Wpis z mikrobloga

Nie mogę. Im dłużej patrzę na Focusa MK4.5 tym bardziej się zastanawiam co mieli ludzie z Forda w głowie, kiedy stwierdzili, że to co robią to dobry pomysł. Dramat. U Forda duże liftingi to zawsze była poprawa jakości, wyglądu i funkcjonalności. Ale nie tym razem. To, co w MK4 było dobre poszło po prostu w kosz...
- osobny panel do obsługi klimatyzacji - poszedł w kosz, a w jego miejsce zostały przeniesione w sumie randomowe przyciski: odpalanie silnika, przyciski do ustawień (które wcześniej był tuż przed podłokietnikiem) i pokrętło głośności. Intuicyjnie i ergonomicznie w opór...
- w czasach, kiedy nawet VAG się zreflektował, że do klimy jednak by wypadało mieć osobne sterowanie, Ford wjeżdża z Focusem MK4.5, gdzie obsługa klimy jest na ekranie
- a skoro już o ekranie - wszyscy próbują te wielkie tablety jakoś zabudowywać w desce rozdzielczej, a tu Focus MK4.5 z "największym ekranem w klasie" postawionym po prostu na szczycie deski
- razem z automatem A8 (kiepskim tak btw) poszło w odstawkę pokrętło do jego obsługi, jeden z fajniejszych ficzerów wnętrza MK4. W MK4.5 wrócił PowerShift, a z nim wajcha jak od czołgu.
- paleta silników z "mało ekscytującej" zrobiła się żenująca.

...i do tego ten design. Wygląda jak dziecko Leona i i30

inb4, że teraz przynajmniej wygląda lepiej niż MK4 - w sumie to nic nie wiadomo. To, co pokazali na zdjęciach to wersje ST/ST-line i Active, które już jako MK4 wyglądały bardzo dobrze (na moje nawet i lepiej niż MK4.5). Golasy MK4 były paskudne, ale jak będą wyglądały jako MK4.5 - tego nie pokazali.

Mam nadzieję, że chociaż wrócą do oferty opcje po cichu wycofane w trakcie produkcji MK4, jak np. aktywne zawieszenie CCD. I że wielowahacz będzie dostępny.

#motoryzacja #zalesie #ford
bidzej - Nie mogę. Im dłużej patrzę na Focusa MK4.5 tym bardziej się zastanawiam co m...

źródło: comment_1634280032eloUuLLcXxjF3FEYTJBwQm.jpg

Pobierz
  • 91
w jakim modelu VAG się niby zreflektował, że są potrzebne fizyczne przyciski?


@zomerstm: nie tyle o fizyczne przyciski chodzi, co przynajmniej o osobny panel do sterowania klimą.
A co do zabudowywania ekranów - to tablety postawione na pałę na czubku deski rozdzielczej zniknęły. Nie to, że one w ogóle nie wystają, ale przynajmniej są w nią jakoś wkomponowane.
@bidzej: powiem Ci, że miesiąc temu zamawiałem samochód i przy okazji odwiedziłem KIA, Ford, Skoda, Seat. Ekrany na pałę wystające z deski, to teraz niestety durny standard. Ręczne sterowanie klimą, uświadczysz już tyko w starych modelach jak Ceed/ProCeed/Focus. Niestety idzie to trochę w durnym kierunku, ale cóż moda, Tesla tak ma? Nie wiem, zobaczę jak to wyjdzie w praniu, liczę na sterowanie głosowe, że nadrobi kwestię braku fizycznych przycisków do klimy.
liczę na sterowanie głosowe, że nadrobi kwestię braku fizycznych przycisków do klimy


@zomerstm: @zomerstm: To nie licz - ja już raz robiłem eksperyment z wybieraniem głosowym. Wyobraź sobie, że słuchasz jakiegoś fajnego utworu, podkręcasz głośność i nagle czujesz zimno, chcesz podnieść o pół stopnia i masz dwa wyjścia:
- ściszyć swój utwór lub zapausowac i powiedzieć 'zimno mi'
- poczekać do końca utworu i powiedzieć 'zimno mi'

Sterowanie fizycznymi przyciskami
@zomerstm: Chyba nie wiesz jak to działa. Wiadomo, że duży ekran jest dużo bardziej podatny na jakiekolwiek uszkodzenia (np podczas kolizji) i z "serwisu" takich ekranów będzie dużo więcej $$ niż z fizycznych przycisków. Ekrany nie przeżyją 20 lat jak przyciski -> kolejny argument, żeby kupić nowe auto.

To nie jest tak, że klienci domagają się ekranów, tylko producenci na siłę je wciskają, bo jak sam widzisz alternatywy brak.
@kobrys13: z reguły jest przycisk do komend głosowych na kierownicy, mam tak w obecnym aucie i w tym, które wybrałem, używam tego i nie mam z tym większych problemów. Aczkolwiek, zawsze pokrętło jest najlepsze i to wiem, co poradzisz.
@Czill23: producenci wciskają dla optymalizacji kosztów - ekran i tak jest, bo radio z wypasem musi być, a przyciski kosztują, a i tak wszystko łączy się do komputera pokładowego, wiec masz obniżenie kosztu. Czy to bezpieczne i wygodne, myślę, że mają to w dupie. Ale jakbyś przejrzał obecną ofertę aut, to jest to już coraz bardziej standard, dla nowych modeli.
z reguły jest przycisk do komend głosowych na kierownicy


@zomerstm: Też mam przycisk na kierownicy - chodzi mi o sam fakt tego, że musisz albo czekać do zakończenia fajnego utworu albo wiadomości albo musisz się pogodzić z tym, że 15sek ci ucieknie bo akurat rozmawiasz z samochodem żeby podbił temperaturę...
Ekrany na pałę wystające z deski, to teraz niestety durny standard.


@zomerstm: jest różnica między tym, co zrobił Ford w Focusie MK4.5 a np rozwiązaniem z xceeda (picrel). Ok, ekran wystaje, ale nie jest postawiony na desce, a w miarę wkomponowany między nawiewy. Dzięki temu jest wygodniejszy w obsłudze (bo jest niżej), a do tego nie zasłania drogi xD
bidzej - > Ekrany na pałę wystające z deski, to teraz niestety durny standard.

@zo...

źródło: comment_1634281806uMCtY0MYmbTwpXboZE6zFG.jpg

Pobierz