Wpis z mikrobloga

https://twitter.com/CybertruckN/status/1204844658297319425

Był płacz przy przeciąganiu liny przez #cybertruck i #f150 #ford - że tylko RWD, że za lekki...

Tutaj Model X P100D podjął się podobnej próby tylko vs. Ford z 4x4 i z silnikiem z największym momentem.

Chyba wiadomo dlaczego Ford stchórzył i zwiał ze swojej własnej ustawki gdy Elon podjął wyzwanie.

#tesla #modelx #samochody #motoryzacja

tl:dw - Przewinąć do 18 sekundy...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Chyba wiadomo dlaczego Ford stchórzył i zwiał ze swojej własnej ustawki gdy Elon podjął wyzwanie.


@anon-anon: Jak Ford stchórzył? Jakieś oficjalne informacje? Wcześniej pisano, że ten "oficjalny pojedynek" ma się stoczyć między elektryczną wersją F150 a Cybertruckiem...
  • Odpowiedz
a Ford, że to takie żarty tylko były :D


@wykopuser: ooo przypał;p

Ale przyznam szczerze, że nie rozumiem tej ekscytacji co przeciągnie co, przy tych mocach/momentach obrotowych przewagę ma głównie ten, który jest cięższy i ma lepsze opony (albo pierwszy ruszy;)), marny z tego wyznacznik czegokolwiek dla konsumenta... Bardziej emocjonująca moim zdaniem jest walka Porsche vs. Tesla na torze( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
przy tych mocach/momentach obrotowych przewagę ma głównie ten, który jest cięższy i ma lepsze opony


@positive_rate: A wykorzystanie momentu? Jaki moment ma silnik w którym akurat kończy się suw pracy a na innym cylindrze jeszcze trwa kompresja? Nie za duży taki. A może V8 rozważymy? V12? Ile % momentu maksymalnego jest średnio w trakcie 1 obrotu korbowodu? Nie można przekroczyć maksymalnego momentu dla danych opon i obciążenia bo będzie uślizg,
  • Odpowiedz
A wykorzystanie momentu? Jaki moment ma silnik w którym akurat kończy się suw pracy a na innym cylindrze jeszcze trwa kompresja? Nie za duży taki. A może V8 rozważymy?


@abraca: Pewnie rozważamy V8, albo turbo V6.

Nie można przekroczyć maksymalnego momentu dla danych opon i obciążenia bo będzie uślizg, więc spalinowy będzie miał średnią 50 czy 70% maksymalnego momentu. A elektryk ma ciągły moment, może mieć na 90-95% wydolności opon.
  • Odpowiedz
latego nie maksymalny moment będzie tu limitował uciąg,


@positive_rate: Przecież mówię, że średni a nie maksymalny.

a zdolności przeniesienia go przez opony na asfalt.


@positive_rate: Co da trochę większa zdolność przeniesienia (średniego) momentu, gdy dla V8 będzie on 30% mniejszy?
  • Odpowiedz
Przecież mówię, że średni a nie maksymalny.


@abraca: to jeszcze zdefiniuj ten swój "średni moment". Przy takich próbach silnik spalinowy będzie pracował na swoich maksymalnych/nominalnych parametrach a przełożenie skrzyni biegów i często hydrokinetyczne sprzęgło będzie jeszcze zwiększało moment obrotowy na kołach.

Co da trochę większa zdolność przeniesienia (średniego) momentu, gdy dla V8 będzie on 30% mniejszy?


@abraca: Bo ten mniejszy moment i tak będzie większy niż to co
  • Odpowiedz
to jeszcze zdefiniuj ten swój "średni moment"


@positive_rate: Jaki moment ma silnik w którym akurat kończy się suw pracy a na innym cylindrze jeszcze trwa kompresja? Nie za duży taki. Ile % momentu maksymalnego jest średnio w trakcie 1 obrotu korbowodu dla V8?

Bo ten mniejszy moment i tak będzie większy niż to co opony są realnie w stanie przenieść na
  • Odpowiedz
Elektryk da 95% momentu który opony wytrzymają.


@abraca: Oczywiście że nie wytrzymają, słabsze spalinowe konstrukcje potrafią przekroczyć limit przyczepności czterech opon.
Podepniesz traktor o połowie mniejszym momencie obrotowym i krótkiej skrzyni i nawet nie zauważy, że na lince siłuje się z nim jakiś "cybertruck". Dlatego uważam te próby za oderwane od realnych potrzeb odbiorców, bo to nie jest "Tractor Pulling Championship".

Średnio
  • Odpowiedz
maksymalnego momentu który wytrzymują opony bez przekraczania w żadnym z położeń wału korbowego 100% maksymalnego momentu który wytrzymują opony.


@abraca: Czyli w Twojej wizji spalinowy pickup, w którym moment obrotowy na kołach jest ~30-50 krotnie większy niż maksymalny moment obrotowy silnika, nie jest w stanie się zbliżyć do momentu, w którym opony nie mogą przekazać uciągu na asfalt? Bajka...
Ja raczej nie potrafię tłumaczyć, ale polecam filmik stworzony przez fana
  • Odpowiedz
nie jest w stanie się zbliżyć do momentu, w którym opony nie mogą przekazać uciągu na asfalt?


@positive_rate: Jest, ale 45stopni obrotu korbowodu później będzie już w połowie tego momentu, a za następne 45st obrotu korby będzie znowu na granicy przyczepności, żeby za następne 45st znowu dawać połowę tego momentu.
  • Odpowiedz
@abraca: Co ten wykres ma wspólnego z możliwością przekazania momentu na asfalt?

Nie wiem po co się w to zagłębiasz, silnik elektryczny też nie jest silnikiem o ciągłym przebiegu momentu i będzie miał fluktuacje na wykresie momentu od położenia wału. To nie ma większego znaczenia, bo maksymalna wartość momentu nie jest wyznaczana dla tej "górki" na Twoim wykresie, która występuje kilkadziesiąt razy na sekundę, tylko jest średnią dla dłuższych okresów
  • Odpowiedz
Bardziej emocjonująca moim zdaniem jest walka Porsche vs. Tesla na torze( ͡° ͜ʖ ͡°)


@positive_rate: porsche za 2x tyle, z 1/2 zasięgu tesli wygrywa o dziesiąte części sekundy... z rodzinnym sedanem, bo do roadstera nigdy nie próbowali się porównywać xD
  • Odpowiedz
@diogene: No dlatego liczę na walkę i kolejne mocniejsze wersje Tesli i Porsche:D

bo do roadstera nigdy nie próbowali się porównywać xD


@diogene: Do którego roadstera mieli się porównać? Tego starego sprzed kilkunastu lat, czy nowego co go wciąż nie ma?:p
  • Odpowiedz
@positive_rate: taycana niby też jeszcze nie ma, więc do dowolnego obecnego prototypu. Tego z przyspieszeniem poniżej 2 do setki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jakby porsche rzuciło rękawicę to Elon by już dzisiaj helikopterem wysłał jeżdżący prototyp na tor ;D

btw aż sprawdziłem i na mobile.de jest 15 roadsterów starych. Ale faktycznie na dzisiejsze standardy to słabiutki jest
  • Odpowiedz