Niemiec przekraczając prędkość o 31km/h w zabudowanym zapłaci mandat wysokości 160€, dostanie 2 punkty karne(na 8 możliwych) i zakaz prowadzenia przez 1 miesiąc. Poza zabudowanym przekraczając o 31km/h dostanie odpowiednio mandat 120€ 1 punkt karny i miesięczny zakaz. Zarabiając najniższą krajową w najmniej korzystnej klasie podatkowej - 973€ netto - zapłaci odpowiednio mandat wysokości 16.4% swojej pensji za przekroczenie w zabudowanym i 12.3% za przekroczenie poza zabudowanym.
Po zmianie taryfikatora w grudniu p0lak na najniższej krajowej za przekroczenie prędkości 31km/h zapłaci 72.8% swojej pensji a od stycznia 2022 63.7% swojej pensji (od stycznia wzrasta minimalna) I to zakładając najniższy mandat 1500zł
Najwyższym za to wykroczenie będzie 5000zł czyli 212% pensji od stycznia 2022 roku
Jeśli ostrożna jazda z dostosowaniem prędkości do warunków dla ciebie jest nierealna albo zbyt męcząca to ja mam nadzieję że dostaniesz tyle mandatów
Nie wiem skąd podejrzenie, że chcę #!$%@?ć w mieście albo zabudowanym rozjeżdżać dzieci i psy. Jeżdżę z zachowaniem obowiązujących limitów i dostosowując prędkość do warunków, jednak nie przesadzam w drugą stronę wypatrując, że jadąc przez teren zabudowany z każdej bramy wybiegnie mi pies lub dziecko. Bo serio
@volion: W końcu się skończy rumakowanie na Polskich drogach... Było by miło jakby zaczęli pilnować jednak tych oszołomów na autostradach - królów lewego pasa ;)
Coroczny projekt budżetu zawiera pozycję "wpływy z mandatów". Z góry zatem się zakłada, poniekąd w sposób wręcz bandycki, że tyle i tyle trzeba zgolić z kierowców. Zatem są to własciwie podatki, daniny stałe, coroczne. Podnoszenie kwot mandatów do tak aburdalnych wartości jest wyłacznie rozoaczliwym wygrabianiem pieniędzy z portfeli. Tarcze ubiegloroczne trzeba zacząć spłacać.
Coroczny projekt budżetu zawiera pozycję "wpływy z mandatów". Z góry zatem się zakłada, poniekąd w sposób wręcz bandycki, że tyle i tyle trzeba zgolić z kierowców. Zatem są to własciwie podatki, daniny stałe, coroczne. Podnoszenie kwot mandatów do tak aburdalnych wartości jest wyłacznie rozoaczliwym wygrabianiem pieniędzy z portfeli. Tarcze ubiegloroczne trzeba zacząć spłacać.
@Mszanin: a zmiany mają wchodzic w grudniu żeby jeszcze do końca roku zdążyli poprawić wynik finansowy policji xdd
Uważam że może wprowadzić to ogromną korupcje przed wystawieniem mandatu Mireczki i Mirabelki... obym się mylił...
Rzadko jeżdżę trasy ale jak jadę to trafia mnie, jak jeżdżą ludzie, wyprzedzanie na zakrętach, na podwójnej, na 3, lub prawie czołówkę bo w ostatniej chwili takiemu debilowi lituje się człowiek i hamuje aby ten nie wywalił czołowo i wskakuje przed pojazd który jedzie prawidłowo... to wszystko sytuacje z wczoraj na odcinku 120km.
@volion: Poprawa bezpieczeństwa zaczyna się od kultury jazdy. Infrastruktura u nas nawet dobra, sprawia, że Ci co po złych drogach jeździli wiele za szybko, na dobrych jeżdżą jeszcze szybciej. I porównaj statystyki wypadków w Niemczech i Polsce.
Przede wszystkim ważne jest to żeby więcej osób popełniających przestępstwa/wykroczenia drogowe spotkała kara. Same mandaty trzeba podnieść, ale w mojej ocenie wystarczy 2x. Liczy się nieuchronność kary, a nie mandat. Ja sam nie pamiętam już jak wygląda kontrola drogowa, a jeżdżę 15.000km rocznie. Trwale trzeba eliminować tych co popełniają wykroczenia, wypadki po alko, narkotykach, lub w wyniku szaleńczej jazdy - kilka lat odsiadki. Bez zawiasów. Policja i odcinkowy pomiar tam
IMO te kary są rozsądne. Skutecznie odstraszą, a jednocześnie nie rujnują człowieka. Dodatkowo za brak uprawnień powinna być już jakaś gruba kara finansowa bo to jest gigantyczna patologia.
@size: Nie zgodzę się. Niemcy z landu A często po złości zajeżdżają swojemu rodakowi drogę tylko dlatego, że jest z landu B. Ameby umysłowe za kierownicą są wszędzie, niezależnie od narodowości. Po prostu infrastruktura drogowa Niemiec pozwala na więcej, niż w Polsce (przynajmniej trzypasmowe autostrady, rozbudowane węzły etc.).
