Wpis z mikrobloga

masz na to jakieś dowody? Elektrony nie uderzały w oko, tylko w luminofor i co mają elektrony do oczu?

przecież to mit xD


@SmakoszKotow:

@skitarii: źródła jako takiego nie mam, tak się wtedy mówiło, że 99% elektronów nie przechodzi przez szkło a ten 1% niby to za mało, żeby szkodzić. Ale niektórzy mówili, że to jednak bardzo szkodzi. Na szczęście to mirko, więc jeśli #!$%@?ę głupoty to pozostanie bez konsekwencji
źródła jako takiego nie mam, tak się wtedy mówiło, że 99% elektronów nie przechodzi przez szkło a ten 1% niby to za mało, żeby szkodzić. Ale niektórzy mówili, że to jednak bardzo szkodzi. Na szczęście to mirko, więc jeśli #!$%@?ę głupoty to pozostanie bez konsekwencji :D


@SzalomMosterdzieju: to były głupie wymysły. Pamiętam, że wciskano jakieś filtry na ekrany ale to był zwykły scam XD
@skitarii: ale peirdolenie. Przetworniki w tych gówno komputerach typu commdore były gówniane jak nie wiem, obraz to był syf straszny.

Jedyne zalety CRT był niski czas reakcji ze względu na zasadę działania oraz brak utraty jakości przy skalowaniu obrazu. W zasadzie to część speedrunnerów już realnie się przeniosło na współczesne IPS bo okazuje się, że potrafią mieć niższy czas reakcji niż stare CRT.

A co do obrazków to potrzebne by było
Kryspin013 - @skitarii: ale peirdolenie. Przetworniki w tych gówno komputerach typu c...

źródło: comment_1633862954yV72WFEt6dXyLs3WtezwJm.jpg

Pobierz
@SzalomMosterdzieju: j.w. CRT brak wad ma tylko w braku matrycy pikseli przez co obraz się zawsze dobrze skaluje. Dochodzi jeszcze niski czas reakcji ale współczesne LCD potrafią bić CRT na głowę. Reszta cech CRT to praktycznie same wady.

ale wiesz, że wtedy twórcy projektowali to używając monitorów CRT i to miało tak wyglądać.


@stonka_ziemniaczana: @Massad: CRT nie ma tu nic do rzeczy. Twórcy projektowali gry nie pod monitory a
@skitarii: Po za tym fapisz tak do tych "CRT" a prawada jest taka, że te ładne porównania grafiki pochodzą głównie za oceanu. Gierki były robione pod NTSC, u nas był lepszy PAL ale obraz przez niego na telewizorach CRT wyglądał zupełnie inaczej bo gry nie były pod niego projektowane. Po za tym jeszcze te PAL i NTSC wprowadzały w #!$%@? problemów bo u nas masa gier działała wolniej przez to, że
ech, CRT to były nadmonitory pod względem jakości obrazu. Kontrast, czas reakcji, zero smużenia, głębia kolorów i skalowanie liniowe dzięki któremu praktycznie każda rozdzielczość wyglądała dobrze.


@Bonwerkz: bzdura :) Do foto czy videoedycji nie mają startu do nowoczesnych, dedykowanych IPSów ze sprzętową kalibracją. To, że branża długo siedziała na CRT wynika tylko z tego, że pierwsze LCD były bardzo drogie, to od wielu lat nie jest już prawdą i nikt poważny
Kupisz monitor 4k to musisz zawsze już używać tej rozdzielczości co zmusza do kupowania nowych GPU by pograć w nowe, wymagające gry.


@Bonwerkz: nah, przy 4k ten problem już raczej nie istnieje. Między PS4 a PS5 pod tym względem bardzo ciężko zauważyć różnicę na telewizorze 4k

Ponadto, rozwija się dlss, prawdopodobnie najlepsza technologia ostatnich lat. Przy szerokiej adaptacji 4k na niemal dowolnym współczesnym sprzęcie to nie będzie duży problem
A cóż to takiego ten "współczesny ekran LED"? Poza tym to po prawej to nie jest zdjęcie jakiegokolwiek wyświetlacza, więc autor "mema" ładuje góry.