Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SzalomMosterdzieju:

A właściwie wiązka elektronów wystrzeliwała prosto w oko i stopniowo je wypalała


Taa. A świstak siedzi i zawija. Elektrony uderzały w luminofor, i pobudzały do swiecenia. Do oka dolatywały fotony.
Sony FW900, czyli 24" 16:10, 80 Hz przy 2304x1440


@czarny_i_zly: czyli dupy nie urywał, skoro teraz z palcem w nosie kupisz już 144Hz 4k¯\_(ツ)_/¯

Mój ostatni monitor CRT miał 160Hz w 1024x768


@czarny_i_zly: wciąż żałośnie mała rozdzielczość.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Bonwerkz:

Dawniej jak kupiłeś CRT miałeś monitor do wszystkiego. Teraz musisz się zastanawiać co najlepiej wybrać w zależności od twojej aktywności. Czy IPS dla grafika, VA dla fana filmów a może TN dla kompetytywnego gracza FPSów


Taa. Kiedyś to było. Gwarantuje ci, ze trzeba by być masochista, żeby dobrowolnie przesiąść się z obecnego przyzwoitego LCD do nawet topowego CRT sprzed 20 lat. Do pracy biurowej gdzie musisz patrzeć w tekst nie
nie, nie wygladaly rownie dobrze :)


@sylwek2k: Pamiętam inaczej ale niech ci będzie bo nie mam obecnie żadnego CRT pod ręką. Może przesadziłem. Co nie zmienifa faktu, że skalowanie niecałkowite (w stosunku do natywnej rozdziałki i zachowują proporcje) obiektywnie na CRT wygląda lepiej niż skalowanie na dowolnym LCD.
@TomAss83: Popatrz na YT współczesne recenzje Sony FW900. Musisz mieć panel OLED z najwyższej półki, żeby w ogóle zbliżyć się jakością obrazu, a przy 80Hz+ migotania w CRT praktycznie nie ma. Na niektórych monitorach 75Hz jeszcze migało, na innych nie. Najgorsze były domyślne konfiguracje na 50Hz, które potrafiły się synchronizować z żarówkami - ale to można było zobaczyć w sklepach czy biurach, może stąd te mity o CRT.
Co nie zmienifa faktu, że skalowanie niecałkowite (w stosunku do natywnej rozdziałki i zachowują proporcje) obiektywnie na CRT wygląda lepiej niż skalowanie na dowolnym LCD.


@Kryspin013:

owszem, wyglada lepiej - z ta czescia sie zgodze, ale to wynika z tego, ze obraz na lcd w natywnej, wyglada jeszcze lepiej, niz na crt :)))
a przy 80Hz+ migotania w CRT praktycznie nie ma


@czarny_i_zly:

mi tam crt-ki migaly - i bylem wstanie powiedziec, kiedy ktos pracowal z czestotliwoscia ponizej 100Hz - bo do tego poziomu odczuwalem dyskomfort
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@czarny_i_zly: Hz to jedno- chodzi o zasade wyswietlania. W crt obraz jest rysowany linia po linii - nawet jak jest statyczny. W wiekszosci lcd odswiezaja sie wszystkie piksele na raz. Wiec np 60 hz w lcd daje duzo lepszy efekt niz 60 hz w crt. Co do 75 to racja- roznica miedzy 60 a 75 byla ogromna.
1024x768@160Hz przy monitorze 17"? 1920x1440@68Hz przy 17"? Mogę stwierdzić z przekonaniem graniczącym z pewnością, że w życiu nie używałeś CRT.


@czarny_i_zly: używałem i nie tęsknię, niezależnie od tego ilu recenzentów wali do CRT gruchę XD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@czarny_i_zly: Co do tego Sony to co poza zajebistym odwzorowaniem kolorow co takiego ma niezwykłego? Rozdzielczość na poziomie ledwie akceptowalnym. Moze zdjecia czy filmy wygladaja niexle ale do tekstu czy pracy biurowej przecietne lcd zjada go na sniadanie komfortem pracy.
@geuze: Chłopcze, może tata miał CRT w biurze, jaki ostatni model CRT kupiłeś za własne pieniądze i na jaki monitor LCD się przesiadłeś?
@TomAss83: W LCD nie odświeżają się wszystkie na raz, a blokami, pixel po pixelu. Technologia jest inna, niż skan działa elektronowego z CRT, ale nie jest to natychmiastowe. Do tego dochodzi ghosting, grey to grey, smearing. Dlatego do gier zwykle jest TN lub jego hybryda z IPS
@skitarii: Ojej - myślałem, że wszyscy to wiedzą. Jako dziaders gram czasem z przyjaciółmi z dzieciństwa w micromachines na PS1 i każdy z nas ma jebutnego trinitrona 42 cale co pół pokoju zajmuje i waży 200 kg. Dzieciom nie wolno go dotykać, chociaż i tak pewnie by nie chciały. Mamy kompy, nowe konsole i jakieś gówna typu PS classic dla młodszych dzieciaków, żeby w tekkena pograły i poczuły piwniczny swąd retrogrania.
@geuze: Chłopcze, może tata miał CRT w biurze, jaki ostatni model CRT kupiłeś za własne pieniądze i na jaki monitor LCD się przesiadłeś?


@czarny_i_zly: ja już za swoje pieniądze jak panisko kupowałem LCD, nie mam 50 lat tylko 30 ( ͡º ͜ʖ͡º) Pałuj wiplera dalej do CRT, prawda jest taka, że nikt przy zdrowych zmysłach do tego nie tęskni i nic w tych monitorach lepsze
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@czarny_i_zly: Ok moze i sie zle wyraziłem. Położyłem dużą wagę na pracę z tekstem, przeglądarką itd. To jest zasadnicza większość "normalnego" użytku jak dla mnie. Gry - z jednej strony brak smużenia, kolory itd ok plus dla CRT. Z drugiej - rozdzielczość i szczegółowość - miazga na korzyść LCD. Dodatkowo idealna geometria i idealna ostrość na brzegach i w naroznikach.
@skitarii: jprdl do napisania tego krótkiego tekstu użyli google tłumacza czy jak? choć i on by sobie lepiej poradził

Właśnie gdy na LCD gry jej nie osiągają, to zarówno obraz jest skalowany wzwyż, ale i dołożony jest dodatkowe rozmycie z tym związane.


Linneman zauważył, że wiele technik przetwarzania obrazu w grach stworzone jest pod LCD, ale są w ogóle niekoniecznie na starych monitorach.
@geuze: Ty chyba dalej nie rozumiesz. "Give credit where credit is due", wg mnie obowiązuje również w technologii, nie jest to 'pałowanie wiplera'. Ta technologia wymarła, ale była rozwijana przez 50+ lat. LCD to faza przejściowa pomiędzy CRT i OLED (lub czymś zbliżonym), aktualnie również używam LCD. Należy jednak zauważyć, że nikt za 20 lat nie stwierdzi, że LCD było lepsze, niż OLED, bo następna technologia przeniesie wszystkie zalety CRT z
już realnie się przeniosło na współczesne IPS bo okazuje się, że potrafią mieć niższy czas reakcji niż stare CRT.


@Kryspin013: Nie wiem jak można mieć niższy czas reakcji od czegoś co rysuje obraz na bieżąco? Żadnych buforów, pamięci, nic - cewki sterowane sygnałami synchronizacji i kolorów podawanych w czasie rzeczywistym na wejścia. Brak opóźnień, żadnych, Racing the Beam non stop. To dlatego stare gry z 8 bitowcow są tak trudne do