Jedna z najlepszych okładek książek jakie widziałem. Ciekawe kto rozpoznaje wszystkie postacie z gier ( ͡º ͜ʖ͡º)
#gry #programowanie #gamedev
#gry #programowanie #gamedev
Przez ostatnie półtora roku siedziałem w piwnicy i po pracy tworzyłem silnik do gier oparty o Vulkan API ze wsparciem dla RT (śledzenia promieni). Co jakiś czas wrzucam na wykop wpisy, gdzie dzielę się tym procesem. Tym razem udało mi się dopracować Global Illumination.
zOd ponad roku rozwijam swój silnik do gier na Vulkan i dzielę się całym procesem jego powstawania na wykopie. Ostatnio udało mi się dodać RTAO, czyli pierwszy faktyczny element, który wykorzystuje sprzętowy ray-tracing. Dzisiaj opisuję jak wykonuję śledzenie promieni oraz odszumianie tego obrazu.
zi tak i nie. Poznanie silnika od podszewki i potrafienie go ulepszyć da znacznie większe wymierne korzyści niż napisanie własnego silnika. Smutna prawda ale tak jest. Nie mniej jednak mam nadzieje ze to nie zabije jego zajawy.
ale zeby go poznac od podszewki i ulepszyc, trzeba rozumiec silnik. A co potrafi go lepiej zrozumiec, jak nie tworzenie go. I kolo sie zamyka.
Vulkan z założenia działa wszędzie, w praktyce bywa z tym różnie, bo nawet na tym samym systemie operacyjnym jesteś w stanie napisać poprawny kod, który działa na AMD a wywala się na Nvidii.
a pytanie moje, to jak jest skonstruowany shader do renderowania takich pomocniczych geometrii (bounding boxy, wektory normalne, czy np wektory ukazujące orientację obiektu itp)?
Wykop.pl
Zgadzam się, ale brnę przez to małymi kroczkami, ponieważ to jest strasznie czasochłonny proces. Mam nadzieję, że za kilka miesięcy będzie gotowe całe oświetlenie PBR. Nie mniej chciałem pokazać jeden z elementów oświetlenia, żeby pokazać jak bardzo silniki do gier są skomplikowane i ile pracy wymagają.
Długo myślałem nad odpowiedzią na Twoje pytanie, ponieważ nie wiem, czy mogę Ci udzielić dobrej rady jak to wszystko połączyć, ale na pewno mogę Ci napisać jak ja to robię. Może z tego wyciągniesz te elementy, które Ci pasują i zaaplikujesz u siebie.
Pare zdań o mnie, bo pytałeś, czy mam rodzinę. Tak, mam żonę od czerwca 2021. Poza tym staram się regularnie uprawiać sport (min. 3x w tygodniu) oraz
Tutaj się wywiązała niezła dyskusja, ale ja może odniosę się tylko do orygnialnego pytania.
Chciałem napisać coś własnego, gdzie będę sterem, żelglażem i okrętem. Nie chciałem dochodzić do istniejącego projektu, ponieważ tam będę małym trybikiem w wielkiej machinie. Czy to źle? Nie, ale ja już pracuję komercynie nad wielkim systemem i chciałem porobić coś kompletnie od zera.
Możesz wejść do "Graphics", a następnie do "Global Illumination Probes Editor". Tam możesz pobawić się parametrami (szczególnie "Hystersis"). Nie mniej dlaczego tak się dzieje? Nie wiem, bo to wygląa jak by GI dla co którejś klatki się źle liczyło. To jest teoretycznie możliwe, bo klatki są liczone asynchroniczne, ale aż tak? Szczerze nie wiem.
HMS ZM5005 - całkiem spoko, ale ja chyba trochę za duży na niego jestem i jak wyprostuje nogi w 100% to dotykam kółkami tylnego odbojnika. Nie mniej fajny, bo mało miejsca zajmuje.
Na samym początku dodam, że ja często upraszczam tematykę, żeby niepotrzebnie jej nie komplikować, dlatego czasem to co piszę nie jest w 100% prawdą, ale jest wystarczająco blisko prawdy. Jeżeli jednak ktoś się zna na tematyce to wyczuję, że upraszczasm niektóre rzeczy.
Trochę tak, ale chciałem dowiedzieć się jak to działa pod spodem. Trudno to zrobić nie pisząc silnika od zera, bo nie jest to wiedza łatwo dostępna. Jeżeli ktoś chce napisać grę, to zdecydowanie lepiej użyć UE5/Unity.
Nie piję kawy i nie biorę nic na koncentrację. Kiedyś miałem lekki problem ze skupieniem, ale pomogła większa ilość snu.
W skrócie: tak.
Niestety bardziej rozbudowana odpowiedź brzmi: to nie takie proste. Nie możemy na dzisiejszym sprzęcie przeprowadzić per-pixel lightingu w 4K symulując wszystkie procesy fizyczne światła. Albo framerate będzie liczony w minutach, albo przy poruszaniu kamerą będzie ogromny szum będzie nie do odfiltrowania i nawet A-SVGF go nie usunie w akceptowalnym stopniu. Żeby to wszystko działało w wysokiej rozdzielczości z wysoką ilością klatek trzeba stosować właśnie takie tricki jak
Dzięki za info o World Creator. Obejrzałem i faktycznie wygląda nieziemsko, ale kurcze szumi strasznie ten obraz i to niestety spowodowało by, że wylał by się na mnie straszny hejt, więc chyba jednak będę fanem hybrydowego podejścia. Nie mniej uważam, że to co mówisz to przyszłość.
W takim razie jak kiedyś będę dodawał antialiasing to specjalnie dla Ciebie dodam duży przycisk "DISABLE AA". ( ͡° ͜ʖ ͡°)