich autach w ogóle nie miałem otwieranych tylnich szyb, tak więc i tak to jest postęp, że pasażerowie z tyłu mogą sobie otworzyć poprzez korbotronik. I wystarczy, i super.

@MisPalkis: Mam palucha na usb ze swoją playlistą / podcastami do słuchania. A do tego radio, mało tego, w tym nawet cyfrowe. Co mi więcej potrzebne? Nic.
@pilkarskiswir: Nie będę ukrywać, tiry wyprzedzam tylko, gdy jadę na pusto i mam przed sobą co najmniej 500-600 m idealnej przerywanej linii i prostej drogi z dobrą widocznością, lub przy większym obciążeniu to bardziej 900-1000 m. Ale ja nie zawsze muszę być pierwszy na kolejnych światłach. Poza tym jakieś 80-90% mojego poruszania się to drogi szybkiego ruchu, kolejne kilka procent miasto, więc niewiele podróżuję po zwykłych krajowych / wojewódzkich / powiatowych
@pilkarskiswir: A jednak znajdował ten model z tym silnikiem setki tysięcy nabywców. A sam silnik po kosmetycznych modyfikacjach jest dostępny do dziś w gamie pojazdów koncernu VAG.

@dzem_z_rzodkiewki: Czarny lakier po prostu musiał być. Ewentualnie mocno ciemnozielony, ale takiego nie oferowali.

@ultimatebadass: I co, może jeszcze auto z turbiną i bezpośrednim wtryskiem, żebym musiał zamontować 2.5-3x droższą instalację i liczyć się ze znacznym dotryskiem benzyny, a także po jakimś