Wpis z mikrobloga

Elo mireczki, jaki router polecacie jako access point do domku jednorodzinnego? Konkretnie chodzi mi o taką konfigurację w której na parterze jest orange funbox 6, natomiast na pierwszym piętrze jakiś router który łączyłby się po wifi z funboxem a od niego połączenie kabelkiem do kompa. Niestety karta wifi po pcie odpada bo mam wszystkie sloty na płycie matx zakryte przez trzy-slotowe gpu. Do maks. 1k pln. #orange #internet #hardware
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mi Router 4A Gigabit Edition

@NieoznaczonaReklama: Nie znam się na tych standardach i częstotliwościach, ale rozumiem że przy
prędkości transmisji 1200 Mb/s ten router xiaomi przez wifi da radę wycisnąć max. 600 Mb/s które normalnie daje funboxa6 podłączony do światłowodu?
  • Odpowiedz
@Softcore: oczywiście, że nie. Mylisz teoretyczne prędkości laboratoryjne z realnym światem. Teoretycznie możesz zestawić link na 5 GHz na około 400 Mbps. Gdyby stały metr od siebie i nic ich nie zakłócało. W praktyce przez piętro to strzelam między 100 a 200, zmienne w czasie, np. jak odpalisz mikrofalę w kuchni to może spaść o 80%, bo ona sieje po 5 GHz mocno.
  • Odpowiedz
@NieoznaczonaReklama: @krzywy_kanister: ok, czyli jednak lepszym rozwiązaniem będzie kupienie routera i podłączenie go po kablu lan do funboxa? Można wówczas router tak ustawić aby urządzenia do niego połączone na pierwszym piętrze były w tej samej sieci co urządzenia podłączone na parterze do funboxa?
Co sądzicie o tych routerach:
https://www.x-kom.pl/p/595844-router-tp-link-archer-ax1500-1500mb-s-a-b-g-n-ac-ax.html
https://www.morele.net/router-tp-link-archer-ax23-8942613/
  • Odpowiedz
@patoologiaa: Przestan gadac od rzeczy, 1 router nie pokryje calego domu nawet drozszy a a po co ci mesh skoro mozesz podlaczyc urzadzenia po kablu.