Aktywne Wpisy
mirko_anonim +79
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
7ujMejster +335
Bezpiecznie i zgodnie z planem załadowaliśmy 168800 M3 płynnego gazu.
Średnia temperatura LNG -159.3 °C
Podczas załadunku wybalastowaliśmy 51000t wody balastowej.
W porcie podłączeni byliśmy 3 liquid i 1 Vapour line.
Średnia rata załadowcza wyniosła 10060 M3/hr.
Do cyrkulacji pary gazu generowanej podczas załadunku używaliśmy jednego z dwóch High Duty compressor, który wysyła nadmiar par gazu do terminala, aby ciśnienie w zbiornikach pozostało w bezpiecznej normie ok 10kPa.
Czarterujący wymaga aby podczas podróży w stanie załadowanym spalać gaz w silnikach napędzających statek. Jest to około 250 M3 płynnego gazu dziennie.
Mamy do pokonania 6100 mil morskich.
Pogoda na północnym Atlantyku nie wygląda najgorzej więc powinniśmy dotrzeć na czas.
Czeka nas przejście przez bardzo zatłoczony kanał angielski oraz ograniczone cieśniny duńskie.
Z takich miłych ciekawostek to pierwszy raz widziałem delfiny eskortujący nas statek aż pod sam terminal. Razem z pelikana mi urządziły sobie polowanie na ryby. Niestety nie wolno używać telefonów na otwartych pokładach ze względów bezpieczeństwa.
#gruparatowaniapoziomu #statki
i czym jest rata załadowcza? Ile gazu jesteście w stanie wpompować w statek na godzinę?
Dla portów jest dedykowany system ESD, który podłączony jest również do terminala. Przyciski Emergency shutdown znajduja się na pokładzie przy każdym zbiorniku, przy manifoldach w pomieszczeniu kontrolnym, w pomieszczeniu z kompresora mi i ich silnikami. Każde przyciśnięcie przycisku w porcie spowoduje zamknięcie zaworów
Gęstość LNG to około 0.4422 czyli 5482 tony na godzinę.
Możemy pływać na gazie, gazie/lsmgo. Hfo nie używamy ze względów ekologicznych.
Komentarz usunięty przez autora
@xtedek: przyjmując współczynnik regazyfikacji ok 600 to 168800 m3 plynnego LNG odpowiada około 101 mln normalnych m3 gazu, odnosząc to do rocznego zużycia gazu w Polsce około 20 mld m3 daje nam to niecałe 2 dni.
Komentarz usunięty przez autora
@robert_czerwonyford: Mirek błagam Cię ( ͡° ͜ʖ ͡°)