Wpis z mikrobloga

#bazydanych #sqlserver #oracle #programowanie #java #hurtowniedanych

Mam bazę danych z wieloma tabelami. Jakiego użyć narzędzia, żeby przeanalizować dane w tej bazie?
Chodzi o podgląd tabel, zliczenia, agregacje, jakieś wykresy, porównania itd.

Teoretycznie mógłbym wszystko napisać z palca SQL-em i zrobić wykresy w Javie. Docelowo właśnie tak będę chciał robić raporty i jakieś bardziej skomplikowane rzeczy.

Ale teraz chciałbym na szybko móc przejrzeć zawartość tej bazy w jakimś narzędziu graficznym, wyciągnąć najprostsze rzeczy i zrobić analizy. Najlepiej jakieś darmowe/open source, ale płatne narzędzie z trialem też może być.

Nie znam się, ale coś mi się o uszy obiło #qlikview #qliksense #tableau #powerbi #spark #hue #elasticsearch - coś z tego się nadaje do tego co chcę zrobić?

  • 14
@MiszkaCFC: docelowo może i Python byłby lepszy niż Java do tego, ale mamy developerów Javy, a nie Pythona.

Ale na teraz szukam narzędzia, żeby móc coś wyklikać w tych danych, żebym w ogóle wiedział co tam siedzi i mógł wyciągnąć cokolwiek.
@mk321: PowerBI będzie do analizy i prezentacji danych, bardzo przyjemna sprawa ;-)
Podlacz się jakimś eksploratorem i porzucaj selecty na tabele to mniej więcej zobaczysz co tam siedzi. Do PowerBI zaladujesz dane, mozesz robic agregacje czy inne data analysis jak potrzebujesz
PowerBI


@Koliat: PowerBI funkcjonalnie chyba będzie spoko. Ale szukam alternatywy. Bo:
- Jak użyję takie zamkniętego oprogramowania, to całkiem zamykam się na tworzenie własnych raportów/rozszerzeń/aplikacji. Na bank nie ma tam opcji wrzucenia własnego kodu.
- Jest mocno powiązane z Microsoftem. Dla ludzi z .Net/C# dobrze, dla mnie Java/JVM źle.

@noHuman: raczej to drugie. Jest to baza z wielkiego systemu, która ma bardzo dużo tabel, kolumn i jest tam masa ciekawych