Wpis z mikrobloga

Idąc do pracy trafiłem na stojące obok siebie vw id.4 i skodę eniaq i powiem wam że skoda rzadzi! Ten szklany grill robi efekt!
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@goferek: nie w każdym bloku da się to załatwić, nie do każdego miejsca da się tą linię i osobny licznik podciągnąć i nie każdy zarządca się na to zgodzi. Jest to problematyczne, może w przyszłości będzie lepiej, ale to też nakłady na infrastrukturę bo gdyby przy każdym albo nawet co drugim miejscu w garażu miała być ładowarka to sieć też musi mieć odpowiednią wytrzymałość.
Długa droga przed nami.
@niemily w garażach podziemnych z tego co wiem masz normalnie gniazdka, a dużo nowych bloków takie garaże ma. Są nawet specjalne ładowarki do zamontowania w garażu. Na codzień raczej jedziesz do roboty, sklepu i do domu, to możesz zostawić auto na noc, by ładować. No i ile osób kupuje auta za 150k? Wygląd też może mieć znaczenie, bo te elektryczne auta wyglądają źle i jakby ktoś miał wybrać za te 150k elektryka,
oszczędności z jazdy autem elektrycznym pozwalają raz czy dwa razy w roku wynająć passata w gnoju za 150zł / dzień i jechać na wakacje ;)


@murgal: Kręcąc się po mieście oszczędności dużych nie zrobisz, bo ... kręcąc się robisz mało kilometrów. A pamiętajmy że na starcie wywaliłeś pewnie z 70-90k PLN więcej niż za porównywalnego do ID3 - Golfa (1,5 TSI stoją po 86-100k u dealerów, wbrew cennikom).
@magicznyfred: dzisiaj ciężko kupić sensownego kompakta za mniej niż 100k, podrożały w ostatnich latach. Ale z ciekawości policzmy dla typowej eksploatacji miejskiej.
Auto elektryczne: zużycie 15 kWh/100 km, 62 grosze za 1 kWh = 9,3 PLN za 100 km, przy przebiegu rocznym 15 kkm wychodzi 1395 PLN
Auto benzynowe: zużycie 12 l/100 km, 4,37 za litr PB95 = 52,44 PLN za 100 km, przy przebiegu rocznym 15 kkm wychodzi 7866 PLN
@kakaraper: dla mnie to takie porównanie, jakby udowadniał że ogromne kombi jest najlepsze bo jadąc z jakimś wielkim ładunkiem wszystko się zmieści, z czym w kompakcie będzie problem (a jak często przewozimy coś wielkiego?), mimo że na co dzień takie wielkie auto by wręcz uprzykrzało życie kierowcy przy wciskaniu się na ciasne miejskie parkingi. Pod każdą tezę znajdzie się argumentacja.
@pilot1123: w obu przypadkach wziąłem pod uwagę dość realne spalanie, elektryk może "spalić" mniej, mały benzyniak przy anemicznej jeździe również. Tyle że typowo miejska jazda gaz-hamulec-gaz-hamulec (powiedzmy 0-70 km/h) działa na korzyść elektryków i hybryd bo odzyskuje się część utraconej energii. No i żeby nie było, nie jestem fanatykiem elektryków (chciałbym mieć teraz pięciolitrowe V8 ( ͡° ͜ʖ ͡°)), tylko bronię teorii, że dla typowego polskiego janusza
@pilot1123: też nie mam takiej opcji (poza standardowym 230V), ale jakbym kupował na stałe elektryka to pewnie bym zlecił zarządcy bloku podciągnięcie większego prądu do mojego miejsca postojowego. Fakt, trzeba będzie za to zapłacić ale nie ma nic za darmo.
czy mało? Kurcze większosć km robie właśnie po mieście kręcac się praca - dom, zakupy etc. 13k rocznie


@murgal: No to sam widzisz - nie wiem czym jeździsz, ale u mnie przy takim przebiegu, to by było jakieś 16 tankowań przez cały rok - więc "żaden pieniądz"
Zakładając że auto eksploatuje się średnio 5 lat, wychodzi 6975 PLN za koszt prądu i 39330 PLN za koszt benzyny. Teoretyczna oszczędność na elektryku to 32355.


@goferek: > >dzisiaj ciężko kupić sensownego kompakta za mniej niż 100k
Zapomnij o cenniku i wejdź na otomoto - zobacz ceny transakcyjne.
przykład pierwszy z brzegu:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-nowa-8-generacja-1-5-tsi-evo-130km-life-pakiet-zimowy-ID6Dpl3T.html#5a642e8a2d

@goferek: > Auto elektryczne: zużycie 15 kWh/100 km,
Auto benzynowe: zużycie 12 l/100 km

Elektryczne id3 realnie
@goferek: U nas jeszcze długo długo będą same kombi w dieslu, bo praktyczność na pierwszym miejscu. 98% czasu jeździ z pustym bagażnikiem, sam kierowca i w mieście ale praktyczne auto.