Wpis z mikrobloga

Zmarł Mirosław Handke, minister edukacji narodowej w rządzie Buzka, ojciec reformy, która dała Polsce gimnazja. To była jedna z najlepszych reform w 30letniej historii trzeciej RP, masowo przyczyniająca się do poprawy warunków bytowych i edukacji milionów dzieci z terenów wiejskich. Gimnazja we wszechmierze były dobre, czego dowodzą międzynarodowe rankingi PISA, gdzie polscy uczniowie w wieku gimnazjalnym zajmowali coraz wyższe miejsca.

#!$%@? gimnazjów jest jedną z najgłupszych pisowskich decyzji i po raz kolejny udowadnia, że jakiekolwiek działania tego rządu autorytarnych kleptokratów nie mają na celu poprawy funkcjonowania państwa tylko krótkoterminowy zysk wyborczy u ich docelowego elektoratu, czyli leniwych polackich dziadów na emeryturze ze średnim niepełnym, no ale do szkoły to chodzili ośmioklasowej PRLowskiej, a to jak magister teraz.

Warto pamiętać, że zanim był Czarnek który rozjebuje uniwersytety była Zalewska, która #!$%@?ła edukację szkolną. Wszystko, do czego dotkną się te populistyczne mafijne kreatury zmienia się w Ziobro.

#neuropa #4konserwy #szkola #edukacja #bekazpisu #bekazprawakow #polityka
Pobierz
źródło: comment_16191557910PSkwbQzYDITdMjMpDJsVA.jpg
  • 73
@przeciwko78: Tak wspaniały rząd, że nie dotrwał do końca kadencji a w następnych wyborach nie przekroczył progu :) więc tak nie bardzo bym powiedział. Cztery duże reformy z czego do dnia dzisiejszego przetrwała jedna. A już naprawdę nie chce wymieniać afer z nimi związanych jak np prywatyzacja PZU :) albo tzw dziura Bauca.
Jak AWS tonął to wielu uciekło do PO i PiSu. Ich jedynym plusem jest to, że chcieli coś
@youmimicanski: w pierwszych latach był taki burdel, że szok, koncepcja zmieniana co chwilę, aż do 3 klasy nie wiedziałem jak ten egzamin będzie wyglądać. Wisienką na torcie była 'luka analityczna' polegająca na tym, że osoba pisząca maturę rozszerzoną bodajże w 2007 roku nie mogła jej całościowo poprawić dwa lata później: w 2007 nie pisało się podstawy w przypadku pisania rozszerzenia (była za to idiotyczna tabelka-przelicznik dająca fikcyjny wynik podstawowy), rok później
@przeciwko78: Buzek nie zrobił nic bo nic nie mógł. W rządzie nie miał żadnej pozycji. Ojcem i przywódcą AWS był Krzaklewski. Buzek był profesorem wziętym nagle bo na Krzaklewskiego nie chcieli się zgodzić. Buzek miał pozycję w rządzie gorszą niż Morawiecki teraz.
Rządy AWS doskonale oddają słowa Kaczyńskiego "Teraz #!$%@? My".
Gimnazja to był kołchoz, przepełnione klasy, multum bezsensownych napchanych przedmiotów i nauczyciele z łapanki którzy w ogóle nie powinni być dopuszczeni do zawodu a raczej niektórzy powinni zostać zamknięci w oddziale zamkniętym


A jak Zalewska zmieniła gimnazja na 7-8 podstawówki, to to wszystko magicznie zniknęło, a wepchnięcie programu trzech lat gimnazjów w dwa lata podstawówki (ze wszystkiego oprócz matematyki, na której dla odmiany w klasach 6-8 nie robi się prawie nic, co
Gimnazja we wszechmierze były dobre


