Wpis z mikrobloga

Praktyczne wykorzystanie technologii blockchain jako określenie stanu posiadania kluczy do
oprogramowania, współistniejące z peer-to-peer (torrent-like) baza plików oprogramowania zintegrowanych z blockchainem, które nie beda działać jeżeli użytkownik nie ma klucza. Oznacza
to mniej wiecęj tyle, że po zakupie od producenta oprogramowania to Ty bedziesz jej właścicielem.
Autorzy oprogramowania równie˙z beda właścicielami tego co stworzyli i opublikowali na naszym
blockchainie, ponieważ ich kod nie bedzie działać bez klucza, a cena ich oprogramowania będzie
ustalać się wolnorynkowo.
”Yes, but we can win a major battle in the arms race and gain a new territory of freedom for
several years.” - Satoshi Nakamoto


Wszystko jest kontynuacją tego wpisu: https://www.wykop.pl/wpis/57572717/w-skrocie-plan-pierwszej-polskiej-otwartej-na-spol/

Jak się nazywamy?

Hashup - mamy już domenę hashup.it.

Wklejam tutaj po prostu podsumowanie tygodnia z naszego slacka.

Każdego dnia trafiają się nam nowe okazje i możliwości dlatego projekt ciągle ewoluuje. To normalne i nie ma się czego bać. Jeśli chodzi o najważniejsze wydarzenie z całego tygodnia to GameStop wrzucił tę stronę do internetu: https://nft.gamestop.com/ Czy oni chcą zrobić dokładnie to samo co my? Nie wiem. Wiem jedno - że ciągle mamy być szansę pierwszymi, którzy zaczną otwarcie mówić o przeniesieniu dystrybucji oprogramowania do blockchain.
Pojawiły się również możliwości rozmów z samym G2A i Kinguin - są to największe na świecie sklepy z kluczami (tymi obecnymi). Wydaję się nam, że takie platformy byłyby bardzo zainteresowane współpracą z nami, dlatego razem z @Jan Skarysz @Marcel piszemy Whitepaper. Po napisaniu whitepaper chciałbym zebrać najważniejsze osoby z projektu na wspólny call by zdecydować do dalej? Czy G2A chciałoby publikowania całej architektury w internecie? Czy będziemy go publikować od razu po napisaniu? Nie wiem, chciałbym byśmy wszyscy zdecydowali.
Kupiliśmy assety do Landing Page i tutaj już chciałbym zorganizować pracę by zacząć formować gotową stronę korzystając z kupionych assetów. Jest ich bardzo dużo i na pewno coś fajnego uda się z tego wyrzeźbić. @Gracu jako CTO radzi sobie narazie świetnie i z tego co wiem, już pierwsze calle beze mnie miały miejsce odnośnie web walletu :slightlysmilingface:
Odbyliśmy również bardzo ciekawy call odnośnie legalizacji kasy z ICO.
Jeśli chodzi o plany na przyszły tydzień to chciałbym kontynuować pisanie whitepaper. Obecnie @Jan Skarysz z @Marcel zajmują się ekonomiczną analizą zysków i strat oraz nowymi możliwościami związanymi z uwolnieniem ceny oprogramowania. Ja opisuję samą mechanikę, na pewno chciałbym omówić kilka tematów z @Gracu

Jeśli chodzi o sam token, po głębszej analizie prawdopodobnie skorzystany z Binance Smart Chain i wypuścimy token BEP-20. Dzięki @Queaser za sugestię, akurat nad tym toczyły się dyskusje w tamtym czasie. Zapraszam wszystkich do pomocy przy Landing Page, płacimy w #, w przyszłości kto wie, ale być może niektórym z Was zaproponujemy ofertę stałej współpracy :) Kto wie.

Zapraszamy wszystkich do otwartej rekrutacji, obecnie szukamy głównie programistów, którzy pomogą nam w jednym z kilku projektów: Polishcoin => polski coinmarketcap, WebWallet, IOS Wallet, Android Wallet. Dla osób, które nie mają doświadczenia z blockchainem chcemy zacząć prowadzić wykłady z pisania Ethereum w JS, wszystko za darmo a nawet płacimy # za naukę.

https://www.facebook.com/groups/197840615394908/about <= Tutaj otwarta rekrutacja, wejdź do grupy opisz swoje umiejętności i co chciałbyś robić a spróbujemy zacząć dawać już jakieś zdanka.

#wypokcoin => nasz tag
#kryptowaluty
#programista15k
#pracait
  • 22
@fervi: Nie zgodzili się jeszcze, mamy natomiast w zespole osoby, które znają osoby z samej góry tych firm. Jeśli chodzi o Steam Epic Origin i Uplay to są to firmy z którymi chciałbym "walczyć" a nie się bratać.
Całość fajen wygląda, w sensie nie jak scam w stylu Chiuauy. A sam użytkownik @OrzechowySos sprawia wrażenie dużo bardziej rozgarniętej i uczciwej osoby niż Mordziaty (xD) no i zaangażowanej w to żeby nie zrobić scamu.

