Wpis z mikrobloga

Potrzebuje pomocy przy uruchomieniu mojego starego dziadka BMW F650 silnik rotax 1997r przebieg mały ponad 80tys xD

Moto stanęło na Orlenie, kręcenie rozrusznikiem jak szalony nie pomagało (przy dojeździe na stacje przerywało)
Jakimś cudem odpaliło po dostarczeniu sprzętu do domu, podłączyłem miernik i ładowanie było ok 16 volt ale moto przerywało jak głupie i mrugał czujnik luzu.
Hm... regulator padł , wymieniłem na taki "uniwersalny" który pasuje do F650 cenna 100zł na alledrogo, przylutowałem kable bo nie pasowała kostka
Okazało się że sprężyna pękła w czujniku luzu - wymieniłem czujnik

Moto chodzi super, ładowanie w normie, tylko gaśnie po puszczeniu sprzęgła, lub wrzuceniu biegu

Myślę padł czujnik stopki bocznej- mostkowanie- zero efektów dalej to samo ( ciekawostka- przy otwieraniu stopki klika przekaźnik od dołożonej zapalniczki 12v) czy klikało wczesniej? nie wiem nigdy nie zwracałem na to uwagi zwłaszcza ze przy zdemontowanym siedzeniu dopiero to słychać.

Czujnik sprzęgła musi działać - gaśnie po puszczeniu
Czujnik luzu działa bo świeci i gaśnie gdy trzeba
Czujnik stopki bocznej musi działać- mostkowanie nie zmienia nic, dalej gaśnie
Klikający przekaźnik odłączony zapalniczki gdy składam stopkę odłączony nic nie zmienia ( bezpiecznik dobry od 12v)
Moduł zapłonowy był kiedyś wymieniany ( jest opisany pisakiem)
Przekaźnik rozrusznika rc-2208 mitsuba chyba? dobrze sprawdziłem , zwarłem pozycje na obrazku

Dobrze rozumiem, że moduł zapłonowy ucina zapłon gdy:????
-mamy moto na biegu bez wciśniętej klamki sprzęgła sprzęgła
-mamy rozłożona stopkę boczna

Czy moduł zapłonowy poszedł się walić przez zwierający czujnik luzu ?
Co to może być jeszcze ?
Instalacja ? nie mam ochoty wszystkiego bardziej rozgrzebywać.... prędzej wolałbym połączyć kable tak aby palił niezależnie od biegu i nóżki bocznej. Które przewody ewentualnie połączyć

#motoryzacja #majsterkowanie #zrobtosam #motocykle #motocykle125 #motocyklisci #yamaha #honda #bmw #suzuki #kawasaki #jednoslad #motory #wsk #
Nie_quatschen - Potrzebuje pomocy przy uruchomieniu mojego starego dziadka BMW F650 s...

źródło: comment_159665904772ED95nSknOkBEkf6Q4oc5.jpg

Pobierz
  • 11
@Nie_quatschen ja bym szukal w stopce bocznej problemu. Niekoniecznie zwora musi dawać sygnał schowanej nóżki, może musi być tam odpowiedni rezystor? Akurat tak na pewno jest w przypadku duka 125 więc więc może w tym moto również?
@Adikson3: wiesz co jest najlepsze ? Że czujnik ma 3 przewody i potem idzie do kostki gdzie są 2 (ʘʘ) może jakaś dzika kombinacja połączenia któryś z 3 pomoze ... moto miesiąc stoi zaraz sezon sie skończy... 5 dni czekania za regulatorem, potem odkrycie czujnika luzu , i tydzien czekania za używanym ( pasował od rotaxa 125) jeden jedyny w internecie był , alternatywa oryginał BMW za
@Nie_quatschen: W takim samym miałem problem, nie działało światło stopu. Rozebrałem wszystko do ostatniego kabelka, nic nie znalazłem, złożyłem i działa już drugi rok. Nie polecam takiego rozwiązania :)

To, że czujnik luzu zapala lampkę, wcale nie musi oznaczać, że dociera do sterownika.
@Nie_quatschen sprawdź wg schematu czy na module zapłonowym masz odpowiedni sygnał wpinając się bezpośrednio w kostkę - tak dojdziesz najszybciej. Jak sygnału brak to szukasz przerwy w obwodzie, jak jest sygnał to szukasz nowego modułu, bo to ewidentnie jest problem z sygnałem na obwodzie stopka - czujnik luzu.

Ew. zobacz jeszcze czy nie masz braku przejścia na diodach sygnałowych przyczepionych gdzieś do wiązki (jeśli występują - nie wiem jak w bmw, ale