Wpis z mikrobloga

Nie mogę. Im dłużej patrzę na Focusa MK4.5 tym bardziej się zastanawiam co mieli ludzie z Forda w głowie, kiedy stwierdzili, że to co robią to dobry pomysł. Dramat. U Forda duże liftingi to zawsze była poprawa jakości, wyglądu i funkcjonalności. Ale nie tym razem. To, co w MK4 było dobre poszło po prostu w kosz...
- osobny panel do obsługi klimatyzacji - poszedł w kosz, a w jego miejsce zostały przeniesione w sumie randomowe przyciski: odpalanie silnika, przyciski do ustawień (które wcześniej był tuż przed podłokietnikiem) i pokrętło głośności. Intuicyjnie i ergonomicznie w opór...
- w czasach, kiedy nawet VAG się zreflektował, że do klimy jednak by wypadało mieć osobne sterowanie, Ford wjeżdża z Focusem MK4.5, gdzie obsługa klimy jest na ekranie
- a skoro już o ekranie - wszyscy próbują te wielkie tablety jakoś zabudowywać w desce rozdzielczej, a tu Focus MK4.5 z "największym ekranem w klasie" postawionym po prostu na szczycie deski
- razem z automatem A8 (kiepskim tak btw) poszło w odstawkę pokrętło do jego obsługi, jeden z fajniejszych ficzerów wnętrza MK4. W MK4.5 wrócił PowerShift, a z nim wajcha jak od czołgu.
- paleta silników z "mało ekscytującej" zrobiła się żenująca.

...i do tego ten design. Wygląda jak dziecko Leona i i30

inb4, że teraz przynajmniej wygląda lepiej niż MK4 - w sumie to nic nie wiadomo. To, co pokazali na zdjęciach to wersje ST/ST-line i Active, które już jako MK4 wyglądały bardzo dobrze (na moje nawet i lepiej niż MK4.5). Golasy MK4 były paskudne, ale jak będą wyglądały jako MK4.5 - tego nie pokazali.

Mam nadzieję, że chociaż wrócą do oferty opcje po cichu wycofane w trakcie produkcji MK4, jak np. aktywne zawieszenie CCD. I że wielowahacz będzie dostępny.

#motoryzacja #zalesie #ford
Pobierz bidzej - Nie mogę. Im dłużej patrzę na Focusa MK4.5 tym bardziej się zastanawiam co m...
źródło: comment_1634280032eloUuLLcXxjF3FEYTJBwQm.jpg
  • 91
@bruhh: kurfa co ja sie dowiaduje, jeszcze niedawno czytałem posty na forum że 7DCT z KIA to gówno, wady projektowe i softwarowe, że sprzęgła trzeba wymieniać za 7k, że jazda w korkach wykańcza ten automat, że hydrokinetyk bije to rozwiązanie na głowe

Cyk forum Focusa z hydrokinetykiem - jeszcze gorzej ( ͡° ʖ̯ ͡°) CVT w civicu? łooo panie szkoda gadać. ( ͡° ͜ʖ ͡
@bruhh: @Kamil_O: u mnie były zasadniczo 2 problemy:
1. potężne jebnięcie przy redukcji z 8 na 6 przy prędkościach poniżej 100km/h - rozwiązane apdejtem softu. Skrzynia po nim zrobiła się minimalnie bardziej ospała, no ale przynajmniej przestała próbować przebić się do kabiny
2. szarpanie przy zmianie biegów, czasem przeciąganie, od czasu do czasu jakby "zapomnienie" zasprzęglenia kolejnego biegu na chwilę. W tym przypadku któregoś dnia auto wywaliło mi check engine
@dzem_z_rzodkiewki Bo automat w Kii jest skopany. Odstawiałem jakiś czas temu do naprawy Optime z przebiegiem 120k. Naprawa 8k około i to była jeszcze ok cena... Był problem znaleźć warsztat, który się podejmie naprawy, a koszty mogły być i tak wyższe. Według właściciela warsztatu skrzynie są skopane i siadzie każda, nawet jak olej zmieniany. Dsg są mniej awaryjne i nawet jak się popsuje to zrobisz za połowę tego albo mniej, bo części
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@dzem_z_rzodkiewki: no te starsze dct kia/hyundai do 2019 roku to #!$%@? a nie skrzynie. Papierowe sprzęgła które po kilku tysiącach ślizgają się jak po lodzie xD o hydrokinetykach japońskich czy koreańskich szkoda gadać bo tam gdyby nie olej to lamelki siadały by już po wyjezdzie z fabryki. Jedyne porządne skrzynie to getraga i zf gdzie masz kevlarowe sprzegielka a nie wyrwane z zeszytu szkolnego, no ale tutaj też się cenią

Hydros
@dzem_z_rzodkiewki: @piwakk: @bruhh: a z drugiej strony hydrokinetyk z Optimy GT to mocna czołówka skrzyń, którymi miałem okazję jeździć. Idealnie płynna, fajnie zestopniowana.

DSG są dobre, ale no te z mokrymi sprzęgłami.


może "wytrzymałe", ale z płynnością nadal mają problemy. A mnie na przykład nic tak nie wkurbia w samochodzie jak poszarpujący automat.
kiedy reaktywacja foki RS? (,)


@Wychwalany: witam, chyba nigdy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

@OrzechowyDzem: może celowo tak na wyjebce go zrobili, żeby ubicie modelu nie kosztowało za dużo... W końcu Kuga postawiona na Focusie daje im znacznie więcej pieniążków.
Tutaj widzę, że w MK4 lepiej brać jednak przedlifta XD


@OrzechowyDzem: problem z MK4 jest taki, że to jest totalna loteria jeśli chodzi o jakość. Są ludzie co jeżdżą i sobie chwalą, a ja do niedawna przez ponad 2 lata odwiedzałem serwis co miesiąc. Pół samochodu wymienione xD

kurde, a mogli dac ten ekran w pionie, jak w Explorerze xDDDDDDD


@emerjot: o jasna dupa xD
@bidzej: #!$%@? od Twojej wersji - jak to sie prowadzi? Mialem focusa mk2 fl 2.0 145KM i bylo to mega precyzyjne w prowadzeniu, swietnie zestrojone pod katem zawieszenia miejskie pudlo. Ale jadac innym focusem 1.6 myslalem ze jade jakas kia.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bidzej:

problem z MK4 jest taki, że to jest totalna loteria jeśli chodzi o jakość. Są ludzie co jeżdżą i sobie chwalą, a ja do niedawna przez ponad 2 lata odwiedzałem serwis co miesiąc. Pół samochodu wymienione xD


Nie wiedziałem o tym, mam pół roku i dopiero 6k najechane, więc tyle co nic, ale póki co to sobie mega chwalę.