Wpis z mikrobloga

@pi73r: tylko zauważ, że COH i DOW nie są typowymi RTS-ami. W DOW 2 praktycznie nie ma zarządzania bazą, także bliżej jej do gry taktycznej, niż do strategicznej. Nie jest to wiec regułą, Starcraft 2 jest chyba nawet szybszy od pierwszej części, teraz wyszedł Age Of Empires 4, który pod tym względem jest podobny do reszty serii.
Generalnie są dzisiaj gry, które nie wymagają tyle APM-ów, ale kiedyś też były, i
@Goryptic:
Ostatni rts jaki grałem to był hoi4 ze 3 lata temu, bo mi lapka z domu wynieśli(dluga historia). Strategie od początku, choćby głupie kozaki przez najlepszą grę w jaką grałem(WW1 BATTFIELD)(POLECAM JAK #!$%@? DO TEJ PORY). Do hoia, ale to trzeba zrozumieć i spróbować się nauczyć samych mechanik. A tu lepsze dla nich RPG....
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Goryptic: nie mam czasu czytać tu wcześniejszych wpisów ale fakt... Szkoda. Czasami lubie pograć w Beyond all Reason, darmowa a całkiem spoko, polecam zagrać ;)
@pi73r: @bh933901: Przepraszam bardzo ale kto pisze DoW i ma na myśli DoW 2/3. DoW 1 + dodatki to jest absolutny majstersztyk w każdym calu. Rozgrywka idealnie nastawiona na balansowanie ale też na grę agresywną. Ja akurat byłem w pierwszej 80 na świecie w rankingu graczy DoW Dark Crusade. To czego ode mnie wymagały niektóre mecze nie mieści się w głowie i już nigdy czegoś takiego nie przeżyję. Gdy znalazło
bo taka gra wymaga myślenia a nie tylko klik klik pew pew


@Catmmando: Tak, tak. Dlatego Europa Universalis i inne Hearts of Iron mają się świetnie.

Dobre jest to, że za tę bzdurę dostałeś 700 plusów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bh933901: AoE ma całkiem niski wymagany APM do grania na wysokim MMR. Jeżeli mówimy o APM to Supreme Commander był pewnie najbardziej wymagający pod tym względem, a taki CoH czy DoW nie wymagał wysokego APM.

Zresztą ta teza trochę nie ma sensu bo śmierć RTSów nastąpiła po Starcrafcie 2, a następne tytuły jak DoW3 czy AoE4 nie wymagały tak dużego APM. Zresztą najpopularniejsza seria RTSów Starcraft jest bardzo szybka. Inne bardzo
@Goryptic: do ludzi dotarło, że #sztucznainteligencja, tzn. boty w takich grach zawsze oszukują, więc ludzie z RTS-ów przerzucili się na gry turowe.

RTS-y w multiplayer znowu nie mają też match-makingu, przez co trafiasz na Azjatę, który cię #!$%@? po 10 minutach, więc nie ma tutaj przyjemności.

Kolejną sprawą jest, że mecze są ~godzinne/półgodzinne, a ludziom teraz brakuje cierpliwości, więc lepiej pyka się im w FPS-y lub TPS-y, gdzie pętla feedbacku
@Goryptic Podrzucam jeszcze opinię eksperta. Film na YouTube pod tytułem "The jest major RTS wilk fail. This is why"
https://youtu.be/XehNK7UpZsc

tr;dr:
Developerzy odchodzą od epickich kampanii,bo chcą zrobić e-sportowa grę. Poza tym KAŻDY rtsowy hit miał super edytor, żeby gracze mogli robić sami mapy i tryby gry (patrz DOTA). Nie ma edytora i kampanii więc brak graczy i wtedy nie da się zrobić udanego tytułu 1v1. Ludzie odchodzą bo nie ma graczy
RTS-y w multiplayer znowu nie mają też match-makingu, przez co trafiasz na Azjatę, który cię #!$%@? po 10 minutach, więc nie ma tutaj przyjemności.


@Goryptic: to jest tzw. https://en.wikipedia.org/wiki/Metagaming i jest to bardzo nieprzyjemne.

W sumie bym to podsumował tak - gry multiplauer z match-makingiem i z sezonowymi rozgrywkami rankingowymi opartymi o wiele lig/wag/kategorii, ogólnie są lepsze, ale na takie mechanizmy małe studia sobie nie mogą pozwolić z powodu braku zasobów/czasu.
Przepraszam bardzo ale kto pisze DoW i ma na myśli DoW 2/3. DoW 1 + dodatki to jest absolutny majstersztyk w każdym calu.


@DengMao: Oho, widzę że mamy tutaj fanboya jedyneczki. Jakże można pomyśleć, że istnieje w serii Dawn Of War jakakolwiek inna część poza pierwszą? Toż to niedopuszczalne!

Dawn Of War 2 jest dla mnie lepszy, bo lepiej oddaje system figurkowego Warhammera, w którym przede wszystkim liczy się dowodzenie oddziałami
Słaba sprzedaż gatunku i oklepane schematy. Dla mnie odkryciem gatunku było Supreme Ruler, które ma staroszkolny poziom trudności, jest bardzo rozbudowane i nie tak schematyczne jak inne RTSy.