Wpis z mikrobloga

Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restauracji przez Uber Eats i Wolt.
Mam mieszane uczucia trochę, bo z jednej strony prowizje rzeczywiście wysokie, z drugiej strony to trochę nieeleganckie, tak otwarcie informować o rozliczeniach z kontrahentem i jeszcze namawiać do niekorzystania z ich usług, jednocześnie korzystając z kanału dystrybucyjnego.
#warszawa #gastrowarszawa #wolt #ubereats #glovo
advert - Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restaur...

źródło: comment_1588587577hmgeQABwg7wmOq0DOklNrq.jpg

Pobierz
  • 135
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dzikdzikdzik: gorąco zachęcamy, gorąco zachęcamy, gorąco zachęcamy, gorąco zachęcamy, gorąco zachęcamy, gorąco zachęcamy

To jest informacja wg ciebie?

Dobra, poddaje się. Nie mam sił.
  • Odpowiedz
@anyvu: nie wiem jak w Uberze, ale np. w pizzaportal, przynajmniej kiedyś, było to łamanie zasad umowy, które mówiły, że cena ma być taka sama.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
następnym razem jak kupię u niego na stronie, to będzie taniej o prowizję allegro.

@Katedra_z_chlebkiem: ale drożej o przesyłkę jakieś 12zł za paczkomat. Super oferta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Generalnie jak zamawiam żarcie to staram się unikać nawet pizzaportali, bo płaci się drożej, a co dopiero jakichś glovo, woltów, sroltów. Szanujące się fastfoody mają swój dowóz i telefon/stronkę, czy to kebab z osiedla czy sieciowa pizzeria
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@advert: gdyby takie przybytki nie były na pizza portal, uberze itp do bym nawet od nich nie zamówił XD Żeby jeszcze napisali, że dzięki temu klient zamówi coś taniej, ale nie, wprost że dostaną za to więcej xD jakoś przed wejściem na rynek uberów itp nikt rynku gastro, przejazdów i dostaw ucywilizowac nie chciał.
  • Odpowiedz
Wiele restauracji obchodzi prowizje ubera w taki sposób, że mocno podbijaja cenę dań w ich serwisie, żeby wyrównać strate prowizji i min. kwoty zamówienia
I wtedy już nikt nie burzy się o januszerke i ochoczo zamawia ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@advert: @r4do5: Jako kurier Wolta, powiem tak. Z-----------m po mieście z narażeniem życia, podczas pandemii, żeby większość z tych knajp nie padła, bo nie miała innej możliwości działania. Nie zadbały o swój dowóz, możliwość zamawiania online. Wtedy było "dzięki, może wody się Pan napije"...? a teraz patrzą na mnie jak na komornika. Czy poważnie ciężko zrozumieć, że tej kasy Wolt nie bierze dla siebie, tylko idzie to na
  • Odpowiedz
Sam dziś sprzedając przez allegro zapłaciłem 7.9% prowizji, więc przy większej kwocie jest to dobry pieniądz.


@kultywator:

zalezy od kategorii, czasem jest to 15% a czasem 0,5% (sic!)

Skoro zamawiales w ramach smarta, to gosciu byc moze nic nie musial placic za przesylke do ciebie...
  • Odpowiedz
@sylwek2k może w kategorii motoryzacja jest akurat stosunkowo niska prowizja, choć np. olx każe sobie za wystawianie tam więcej niż 1 przedmiotu płacić, więc allegro pewnie też kosi.

Z tego co wiem smart działa tak, że sprzedawca nabija na rachunek normalna cenę za wysyłkę, nawet nie wie czy kupujesz smartem czy nie, ale mogę się mylić. Na fakturach zazwyczaj widzę pozycję "transport" w pełnej kwocie.
  • Odpowiedz
Z tego co wiem smart działa tak, że sprzedawca nabija na rachunek normalna cenę za wysyłkę, nawet nie wie czy kupujesz smartem czy nie, ale mogę się mylić. Na fakturach zazwyczaj widzę pozycję "transport" w pełnej kwocie.


@kultywator:

zalezy jaka forme transportu wybierzesz, ale juz nie nabija w calosci. I sprzedawca doskonale wie, czy korzystasz ze smarta czy nie - nie w mailach z allegro, ale na koncie allegro w zamowieniach jest to widoczne
  • Odpowiedz
@advert: z drugiej strony można napisać, że dzięki Woltowi zarobili 91 złotych, bo gdyby nie byli na tej platformie to raczej byś od nich nie zamówił. No i teraz dyskutuj z debilem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@advert: najlepsze jest to, że Ci janusze zamiast zejść z prowizją to po prostu chcą wszystko dla siebie xD
Swoją drogą co to było za jedzenie? Fajnie byłoby mieć odnośnik tego jaka tam jest marża.
  • Odpowiedz
@nemokrinis: Nie do końca za kuriera płaci klient. Przynajmniej w Wolcie. To, co dopłaca klient to jakieś 40-70% tego co dostaje kurier za dostawę (zależy od odległości), reszta idzie z prowizji.
  • Odpowiedz