@Majk_: Nie. Oni były dobre po czasie, przez wiele lat spowodowały chaos.
Nadal jestem mało przekonany po potrzeby dodatkowej szkoły, która marnuje rok na równanie poziomu.
@galicjanin: Owszem, jednak nie cały AWS. We wrześniu 1998 grupa rozłamowców z AWS założyła koło poselskie o nazwie Nasze Koło, a w kwietniu 1999 partię Porozumienie Polskie, skupiającą eurosceptyków związanych z Radiem Maryja. Znaleźli się tam Jan Łopuszański, Witold Tomczak, Piotr Krutul, Anna Sobecka, Halina Nowina-Konopka i Mariusz Grabowski. Również Gabriel Janowski, wybrany z listy AWS, był blisko tej grupy - i jego też nie da się nazwać zdecydowanym euroentuzjastą.

A
@Serghio: ja byłem pierwszym rocznikiem. Do tej pory określamy siebie jako dzieci czarnobyla i reformy. U nas tak to wyglądało, że w moim roczniku utworzono jedną klasę z zewnątrz. Ale to wystarczyło by w szkole pojawiy się narkotyki, alkohol i papierosy. A wcześniej podstawówka cieszysła się znakomitą renomą. Tu nikog na siłę nikt nie trzymał w kalsie a niegrzeczni uczniowie wylatywali. Później Ci powyrzucani wracali do tej szkoły w następnych rocznikach
Gimnazjum sporo dało dzieciom z terenów wiejskich. Wyspecjalizowani nauczyciele przedmiotowi, generalnie wyższy poziom niż w podstawówkach. W miastach bez większej różnicy, oprócz gimnazjów przy liceach, te się sprawdziły.


@Andreth: To na swoim przykładzie mogę powiedzieć coś zupełnie odwrotnego.
Chodziłem do podstawówki na wsi, gimnazjum zrobili w tym samym budynku i nauczyciele też byli ci sami, po prostu zatrudnili kilku nowych.
@Majk_: Tfu na ten #!$%@? program czterech reform, jedyna udana rzecz to faktycznie były gimnazja - reszta warta jedynie przemilczenia. Zastąpić 49 urzędów wojewódzkich prawie 400 powiatowymi o podobnej obsadzie ludnościowej to tylko AWS i pociotki potrafili.
ojciec reformy, która dała Polsce gimnazja. To była jedna z najlepszych reform w 30letniej historii trzeciej RP


@Majk_: WFT?!

Ciekawe czy są statystyki, ale jest masa ludzi, która uznaje gimnazjum za najgorszy okres swojej edukacji. Głównie przez kontakt z losowymi młodymi ludźmi w swoim najgorszym wieku.
Trochę nie rozumiem co ma gimnazjum do patologi. W sensie teraz są klasy 1-8 i co uważasz, że przy innym podziale klas patologia by nie bylo? Jak byś z nimi chodził do szkoły to tak samo by Ci dokuczali tylko nie w gimnazjum a np. W 7 klasie itp.


@Variv: Jak ktoś nawet jest patolem, ale znasz go od malutkiego to inaczej cię traktuje, niż patol zupełnie ci obcy.
Widać było
A jak Zalewska zmieniła gimnazja na 7-8 podstawówki, to to wszystko magicznie zniknęło, a wepchnięcie programu trzech lat gimnazjów w dwa lata podstawówki


@Andreth: Przecież z tych trzech lat gimnazjum, dwa lata idą do podstawówki a rok do technikum/liceum.
Czy ja czegoś nie zrozumiałem, czy ty nie wiesz o czym piszesz?
@2_7_6: Nie masz pojęcia typie o czym piszesz, gimnazja od połowy pierwszej dekady XXI wieku miały najniższe poziomy zgłaszanej agresji wśród wszystkich szkół. Dzięki ,,specjalizacji” w wychowywaniu dzieciaków w takim problemowym wieku gimnazja miały znacznie większa szansę na eliminacje patologii w zarodku. W literaturze przedmiotu masz wiele przykładów na to, że gimnazjum często miało rolę korekcyjną dla popełnionych wcześniej błędów wychowawczych. 8 klas podstawówki za to już powoduje i będzie pogłębiać