Wpis z mikrobloga

Ej, jak to jest z tymi kategoriami szachowymi? Jestem sobie taki amatorskim grajkiem, że gram 3+2 w przerwach w pracy i czasami wieczorami przed snem. Z 5-10 minut dziennie porobię zadania z taktyki. Raz na jakiś czas obejrzę jakiś filmik o danym motywie czy debiucie. To mi pozwoliło wbić te 1600 w blitzu grając 3+2. Dla 5+3 widzę, że pewnie miałbym z 1750 może (lichess). Nie mam pojęcia jak się to by przełożyło na ranking fide. Nie mam jakichś wielkich ambicji, bo już 30 na karku i gram bo lubię, ale zacząłem się zastanawiać, jak taki level ma się do kategorii szachowych. Czy np byłbym w stanie wbić taką V kategorię szachową? Co to w ogóle znaczy w praktyce taka 5 kategoria? Czy na takich turniejach, gdzie można zdobyć 5 kategorię to bym rywalizował z dziećmi jakimiś po 10 lat, czy to też są dorośli? Niech ktoś opowie jak to wygląda bo jestem ciekaw.
#szachy
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dr_minorek: No i ulubione powiedzenie szachistów: pamiętaj, nie gra kategoria, tylko człowiek ;) Nie ma co się sugerować kategorią, bo się można mocno oszukać. Obecnie są dzieciaki, które mają II/I a ranking FIDE 1100 i podstawiają, że masakra. Są też dziadki ze starej szkoły z III kategorią i grają bardzo dobrze, trzeba się natrudzić, aby ograć.
  • Odpowiedz
@dr_minorek: Dawid Czerw miał kiedyś filmik na ten temat. Jeśli dobrze pamiętam to mając 1200-1400 rankingu na chess.com to wbijasz na luzie na turniej i robisz V kategorię bez problemu, potencjalnie nawet IV.
Porównując rankingi pomiędzy lichess a chess.com możesz zerknać tutaj:
https://chessgoals.com/rating-comparison/
Wynika z tego, że 1700 rankingu blitz na lichess odpowiada 1400 na chess.com - więc na luzie robisz V kategorię, może i IV.
  • Odpowiedz