Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Yokoetneivvis: ogarniesz. Specjalista c++ nie jestem ale coś tam grzebałem i byłem w stanie sam od 0 w nim programować hobbistycznie.
Programowanie jak każda inna umiejętności. Łatwo zacząć, umieć podstawowe rzeczy, ale żeby być specjalistą trzeba kilku lat minimum.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Yokoetneivvis: nie podpowiem bo nie znam się się na game Dev. Jakbyś jednak stwierdzil że chcesz robić coś innego to spróbuj języki typu : c#, Java. Z frontu spróbuj sobie JavaScript i jakiś framework (react, angular, cokolwiek innego ) i sam stwierdzisz co ci się podoba

Jeżeli nigdy nie miałeś styczności z programowaniem i stwierdziłeś że c++ bo programowanie gier musi być fajne to cię rozczaruje- nie jest. Są o
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Yokoetneivvis: z programowaniem jak z pisaniem. Literki da się ogarnąć i powolutku pisac. To są się ogarnąć szybko. Tak jak dziecko w przedszkolu. Ale żeby napisać jakieś wypracowanie czy książkę to potrzeba z kilka lat.
  • Odpowiedz
@Yokoetneivvis: myślę, że jak najbardziej poradzisz sobie z C++. To nie jest żadne rocket science, ale po prostu trzeba mieć trochę cierpliwości i samozaparcia, żeby osiągnąć tu jakiś zadowalający poziom.

Dawniej więcej osób zaczynało od C++, bo nie było tyle łatwiejszych alternatyw. Moim pierwszym językiem też był C++, a ponieważ było to 16 lat temu, to wtedy był to język jeszcze mniej przyjazny niż obecnie (czyli po C++11). I wcale
  • Odpowiedz
@Yokoetneivvis: C++ w unrealu jest trochę prostszy niż taki czysty. W dodatku w unrealu możesz mase rzeczy w blueprintach prototypować, a potem krok po kroku przepisać do cpp dopiero
  • Odpowiedz
c++


@Yokoetneivvis: nie rób sobie tego. Ja właśnie zaczynałem z c++ bez przygotowania z teorii informacji, matmy na poziomie, algorytmów i struktur i paru takich tam bzdurek co to uczą na uniwersytecie. W efekcie jak teraz po 30 blisko latech znowu wypadło w tym kodzić i sobie przypominam moje poprzednie przygody do śmiać mi się chce. Chcesz solidnej szkoły gdzie musisz ponosić odpowiedzialność za swój kod to idź w C
  • Odpowiedz
@Yokoetneivvis: Co nie zmienia faktu, że i tak musisz wiedzieć co to są pointery czy referencję. Zacznij się uczyć od podstaw cpp, a potem zrób jakiś prosty projekt w unrealu. Jest masa poradników na yt dla początkujących
  • Odpowiedz
@Yokoetneivvis: Osobiście zaczynałem od C (Turbo Pascala i C++ w licbazie nie liczę, bo nic się wtedy nie nauczyłem). Potem był C++. Moim zdaniem jak najbardziej możesz zacząć od C++, najlepiej od razu staraj się ukierunkować pod C++20. Przede wszystkim bądź cierpliwy i nie zrażaj się, gdy coś ci nie wyjdzie, tylko staraj się to naprawiać oraz zrozumieć, na czym polegał błąd. No i oczywiście przed zabraniem się za UE
  • Odpowiedz
@Yokoetneivvis Bo większość jest leniwa i mało kto idzie w c++. Wszyscy python albo js. Początkowo sam próbowałem się wbić w js ale była taka konkurencja że mi się odechciało po paru rozmowach. Inna sprawa że dzięki c++ naprawdę się nauczysz programować i ewentualna przesiadka na inny język będzie dużo łatwiejsze.
  • Odpowiedz