@PiccoloGrande: tak tak, droga dwujezdniowa, 3 pasy ruchu na każdej z jednokierunkowych jezdni i ograniczenie do 60 km/h, witamy w Polsce. Na takiej drodze jazda 90 km/h jest bezpieczna i ludzie tyle jeżdżą, a organizator ruchu powinien dostać klapsa w dziąsło za takie ograniczenie.
@szyna18: chodzi o to przegrywie ze polavz3ki nie zasługują na niskie mandaty. Zasługujecie żeby #!$%@? was takimi wysokimi mandatami żebyście zarli piach. Moze sie oduczycie #!$%@?, czesto po pijaku. Polskie drogi najniebezpieczniejsze na calym kontynencie nie bez powodu.
@szyna18: nie, strzal to za duzo, ale sowity mandat nalezy sie, moze w koncu te wszystkie #!$%@? drogowe sie opamietaja jak raz, drugi im zabiora z portfela troche siana
gdzie powstał nowy sklep (biedronka) rosną nowe bloki jak grzyby po deszczu - to tak odnośnie tego co widzisz na zdjęciach
nie widać tego w obrębie tego przejścia na zdjęciach satelitarnych. Za to widać magazyn UPS i salon Audi
przejście przy 50km/h w polach na drodze 1+1
Takie jeżeli powstają to mają zazwyczaj z czymś związek. Ale skoro po spłycaniu tematyki rozmowy zarzucasz mi brak możliwości zrozumienia, to pozwól, że
Niemiec przekraczając prędkość o 31km/h w zabudowanym zapłaci mandat wysokości 160€, dostanie 2 punkty karne(na 8 możliwych) i zakaz prowadzenia przez 1 miesiąc.
Poza zabudowanym przekraczając o 31km/h dostanie odpowiednio mandat 120€ 1 punkt karny i miesięczny zakaz.
Zarabiając najniższą krajową w najmniej korzystnej klasie podatkowej - 973€ netto - zapłaci odpowiednio mandat wysokości 16.4% swojej pensji za przekroczenie w zabudowanym i 12.3% za przekroczenie poza zabudowanym.
Po zmianie taryfikatora w grudniu p0lak na najniższej krajowej za przekroczenie prędkości 31km/h zapłaci 72.8% swojej pensji a od stycznia 2022 63.7% swojej pensji (od stycznia wzrasta minimalna)
I to zakładając najniższy mandat 1500zł
Najwyższym za to wykroczenie będzie 5000zł czyli 212% pensji od stycznia 2022 roku
Dane z Niemiec: mandaty, płaca minimalna, kalkulator brutto-netto
Nie wiem skąd podejrzenie, że chcę #!$%@?ć w mieście albo zabudowanym rozjeżdżać dzieci i psy.
Jeżdżę z zachowaniem obowiązujących limitów i dostosowując prędkość do warunków, jednak nie przesadzam w drugą stronę wypatrując, że jadąc przez teren zabudowany z każdej bramy wybiegnie mi pies lub dziecko. Bo serio
Sami na siebie bat kręcimy. Przynajmniej za 2-3 lata będzie co okrzyknąć wspaniałym sukcesem- zniesienie durnego prawa.
Tak samo jak mandatowanie za alko <0,2 %o po prostu głupie.
@Mszanin: a zmiany mają wchodzic w grudniu żeby jeszcze do końca roku zdążyli poprawić wynik finansowy policji xdd
obym się mylił...
Rzadko jeżdżę trasy ale jak jadę to trafia mnie, jak jeżdżą ludzie, wyprzedzanie na zakrętach, na podwójnej, na 3, lub prawie czołówkę bo w ostatniej chwili takiemu debilowi lituje się człowiek i hamuje aby ten nie wywalił czołowo i wskakuje przed pojazd który jedzie prawidłowo... to wszystko sytuacje z wczoraj na odcinku 120km.
Nie uważam się
Przede wszystkim ważne jest to żeby więcej osób popełniających przestępstwa/wykroczenia drogowe spotkała kara.
Same mandaty trzeba podnieść, ale w mojej ocenie wystarczy 2x.
Liczy się nieuchronność kary, a nie mandat. Ja sam nie pamiętam już jak wygląda kontrola drogowa, a jeżdżę 15.000km rocznie.
Trwale trzeba eliminować tych co popełniają wykroczenia, wypadki po alko, narkotykach, lub w wyniku szaleńczej jazdy - kilka lat odsiadki. Bez zawiasów.
Policja i odcinkowy pomiar tam
@PiccoloGrande: tak tak, droga dwujezdniowa, 3 pasy ruchu na każdej z jednokierunkowych jezdni i ograniczenie do 60 km/h, witamy w Polsce.
Na takiej drodze jazda 90 km/h jest bezpieczna i ludzie tyle jeżdżą, a organizator ruchu powinien dostać klapsa w dziąsło za takie ograniczenie.
nie widać tego w obrębie tego przejścia na zdjęciach satelitarnych.
Za to widać magazyn UPS i salon Audi
Takie jeżeli powstają to mają zazwyczaj z czymś związek. Ale skoro po spłycaniu tematyki rozmowy zarzucasz mi brak możliwości zrozumienia, to pozwól, że