Wpis z mikrobloga

Tak więc proszę Państwa płyniemy z #gazdlapolski
Bezpiecznie i zgodnie z planem załadowaliśmy 168800 M3 płynnego gazu.
Średnia temperatura LNG -159.3 °C
Podczas załadunku wybalastowaliśmy 51000t wody balastowej.
W porcie podłączeni byliśmy 3 liquid i 1 Vapour line.
Średnia rata załadowcza wyniosła 10060 M3/hr.
Do cyrkulacji pary gazu generowanej podczas załadunku używaliśmy jednego z dwóch High Duty compressor, który wysyła nadmiar par gazu do terminala, aby ciśnienie w zbiornikach pozostało w bezpiecznej normie ok 10kPa.
Czarterujący wymaga aby podczas podróży w stanie załadowanym spalać gaz w silnikach napędzających statek. Jest to około 250 M3 płynnego gazu dziennie.
Mamy do pokonania 6100 mil morskich.
Pogoda na północnym Atlantyku nie wygląda najgorzej więc powinniśmy dotrzeć na czas.
Czeka nas przejście przez bardzo zatłoczony kanał angielski oraz ograniczone cieśniny duńskie.
Z takich miłych ciekawostek to pierwszy raz widziałem delfiny eskortujący nas statek aż pod sam terminal. Razem z pelikana mi urządziły sobie polowanie na ryby. Niestety nie wolno używać telefonów na otwartych pokładach ze względów bezpieczeństwa.
#gruparatowaniapoziomu #statki
r.....d - Tak więc proszę Państwa płyniemy z #gazdlapolski
Bezpiecznie i zgodnie z pl...

źródło: comment_1637159794etSjZlhPZTMlU12wNQbG8r.jpg

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • 119
@stefan_pmp jest takich wielkich przycisków wcale niemało! Są takie co służą wyłączeniu silników, co spowoduje blackout, są takie co odcinają dopływ paliwa/wentylację do silników i wtedy również mamy blackout.
Dla portów jest dedykowany system ESD, który podłączony jest również do terminala. Przyciski Emergency shutdown znajduja się na pokładzie przy każdym zbiorniku, przy manifoldach w pomieszczeniu kontrolnym, w pomieszczeniu z kompresora mi i ich silnikami. Każde przyciśnięcie przycisku w porcie spowoduje zamknięcie zaworów
  • Odpowiedz
  • 7
@Rad-X maksymalna rata to 12400m3/HR
Gęstość LNG to około 0.4422 czyli 5482 tony na godzinę.
Możemy pływać na gazie, gazie/lsmgo. Hfo nie używamy ze względów ekologicznych.
  • Odpowiedz
800


@xtedek: przyjmując współczynnik regazyfikacji ok 600 to 168800 m3 plynnego LNG odpowiada około 101 mln normalnych m3 gazu, odnosząc to do rocznego zużycia gazu w Polsce około 20 mld m3 daje nam to niecałe 2 dni.
  • Odpowiedz
@Rad-X: Wygląda na to, że płynięcie na metanie ma sens, bo ten i tak cały czas paruje i zamiast go ponownie skraplać, to można nim napędzać silnik. Natomiast inne paliwo mają, gdy płyną na pusto (najczęściej olej napędowy).
  • Odpowiedz
@robert_czerwonyford: ciekawa ta praca, zawsze mnie interesowalo jakim cudem na takim staku moze wybuchnac pozar? Wydaje mi sie ze tylko w maszynowni, bo gdzie indziej jest wszystko z metalu, a instalacje elektryczna macie pewnie dobrze zaizolowana. Miales dodatkowe kursy czy pozwolenia do zrobienia na przewoz materialow niebezpiecznych?
  • Odpowiedz
@Chicane uwielbiam te opisy kolegów po fachu pisane tak aby przeciętny czytelnik mało rozumiał i myślał, że taki załadunek to serious business a tak naprawdę to normalny dzień w pracy na statku, no i te przejście przez bardzo zatłoczony kanał angielski i ograniczone cieśniny duńskie top kek xD
  • Odpowiedz