Jazgot piratów drogowych, którzy wreszcie zaczną zatrzymywać się na zielonej strzałce i zdejmą nogę z gazu to miód na moje uszy. Tak wam jeszcze tylko przypomnę, że 50 km/h w terenie zabudowanym to m a k s y m a l n a prędkość z jaką można się poruszać, a nie minimalna jak niektórzy myślą :)
Ze znaku STOP też robisz sobie ustąp pierwszeństwo, bo takie jest Twoje widzimisię?
@MichuB: znak STOP jest ustawiany na niebezpiecznych wyjazdach z przyporządkowanej, najczęściej tam, gdzie jest ograniczona widoczność albo inny powód, dla którego pełne zatrzymanie jest istotne z perspektywy bezpieczeństwa. W innych wypadkach stawiany jest zwykły żółty trójkąt, który nie wymaga pełnego zatrzymania. Strzałka natomiast zobowiązuje do zatrzymania nawet tam, gdzie można by było bez problemu bezpiecznie przejechać bez
@SzubiDubiDu: I w czym widzisz problem? Też mijam takie przejazdy i się zatrzymuję, tracę na tym jakieś max 10 sekund Raz na takim przejeździe się zdziwiłem jak drezyna przejechała, niby zarośnięte ale jednak jechać się da po szynach Poza tym jeśli uważasz, że jakiś znak jest zbędny to napisz do zarządcy drogi o zmianę, przyczyń się do poprawy ruchu, a nie tylko biadolisz jaki to los ciężki, bo trzeba się
@malinq: Ja #!$%@? gównoartykuł który opiera się na oficjalnych danych policji na temat oficjalnych wypadków... ty masz gwóźdź w mózgu człowieku? Wiadomo że twarde dane są niczym w porówaniu z twoim 'wydaje mi się' i chłopskim rozumem.
Nie mają #!$%@? ale ty sam nie pisałeś nic o ograniczeniach prędkości xd
@cebularz_szkorbutnikowy: Tylko samochód na rondzie zmienia pas ruchu i to on ma pierwszeństwo przed wjezdzajacym.
Często dochodzi do sytuacji jak na tamtym screenie, że wjezdzajacy na rondo zdąży płynnie wjechać na pas zewnętrzny zanim pojazd na wewnętrznym go zmieni. Wówczas to ten na rondzie musi ustąpić, ale tylko dlatego, że w momencie zmiany pasa oboje już są na rondzie.
Ale to mówię, każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie.
@dos_badass Patrząc na to co pisze ten cwl, to tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że to największy imbecyl i dzban na tym portalu xD zawsze jest przeświadczony o swojej mega zajebistosci jazdy, a patrząc po jego filmikach to jeździć nie umie i zawsze każdego wyzywa że jeździ lepiej xd
@Krupier: Dla mnie to jest jedna z najbardziej niekomfortowych sytuacji kiedy jeżdżę samochodem.
Bo teoretycznie pas z wewnętrznego na zewnętrzny powinienem zmienić dopiero przed swoim zjazdem. Więc manewr zmiany pasa ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny często zaczynam będąc na wysokości wcześniejszego zjazdu niż mój docelowy. I jeśli w tym momencie akurat inne auto chce wjechać na rondo to pierwszeństwo będzie miał ten, kto pierwszy przednim zderzakiem znajdzie się na tym
@cebularz_szkorbutnikowy: każda taka sytuacja może być niekomfortowa, ale gdy zachowa się zdrowy rozsądek i ew. przyhamuje gdy ktoś się jednak próbuje wjechać przed nas zmieniającego pas to nikomu nie dzieje się krzywda, najlepsze pod kątem ruchu na rondzie są ronda turbinowe, bo nie musisz zmieniać pasa przy zjeżdżaniu z niego
@Bog666: nie tłumacz sobie tak, bo to nie prawda jest masa skrzyżowań bez buforu, ostatnio nawet widziałem skrzyżowanie gdzie żółte światła zapaliły się jednocześnie tj. czerwono-żółte (czyli przygotowanie do ruszenia) na jednym i samo żółte (przygotowanie do zatrzymania się) na drugim
na tym filmie jakby tylko ktoś dynamiczniej ruszył to byłby wypadek
@Ebenezer_Scrooge: Lol, jaranie się, że zaostrzają kary za kretyński przepis, który wymusza dwukrotne hamowanie przed skrzyżowaniem, zamiast to zlikwidować w #!$%@?.
#polskiedrogi #samochody #prawo
źródło: comment_1663899300ZiaV8K4kgbHWKnPM27qkPz.jpg
Pobierz@MichuB: znak STOP jest ustawiany na niebezpiecznych wyjazdach z przyporządkowanej, najczęściej tam, gdzie jest ograniczona widoczność albo inny powód, dla którego pełne zatrzymanie jest istotne z perspektywy bezpieczeństwa. W innych wypadkach stawiany jest zwykły żółty trójkąt, który nie wymaga pełnego zatrzymania.
Strzałka natomiast zobowiązuje do zatrzymania nawet tam, gdzie można by było bez problemu bezpiecznie przejechać bez
Też mijam takie przejazdy i się zatrzymuję, tracę na tym jakieś max 10 sekund
Raz na takim przejeździe się zdziwiłem jak drezyna przejechała, niby zarośnięte ale jednak jechać się da po szynach
Poza tym jeśli uważasz, że jakiś znak jest zbędny to napisz do zarządcy drogi o zmianę, przyczyń się do poprawy ruchu, a nie tylko biadolisz jaki to los ciężki, bo trzeba się
Nie mają #!$%@? ale ty sam nie pisałeś nic o ograniczeniach prędkości xd
@MichuB: kończę dyskusję bo nie warto xD
źródło: comment_1663921349FiJUgkjFJvbRgNfcQGD6Nw.jpg
PobierzTen co chce zamienić pas wewnętrzny na zewnętrzny, czy ten kto wjeżdza na rondo (na pas zewnętrzny ronda).
Oba samochody w 1 momencie zmieniają pas ruchu i jak się na nim zderzą to czyja będzie wina?
Często dochodzi do sytuacji jak na tamtym screenie, że wjezdzajacy na rondo zdąży płynnie wjechać na pas zewnętrzny zanim pojazd na wewnętrznym go zmieni. Wówczas to ten na rondzie musi ustąpić, ale tylko dlatego, że w momencie zmiany pasa oboje już są na rondzie.
Ale to mówię, każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie.
Bo teoretycznie pas z wewnętrznego na zewnętrzny powinienem zmienić dopiero przed swoim zjazdem. Więc manewr zmiany pasa ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny często zaczynam będąc na wysokości wcześniejszego zjazdu niż mój docelowy. I jeśli w tym momencie akurat inne auto chce wjechać na rondo to pierwszeństwo będzie miał ten, kto pierwszy przednim zderzakiem znajdzie się na tym
ciesz się, że się nie #!$%@?łeś w nikogo ruszającego szybko na swoim zielonym
jest masa skrzyżowań bez buforu, ostatnio nawet widziałem skrzyżowanie gdzie żółte światła zapaliły się jednocześnie tj. czerwono-żółte (czyli przygotowanie do ruszenia) na jednym i samo żółte (przygotowanie do zatrzymania się) na drugim
na tym filmie jakby tylko ktoś dynamiczniej ruszył to byłby wypadek