Wpis z mikrobloga

Nie wiem jak można mieć niższy czas reakcji od czegoś co rysuje obraz na bieżąco? Żadnych buforów, pamięci, nic - cewki sterowane sygnałami synchronizacji i kolorów podawanych w czasie rzeczywistym na wejścia. Brak opóźnień, żadnych, Racing the Beam non stop. To dlatego stare gry z 8 bitowcow są tak trudne do ogarnięcia na emu czy nawet na LCD, no chyba że chodzi o coś o czym nie wiem?


@tank_driver: Ja też
Kryspin013 - > Nie wiem jak można mieć niższy czas reakcji od czegoś co rysuje obraz ...

źródło: comment_1633902757gFdkEyg2rbr2rNiGCxaEPL.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kryspin013: To są stare konsole a nie retro.
Z takim zabawnym podejściem w tym samym koszyku masz dawne gry na amidze, c64, DOS, Nintendo i nowe wymysły 3d które dostają remastery a grało się już w nie na LCD.
ale jednak dobrze, że technologia zdechła bo bardzo niszczyła wzrok. A właściwie wiązka elektronów wystrzeliwała prosto w oko i stopniowo je wypalała :> A same monitory były gigantyczne i ciężkie.

@SzalomMosterdzieju: to prawda, CRT miały swoje oczywiste wady a sama ich technologia produkcji chyba doszła do ściany i nic więcej w tym temacie wymyślić już się lepiej nie dało. Niektóre modele potrafiły ważyć nawet 40kg.


@Bonwerkz: heh... Mam do dzisiaj
Z takim zabawnym podejściem w tym samym koszyku masz dawne gry na amidze, c64, DOS, Nintendo i nowe wymysły 3d które dostają remastery a grało się już w nie na LCD.


@m0rgi: "Zabawne" podejście to jest twoje. Te konsole miały premierę ponad 15 lat temu. Wsparcie dla nich nie istnieje od kilkunastu lat. W takim samym przedziale czasowym nikomu nie przeszkadzało nazywać amigii, atari, pegazusy, snesy itp retro. Mam wrażenie, że
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kryspin013: Czyli według twoich założeń, GTA5 to retro gra. Miała premierę na x360.

Nie, to są stare konsole i to, że ktoś z nimi nie miał kontaktu nie powoduje nagle, że są retro.

Retro to określenie dawnego stylu sprzed lat. W grach jest to grafika pixelowa, głównie świat 2d tworzony pod ograniczenia tamtych czasów co do wydajności i pamięci jak na przykład, wykorzystanie sprite czy proceduralnie generowany dźwięk.

PlayStation to już
Czyli według twoich założeń, GTA5 to retro gra. Miała premierę na x360.


@m0rgi: Ehh, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem w pierwszym komentarzu i nie rób fikołków. Najlepiej to zacytuj mi ten komentarz by miał chociaż minimalną pewność, że go porzeczytałeś.

Nie, to są stare konsole i to, że ktoś z nimi nie miał kontaktu nie powoduje nagle, że są retro.


@m0rgi: Ale to, że nie mają wsparcia od
CRT wypluwa obraz linia po linii (od lewej do prawej) a nie całość na raz. Jak jednak klatka przy 60 Hz trwa 16,6 ms to połowę rysowania obrazu masz dopiero po 8 ms. Może to ma jakiś wpływ?

Druga sprawa to te monitory 144 Hz dla graczy są obecnie uber szybkie i mają bardzo niskie opóźnienia.


@Kryspin013: LCD/OLED nie zmienia obrazka w ciągu 1ms, tak jak może się wydawać. Obraz odświeżany
LCD/OLED nie zmienia obrazka w ciągu 1ms, tak jak może się wydawać.


@czarny_i_zly: Wiem, nie byłaby możliwa taka przepustowość by klepnąć wszystko na raz. Ale ja nie pisałem o zwykłych IPS czy OLED a o monitorach gamingowych bo one niby mają czas reakcji kilku ms i jakieś turbo niskie opóźnienia. Wspominałem o tym, że jakoś niedawno światowi speedrunerzy zaczęli się przerzucać na gamingowe LCD bo podobno czas reakcji i inne zalety
Na drugi raz sam poszukaj i się nie błaźnij ze swoimi definicjami na chłopski rozum


@m0rgi: I jak ta definicja ma się do tego co napisałeś? Według tych pierdów co napisałeś:

Retro to określenie dawnego stylu sprzed lat. W grach jest to grafika pixelowa, głównie świat 2d tworzony pod ograniczenia tamtych czasów co do wydajności i pamięci jak na przykład, wykorzystanie sprite czy proceduralnie generowany dźwięk.

PS2 nigdy nie będzie retro
@czarny_i_zly: cos w tym jest https://www.testufo.com/framerates#count=3&background=stars&pps=960 sprawdze sobie wieczorem projektor

u mnie na takim starym lg 42cale te 60 fps nie wyglada zle, pewnie i sie rozmazuje ale nie rwie. kwestia postrzegania i co komu przeszkadza, ja tam ze 120 klatek jestem mega zadowolony, wiecej juz mi specjalnie nie potrzeba

bardziej brakuje mi 3d niz klatek, jest juz coraz wiecej oledow ktore moga migac w 120 klatkach i robic z tego