Wpis z mikrobloga

TL;DR w spoilerze:


Cześć, szukamy kogoś z doświadczeniem w aplikacjach mobilnych i programowaniu obiektowym, oferujemy kasę i udziały. 10 godzin tygodniowo (lub więcej, jeśli będziesz miał ochotę).

O nas:
W projekcie na chwilę obecną są dwie osoby. Ja z wykształcenia jestem producentem filmowym, na co dzień pracuje przy produkcji gier komputerowych na stanowisku producenta (łączę obowiązki creative directora i project managera), mam doświadczenie w prowadzeniu projektów IT do 25 osób. Mój wspólnik pracuje dla dużej korporacji zajmując się tam wdrażaniem usprawnień dla kanałów komunikacji, m. in. związane z UX i globalnym standaryzowaniem go od strony zarządzania.

Firma:
Mamy doświadczenie zawodowe przy produkcji gier komputerowych. Teraz po godzinach zakładamy firmę której pierwszym produktem będzie gra mobilna. Liczymy na dalszy rozwój w tym kierunku, specjalizowanie się w produkcji gier, ale bierzemy pod uwagę plany alternatywne jak stanie się firmą produktową lub software house.

Projekt:
Casualowa gra mobilna zawierająca proste elementy gry wieloosobowej (np. matchmaching, wyświetlanie wyniku przeciwnika) bez elementów wymagających ciągłej synchronizacji. Gra wymagać będzie bazy danych w chmurze oraz walidowania części akcji po stronie serwera. Szukamy osoby która stanie się odpowiedzialna za techniczne strony projektu.

Technologie:
Szukamy osoby która ma doświadczenie w programowaniu obiektowym, bazach danych, funkcjach w chmurze lub po stronie serwera. Skłaniamy się do użycia Unity i C#. Na chwilę obecną myślimy o Firebase (Realtime Database i Functions), jednak w tej kwestii jesteśmy bardzo elastyczni (jako alternatywę bierzemy np. ASP.net core na websocketach i bazy danych MSSQL).

Kogo szukamy:
Wiemy, że rozwijanie projektu przez juniora to prosta droga do stworzenia długu technologicznego, projektu trudnego w rozwoju. Utrzymanie takiego projektu w perspektywie czasu okaże się drogie i pracochłonne. Dlatego szukamy kogoś doświadczonego, poziom mid lub senior. Ważniejsze od doświadczenia w konkretnej technologii jest dla nas odpowiednie myślenie o architekturze projektu, znajomość i umiejętność korzystania ze wzorców projektowych, umiejętność tworzenia kodu łatwego w utrzymaniu i rozwoju, modułowego.

Co oferujemy:
Wynagrodzenie oraz udziały. Jeśli chodzi o wynagrodzenie, to jesteśmy w stanie zaoferować 1500zł netto miesięcznie (za 1/4 etatu), co daje około 35zł/h. Tak wygląda na chwilę obecną nasz budżet na programistę, mamy również przewidziany budżet na inne wydatki (np. zlecenie produkcji potrzebnych assetów). Jeśli chodzi o udziały, do indywidualnych negocjacji. Oczywiście zaproponowana kwota 1500zł netto to tylko nasze wstępne założenia, jeśli ktoś będzie chciał dołączyć do projektu wyłącznie za udziały pozwalając tym samym na przeznaczenie większej ilości środków na produkcję assetów i/lub marketing będzie to jak najbardziej do rozważenia.

Szacowana wielkość projektu:
Szacujemy, że projekt będzie w stanie wejść w soft launch i rozpocząć monetyzację po około 500 roboczogodzinach programistycznych, bierzemy pod uwagę pesymistyczny scenariusz na podwojenie tej kwoty (czyli przy pracy 10h tygodniowo jest to około rok pracy w optymistycznym wariancie i dwa lata w pesymistycznym).

Finansowanie:
Na chwilę obecną projekt finansowany jest z naszych prywatnych pieniędzy. Chcielibyśmy dojść minimum do etapu soft lanchu, a jeśli się uda to nawet zeskalować dużą firmę bez zewnętrznego finansowania. Ale jeśli finansowanie będzie bardzo korzystne lub wręcz wymagane do dalszego rozwoju, bierzemy taką możliwość pod uwagę. Obecnie wykładamy na to 50 000zł na pierwszy rok działalności i jeśli będzie potrzeba około drugie tyle na drugi rok.

Jaką firmą chcielibyśmy być w przyszłości:
Nietypową jak na gemedev, ponieważ konkurencyjną na rynku pracy jako bardzo dobry pracodawca ( ͡° ͜ʖ ͡°). Chcemy stworzyć warunki pracy które przyciągną i zatrzymają najlepszych, dla której profesjonalny i doświadczony zespół to najważniejsza wartość. Wierzymy, że rynek gier mobilnych pozwoli nam sfinansować takie miejsce.

KONTAKT
Jeśli chcesz o to zawalczyć razem z nami, zapraszamy do kontaktu. Możesz pisać priv bądź na:
business@bajdewind.com

#gamedev #programowanie #programista15k #unity #unity3d #unreal #unrealengine
  • 23
@sepuqqu: zależy z jakiej strony na to spojrzeć. 6, 7, 8, 9k miesięcznie na rękę to bardzo dobre pieniądze. Mniejsze niż wyciąga teraz klasyczne IT, ale wciąż bardzo dobre pozwalające na życie na poziomie. Zarabiając w naprawdę ciekawej pracy, co do której większość pracowników ma zajawkę.

tylko rozumiesz, że oczekujesz CTO za stawkę juniora?


@Jurix: właśnie z tego powodu zaczynam się bardziej skłaniać do oczekiwania CTO bez wynagrodzenia, przynajmniej póki
napisałem wyżej jakie są wynagrodzenia dla midów w gamedevie


@11_01_010_1010_00_10: Napisałeś jakie są wynagrodzenia klepaczy kodu w 1 technologii, nie developera-devopsa-architekta-cto w 1. Na Justjoinit jest masa ofert z samym Unity powyżej 15k, więc proszę - zweryfikowałem i stwierdzam że #!$%@?.

→→ 200zł/h i potężny pakiet akcji albo spadaj (XD)


@11_01_010_1010_00_10: Za zakres projektu, jeśli miałoby być to zrobione kompetentnie to i tak byłoby mało, bo potrzebujesz do tego sztabu
@Jurix: znasz realia bardziej, czyli rozumiem że albo jesteś współwłaścicielem spółki, albo chociaż wysoko postawioną osobą zajmującą się biznesem, a nie po prostu programistą/leadem?

Ja nie neguję, że są firmy które płacą więcej, nawet sam to wcześniej zasugerowałem. Ale wyciągasz przypadki anegdotyczne na potwierdzenie swojej tezy, więc skoro nie potrafisz zrobić gruntownego researchu poszukajmy może jakiegoś raportu na ten temat. Wrzucę cytat i niże źródło, abyś mógł sobie sprawdzić:

Junior, zazwyczaj