Aktywne Wpisy
ChickenDriver2 +15
#pracbaza
Klęska urodzaju.
Wygrałem rekrutację w firmie A. Dostałem ofertę. Przyjąłem ale na wypowiedzeniu (3 m-ce), krótko po jej przyjęciu dostałem zaproszenie w firmie B do rozmowy w sprawie pracy w fajniejszym zakresie, w większej firmie, z lepszymi opiniami na GW i w ogóle. Poszedłem pogadać, bo co mi szkodzi. Rzuciłem jeszcze większy hajs niż przyjąłem w A i tyle. No i po około miesiącu od przyjęcia oferty A, firma B złożyła
Klęska urodzaju.
Wygrałem rekrutację w firmie A. Dostałem ofertę. Przyjąłem ale na wypowiedzeniu (3 m-ce), krótko po jej przyjęciu dostałem zaproszenie w firmie B do rozmowy w sprawie pracy w fajniejszym zakresie, w większej firmie, z lepszymi opiniami na GW i w ogóle. Poszedłem pogadać, bo co mi szkodzi. Rzuciłem jeszcze większy hajs niż przyjąłem w A i tyle. No i po około miesiącu od przyjęcia oferty A, firma B złożyła
Fennrir +64
Niezła #patodeweloperka w #katowice przebijająca chyba nawet wrocławskie nadbudówki: trzykondygnacyjna nadbudowa stanowiąca połowę wysokości budynku. Kamienice są w ewidencji, ale konserwator najwyraźniej problemu nie widzi, co innego gdyby szaraczek chciał wymienić okna, wtedy już by była "ingerencja w wygląd zabytku". IMO powinien być bezwzględny zakaz nadbudowywania zabytkowych kamienic (z jedynymi dopuszczalnymi wyjątkami w celu odtworzenia oryginalnej wysokości czy wyrównania pierzei), bo to co się dzieje w ostatnich latach to jest kompletna patologia.
Kiedyś na starym koncie (które w międzyczasie usunąłem) napisałem, że zamówiłem sobie Fabię Kombi Classic z salonu. Było to na początku roku. Miałem opisać jak już odbiorę auto. Właśnie mijają 4 miesiące (odebrałem pod koniec maja) i 10 000 km przejechanych tym autem. Tak więc, będąc słowny, opisuję i chwalę się nowym nabytkiem.
W linku więcej fotek https://imgur.com/a/h2pHijK#xmrQy9u
Auto kosztowało 67 500 zł (budżet jaki miałem założony to 60k w porywach do 65k zł, a więc go przekroczyłem) i trochę żałuję, że nie starczyło mi na alufelgi, oraz siatkę oddzielającą strefę bagażową od pasażerskiej. Najbardziej szkoda mi braku szóstego biegu. A poza tym jestem w 99% zadowolony z auta. Można powiedzieć, że załapałem się rzutem na taśmę na jego zakup, ponieważ zamówiłem na początku stycznia, a w lutym zaprzestano przyjmować na niego kolejne zamówienie; auto opuściło fabrykę na początku maja, a w sierpniu zakończono linię produkcyjną tego modelu (Skoda Fabia III generacji była produkowana od 2015 roku).
Mój wcześniejszy samochód to był VW Golf IV z 2003 roku, tak więc prawie 2 dekady przeskoku technologicznego do przodu. We wcześniejszym aucie zmęczenie dawało się we znaki już po przejechaniu 300 km, mimo wymiany zawieszenia i wielu innych serwisów. W obecnym mogę zrobić bez większego zmęczenia 500 km. Teraz mam na pokładzie m.in. ogranicznik prędkości, tempomat, klimatyzację, regulowane siedzenia na wysokość, komputer pokładowy, wskaźnik temperatury oleju i parę innych bajerów. A przy tym mniej pali. Średnie spalanie Golfa (1.4 75KM) to było 8.5 L LPG. W Fabii średnie spalanie to 6.5L LPG - po przejechaniu pierwszego 1000 km na benzynie (celem lepszego dotarcia), następne kilometry na autogazie. Przy okazji zamontowałem większy zbiornik LPG - 64L, de facto wchodzi 52.5L, co pozwala na bezproblemowe przejechanie 800 km (jadąc na trasie z prędkościami do 120 km/h).
