Wpis z mikrobloga

Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restauracji przez Uber Eats i Wolt.
Mam mieszane uczucia trochę, bo z jednej strony prowizje rzeczywiście wysokie, z drugiej strony to trochę nieeleganckie, tak otwarcie informować o rozliczeniach z kontrahentem i jeszcze namawiać do niekorzystania z ich usług, jednocześnie korzystając z kanału dystrybucyjnego.
#warszawa #gastrowarszawa #wolt #ubereats #glovo
advert - Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restaur...

źródło: comment_1588587577hmgeQABwg7wmOq0DOklNrq.jpg

Pobierz
  • 135
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zabieranie 30% z ceny dla posrednika za praktycznie nic tylko wpis na ich stronie i system sprzedazy.


@dzikdzikdzik: idź i zleć szwagrowi za nic napisanie apki i systemu sprzedaży, a teściowa niech za darmo siedzi na supporcie XDDD
  • Odpowiedz
@Baccon: jeżeli skupiasz się na wiernym kliencie, który regularnie zamawia w jednej, dwóch czy trzech restauracjach, które w dodatku odwiedza osobiście, to równie dobrze można zapytać po co im ta apka, czy jest warta inwestycji, taki klient może do nich zwyczajnie zadzwonić. Pośrednicy w pewien sposób zmienili rynek, bo teraz już nie stawiasz na takiego wiernego klienta mieszkającego w okolicy, to nie tylko platforma do zamawiania, dla klientów którzy już
  • Odpowiedz
@Katedra_z_chlebkiem ja dziś zamawialem towar za 600 zł, znalazłem sklep, wyszukalem co chciałem, po czym przejrzałem neta w poszukiwaniu cen, co ciekawe ten sam sklep miał towar także na allegro na różnych kontach wystawiony (kupowałem 2 przedmioty), z racji tego, że sklep był ok i wcześniej rozmawiałem z nimi przez telefon postanowiłem do nich zadzwonić z info, że kupując na allegro zapłacę jakieś 30zl mniej plus dostawa / zwrot w ramach smart za darmo.

Podałem małemu Panu ich własne aukcje, stwierdził ok, zaproponuje oczywiście najniższa cena za jaką sami sprzedają, po czym policzył o 15zl więcej w sumie. Tłumaczę człowiekowi, że chętnie kupię od niego bezpośrednio, skoro w ten sposób znalazłem towar, sprzeda mi za cenę allegro, będzie do przodu prowizję, niech sobie zarobią oni, nie pośrednik. I wiesz co? Finalnie kupiłem przez allegro, a dzwoniąc zmarnowałem tylko czas swój i sklepu. Nie pojmuję tej logiki handlowania. ¯_(ツ)_/¯

Rozumiem gdybym chciał coś jeszcze urwać z ceny allegro, ale nie, chciałem pełna kwota zapłacić, tylko dać im więcej zarobić. Pan stwierdził finalnie, że on mi takiej ceny zaproponować nie może.
  • Odpowiedz
@ajuto00: Ryzyko przedsiębiorcy. Że ktoś zrobi swoją podobną aplikację, że prawo będzie zabraniać jej używania, że google play padnie, że... Niestety, ale informowanie klientów o tym jak to działa to nie łamanie prawa, nie wprowadzanie ich w błąd i tym samym nie oszustwo. Nie wiem jak z regulaminem aplikacji, ale to sprawa firmy, a nie kapusiów. Po drugie takie syatemy sprzedaży i support to najmniejsza część kosztów, najważniejszy jest marketing
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny: Cowieku, jest kryzys. Wiele knajp zaczelo wspolprace z uberem aby przetrwac, ale uber dojebuje jm coraz wieksze prowizje. Rozmwoy nic nie daja. Aby przetrwac, reklamuja tak swoj dowozx ktorego organizacja jest ciezsza, ale jakos chca zyc. Uber jest tu nir fair, bo wykorzystuje okazje i potwornie tnie na prowizjach.
  • Odpowiedz
D-----ć tej knajpce karę za takie nieuczciwe praktyki, to się zesrają i trzeba będzie zamknąć interes. Tfu na kombinatorów.
  • Odpowiedz
Uber jest tu nir fair


@onuceSzatana: nie twierdzę, że jest - Uber dowala znaczną prowizję, bo coraz bardziej wykorzystuje swoją pozycję, restauracja wykorzystuje popularność Ubera, ale próbuje go jednocześnie ominąć w przyszłych dealach, obie strony nie grają czysto, można co najwyżej się kłócić kto bardziej, czy kto pierwszy zaczął.
Ja tu tylko wyśmiewam rady typu "zrób własną aplikację dla swojej restauracji", bo to niczym "idź pobiegać" czy "zmień pracę, weź
  • Odpowiedz
@dzikdzikdzik: To nie jest informacja, tylko nawoływanie do bojkotu pośrednika, z którym podpisało się umowę. Jest to co najmniej nielojalne podejście w stosunku do partnera biznesowego.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@advert: czy dużo?
Warto zwrócić uwagę, że odpadają koszty kierowców i floty
Dla dwóch kierowców na pełny etat to 7kzl na same wypłaty, do tego jeszcze paliwo, samochód.
A dwóch kierowców to mało na obsłużenie jedynej restauracji.
Przecież nie będą pracować codziennie
  • Odpowiedz
nawoływanie do bojkotu pośrednika

@ajuto00: Nie będę się powtarzał, ale tam nie ma żadnego nawoływania do bojkotu, tylko informowanie klienta ile pieniedzy idzie na pośrednika i informowanie że klient może kupić za pomocą innej strony lub dzwonienia. Nie ma tam żadnego używania słów że są złodziejami i że zabierają, tylko informacje. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
  • Odpowiedz
@advert: ja ostatnio zamówiłem coś na allegro. W dniu, gdy odebrałem z paczkomatu, dostałem smsa od nadawcy, że następnym razem jak kupię u niego na stronie, to będzie taniej o prowizję allegro.


@Katedra_z_chlebkiem: ilekroć dostawałem od sprzedawcy z allegro zamówiony towar i przy nim jakieś ulotki ze zniżkami we własnym sklepie, to wychodziło w cholerę drożej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ajuto00: Nie jest nigdzie napisane, żeby nie zamawiać przez Volta czy innego pośrednika. Jest napisana kwota jaka jest odprowadzona jako prowizja i jest napisane że żarcie można zamówić w taki lub inny sposób. To jak Ty sobie interpretujesz te informacje to Twoja sprawa, możesz jako perswazja, możesz jako groźba. Rozumiesz?
  • Odpowiedz