Wpis z mikrobloga

Chwila, skoro widze aktualnie na LCD roznice w obrazkach jak wygladaly na CRT, to czemu na LCD nie moga wygladac jak wygladaly na CRT?


@Quimeen: Wystarczyłoby nie brnąć w tak surowe same "pixele" a stosować podobny efekt graficznie. Ale wszyscy brną w łatwizne i dziś sie wielu wydaje że dawniej była właśnie taka pixeloza surowa a to nieprawda
źródła jako takiego nie mam, tak się wtedy mówiło, że 99% elektronów nie przechodzi przez szkło a ten 1% niby to za mało, żeby szkodzić. Ale niektórzy mówili, że to jednak bardzo szkodzi. Na szczęście to mirko, więc jeśli #!$%@?ę głupoty to pozostanie bez konsekwencji :D


@SzalomMosterdzieju: to są głupoty, strumień elektronów jest zbliżony do promieniowania alfa - poczytaj sobie jakie są głębokości wnikania czy choćby pochłanianie ich w powietrzu.

większym
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@skitarii: a dlaczego na ledowym tv nie odpalają się w ogóle gry z Nesa? Mam Wii, na którym jest sporo gier retro właśnie m.in. z Nesa i ni cholery się nie włączają. SNES i N64 idzie.
@Bonwerkz ja z kolei pamiętam jak kiedyś u bogatego kolegi zobaczyłem pierwszy płaski telewizor, na którym akurat jego rodzina oglądała Klan na TVP1. To był jakiś gigant chyba ze 40 cali minimum ;) Pamiętam, że jakośc obrazu była tak dramatyczna, że nie mogłem zrozumieć kompletnie o co chodzi w tej nowej technologii i po co to w ogóle kupować.
Do foto czy videoedycji nie mają startu do nowoczesnych, dedykowanych IPSów ze sprzętową kalibracją


@geuze: no ok ale nie róbmy porównania zwykłych monitorów do monitorów dla profesjonalistów. Nowoczesny, dedykowany ekran dla grafików czy fotografów ze sprzętową kalibracją nie zaczyna się od 1k tylko od 5-7k. Rzecz w tym, że dawniej kupowałeś CRT i miałeś go do wszystkiego i naprawdę dawał radę. Obecnie jak chcesz grać serio kompetytywne i równocześnie obrabiać grafikę
Rzecz w tym, że dawniej kupowałeś CRT i miałeś go do wszystkiego i naprawdę dawał radę.


@Bonwerkz: masz rację, ale nie dlatego, że CRT były dobre, tylko wymagania były mniejsze. Teraz w monitorach dla graczy masz 4k i 144Hz... Jakie miałeś wtedy rozdzielczości, pingi itd.? Żeby mieć 100Hz+ to taki monitor pracował w SVGA maks. Tak samo były też monitory dedykowane do obróbki cyfrowej i video, tylko w ogóle więcej się
Rzecz w tym, że dawniej kupowałeś CRT i miałeś go do wszystkiego i naprawdę dawał radę


@Bonwerkz: Przecież były setki modeli iście #!$%@? CRT. Różnica między pro CRT za kilka tysięcy a gównem dorzucanym do Optimusa była gigantyczna.

Obecnie jak chcesz grać serio kompetytywne i równocześnie obrabiać grafikę to tak naprawdę musisz mieć dwa monitory.


Niby dlaczego? Dobry IPS 144 Hz z dobrym odwzorowaniem kolorów to jakieś 1500 zł, polecam testy
Różnica między pro CRT za kilka tysięcy a gównem dorzucanym do Optimusa była gigantyczna.


@L3gion: dokładnie tak - do pracy z grafiką i video CRTki też kosztowały fortunę ¯\_(ツ)_/¯ Ja pamiętam, że miałem jakiś ViewSonic za prawie 2000PLN bo ojciec sięwykosztował i te wszystkie LG, które mieli znajomi nawet nie dorastały mu do pięt.
CRT nie ma tu nic do rzeczy. Twórcy projektowali gry nie pod monitory a pod niedoskonały sposób przesyłania obrazu analogowo przez złącza starych konsol i sprzętów. Na CRT miałeś ładny obraz na komputerach. Na telewizorach miałeś rozmyte rozmazane kolory i to pod to były projektowane gry. To samo masz na przykładzie obrazka @Jacob37: Antyaliasing wynika z niedoskonałości w przesyłaniu obrazu po złączu analogowym a nie w tym, ze obraz jest wyświetlany
Neurohaox - > CRT nie ma tu nic do rzeczy. Twórcy projektowali gry nie pod monitory a...

źródło: comment_1633876230AiYgbvUiWYyiQnY1oFFVBK.jpg

Pobierz