Wielką zaletą auta jest spory bagażnik 530L. Zastanawiałem się czy nie poczekać z zakupem IV generacji Fabii, niestety w najnowszej odsłonie (nota bene od tego roku) jedyne dostępne nadwozie to hatchback mający 200 litrów mniej pojemności bagażnika, jest także niższy o kilka mm (a ja wolę nieco wyższe auto - z tego m.in. względu dokupiłem pakiet na bezdroża, mój egzemplarz ma o niecały centymetr większy prześwit od standardowego modelu).
Autko super i zostanie w ten czy inny sposób ze mną już do czasu zezłomowania go za te kilkanaście lat / kilkaset tysięcy km. Nawet jeśli za 10 lat kupię sobie inne, to to auto pozostanie przez kolejne parę lat albo w rodzinie albo jako auto firmowe.
Pozdrawiam.
#chwalesie #pokazauto #motoryzacja #samochody #vag #volkswagen #skoda
Laptop za 699 to właśnie odpowiednik tej fabii i możesz sobie
To już każdego sprawa czy się czymś chwalić i pisać epopeje czy nie. A ja się będę chwalić, niczego złego nie zrobiłem.
To nieprawda, co piszesz. Auta z wysokiej półki (ale nie tej najwyższej) są obecnie w przedziale cenowym ~ 150 - 250k pln, czyli Fabia to ich 1/2 - 1/3 -krotność. Fabia zwłaszcza z dodatkami nie jest najtańszym autem na rynku. Można kupić nowe auta golasy za 45-48k, czyli
- jak budżet się nie spina, warto rozważyć kupno auta z salonu, ale uwmzywanego, np 2-3 letniego. Stosunek ceny do jakości na pewno jest lepszy
- jak jesteś przedsiębiorcą, leasing jest zdecydowanie lepszą opcją niż kupno za gotówkę, nie mrozisz sobie dużego kapitalu na coś co mozesz np rozbić
Na takie rzeczy bierze się z reguły pakiet serwisowy
@larvaexotech: no chyba, że to Powershift od Forda to wtedy to nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdyby nie te zaburzenia to zylby normalnie, jezdzil normalnym autem, nie przeliczal wszystkiego itd. Tutaj nie potrzeba porad od ludzi, ktorzy znaja sie na motoryzacji, tutaj potrzeba porad psychologa.
@Adamfabiarz: Skoro się chwalisz tutaj i na reddicie z możliwością komentowania, to komentujący słusznie zauważają - kupiłeś auto z silnikiem od kosiarki i jesteś z tego dumny. Tylko czemu się oburzasz, że ludzie piszą prawdę - to auto ma parametry na poziomie 30 letniej skody favorit.
Gdyby tam było coś mające te 100 koni do lpg i 6 bieg. Dla mnie niestety jakoś za ciasny jak siedzę za kółkiem.
Ale jedna zaleta nowego auta to brak strachu jechać tym gdzieś dalej.
@Adamfabiarz: Za 150k kupisz obecnie średnio wyposażonego kompakta z normalnym silnikiem (~150km). Wysoka, ale nie najwyższa półka to obecnie 500k - mówimy o dopasionym A6, E klasie, czy odpowiednikach w SUV-ie z dynamicznym silnikiem. Najwyższa półka to miliony (Bentley, Rolls, itp.). Fabia za 65k to praktycznie dno obecnych cenników. Nie ma w tym
Oczywiście,że automat jest bardziej awaryjny i droższy w naprawie. Ale to nie jest tak, że rozpadają się po 5k kilometrów i wymiana kosztuje milion złotych. W poprzednim aucie zrobiłem na automacie od 0
@larvaexotech: nie no ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak tyle wytrzymał to luz, dobry sprzęt to musi być
Potencjalny wydatek 3k za 150 000 km wezmę na klatę byle nie machać gałą tysiące razy dziennie w korkach.
Mam assistance w ramach auta. Tutaj chodzi, że ja nie mam czasu, żeby czekać godzinami na odholowanie auta, a potem dniami na jego naprawę, i to w momentach, w którym bym tego sobie wcześniej nie zaplanował samemu.
koszt serwisu, który jest b wysoki dla nowych aut bo musisz go robić w ASO.
A
To, ze twoj bieda golf czegos nie mial nie znaczy, ze to jest jakis bajer. Co do tego
@Adamfabiarz powiedz szczerze - wsiadasz do swojej fabii i jaka masz pewnosc, ze ta elektroniczna blokada drzwi nie popsuje sie? Skad wiesz, ze bedziesz mogl wysiasc? Po co ci to? Przeciez to jest niepotrzebne i generuje tylko dodatkowe koszta gdy sie popsuje.