Ja ze swojej strony dodam, że jeżeli jest jakiś entuzjasta technologii blockchain, który jest prawnikiem to też niech się zgłosi. Im więcej osób zaangażowanych i świeżych spojrzeń na sprawę tym lepiej dla wiarygodności i jakości projektu (
@Gustavo_Fring: Myślę, że w okresie miesiąca będziemy mogli się upublicznić zupełnie z projektem i wtedy na stronie będzie on widoczny. To co mnie martwi to to, że sam projekt jest naprawdę wielki i inwestorów odpycha roadmap z działającym produktem w okolicach 2024-2025. Sam prototyp jesteśmy w stanie zrobić tak naprawdę w miesiąc, ale to nie o to chodzi. W momencie kiedy gra wchodzi na rynek nie chcemy by gracze płacili fee
@Ironus: Ironią losu jest to, że wszystko co jest obecnie popularne było najpierw wykorzystywane głównie w podziemiu. Nawet podgląd filmu na youtube po najechaniu myszką wywodzi się z z pornosów. Kryptowaluty? Kiedyś dało się za nie kupić tylko narkotyki. Myślę, że taka firma jak G2A bardzo pomogłaby całemu rynkowi gier, oddając w ręce ludzi w końcu to co kupili. A z tego co wiem, G2A jest bardzo otwarte i masę kasy
Pojawiły się również możliwości rozmów z samym G2A i Kinguin - są to największe na świecie sklepy z kluczami (tymi obecnymi).


@OrzechowySos:

Sprzedawcom kradzionych kluczy "G2A shield" może się taki pomysł podoba.\

Ale spójrzmy na projekt realnie, rynkowo.

Twój pomysł, w przypadku gdyby został przyjęty przez rynek... zmieniłby CAŁĄ sprzedaż gier w miesięczne abonamenty. Inaczej dochody twórców gier spadną drastycznie
Już tłumaczę dlaczego.

Weźmy sobie tytuł AAA, np. Cyberpunka.

Pierwsi kupujący
@graf_zero: Producent nie musi wrzucać automatycznie wszystkich kluczy na rynek. Producent jest "dyktatorem" podaży i może wypuścić na premierę na przykład 10% ze wszystkich kluczy. Co to implikuje? Dajmy, że cena dobrej gry jest w miarę stała. Producent może robić reklamę, że wrzuci dodatkowe 5% podaży na rynek => ludzie czekają na zniżkę i wystawiają oferty kupna kluczy za cenę po której chcą kupić grę. Producent wrzuca 5% na rynek, sprzedając
Wiem na pewno, że jest to znacznie bliższe najefektywniejszemu rozwiązaniu niż obecny model kilku scentralizowanych sklepów z oprogramowaniem


@OrzechowySos:

Nie masz podstaw aby tak twierdzić.

Ja stoję na stanowisku że proces tworzenia dzieł cyfrowych ma to do siebie że starasz się go dostarczyć do możliwie dużej liczby klientów na raz, ponieważ same kopie nic nie kosztują, więc celowe ograniczanie ich liczby nie leży w twoim interesie.

O ile w kolekcjonerskim obiekcie
@graf_zero: Zajmowaniem się predykcją sumy podaży tytułu wtoczonego na rynek przez twórców gier będą się zajmować inteligentni ludzie lub algorytmy. Nie porządane jest przecież by kod był zbyt drogi(?). Być może dopiero w ten sposób dowiemy się ile naprawdę jest warte oprogramowanie. Trzeba pamiętać, że każdy producent będzie miał możliwość samodzielnego wybrania ilości oprogramowania odworowanego w ilości kluczy. To może być 50 tysięcy, ale może i 100 trylionów.
Być może dopiero w ten sposób dowiemy się ile naprawdę jest warte oprogramowanie.


@OrzechowySos:

Przy twoim ekosystemie, czyli w sytuacji gdy możesz je odsprzedać z zachowaniem 100% wartości - jest warte bardzo dużo.

Jak Photoshop w dawnych.czasach, gdy można go było odsprzedać.

Albo bardo mało, jak Photoshop w dzisiejszych czasach, dostępny jako abonament.

Wyobraź sobie że chcesz swój pomysł przeniesc na branżę filmowa.
I zamiast Netflix's proponujesz że klienci mogą kupować
oferta 100 000 000 kluczy po niskiej cenie spowoduje dokladnie to samo co zablokowanie ceny na steamie.


@OrzechowySos: ale na stamie jedynym sprzedawca jest wydawcą

W w twoim ekosystemie po sprzedaniu pierwszych 10 000 sztuk każda kolejna musi konkurować z używkami

Chodzi mi o to że robisz z gier towar kolekcjonerski a one nim nie są i nie będą.