Wpis z mikrobloga

Mircy z #bekaztransa #spedycja, kierowcy #zycietruckera

Gdy we Włoszech załadują wam towar do Polski, a w CMR w polu 3 i 13 będzie wpisane państwo na wschód od Polski, nigdy nie odjeżdżajcie z załadunku z takim CMR. Niech przepiszą dokumenty na Polskę, lub wyładują towar.

Bo w najgorszym wypadku podczas kontroli policji dostaniecie mandat w wysokości 4130e za brak pozwolenia CEMT, auto zostanie zabrane do aresztu na 90 dni ( średni koszt parkingu za 3 miesiące to 1300e) a kierowca dostanie 5 minut na opuszczenie kabiny i zabranie swoich rzeczy.
  • 36
@jasiu87: historia jest długa
Środa - czwartek - Piątek miałem załadować 11 ładunków LTL z IT do PL
Załadowałem 2 ładunki w środę rano i pojechaliśmy w 3 miejsce. Tam kierowca odstał 24h bo towar byl nie gotowy, poruszałem klienta, spedycję itp przez ten czas, mieli napisać CMR na Polskę, ale wpisali Rosję i kazali dosłownie #!$%@?ć z załadunku, spedycja nic nie pomogła, a czasu na marnowanie więcej już nie miałem.
@papaj_21_37: oczywiście że napisał sobie CMR, tylko nie było na nim żadnej pieczątki.
Za to kierowca został skuty i wysłany na glebe. Rovigo to stan umysłu, ich nie oszukasz.

Ale na końcu wyszło tak, że policjant podarł ten napisany ręcznie CMR i kazał pokazać ORI
CMR bez pieczątki jest uznawany za nieważny,a wręcz jako fałszowanie dokumentów.

Szczególnie gdy policjanci znają się na rzeczy, to wiedzą od razu że CMR jest przepisany

@xspeditor trochę tak, trochę nie. Ale samodzielnie pisana CMR czuć z daleka.

Chodzi ogólnie o towar po za UE?
@wezsepigulke: jak masz jakiś normalny towar to jest przeważnie spoko, puszczają to płazem.
Ale jeżeli jest towar na wschód od PL to juz zaczynają się cyrki.
Z calej Europy możemy do Polski przywozić towary z przeznaczeniem na wschód zgodnie z prawem, oprócz Włoch.

Oni Europejskie prawo w piździe mają, i jako jedyny kraj wymagają do takiego przewozu zezwolenia CEMT.
A chyba nie muszę mówić że trzeba by być chyba synem prezydenta
@jasiu87: @wezsepigulke: odpowiedź krótka : byłem świadomy, pomimo tego że w zleceniu miałem napisane dokumenty na Polskę. Ale jak to zwykle bywa nie miałem czasu na czekanie kolejną dobe na zmianę dokumentów.
Na własne ryzyko pojechałem, łącznie około 15k euro w plecy
@wezsepigulke: temat z towarem jest zupełnie inny. Zwyczajowo jak już złapią za brak Cemta, to pozwalają znaleźć auto bez cemta któe zabierze towar do Pl. Oni wystawiają odpowiednie dokumenty. Ale nam się nie udało, gdy kierowca kolejnego dnia poszedł na komisariat by uzyskać tzw zwolnienie towaru z aresztu, to spotkał tego samego policjanta który go na drodze zatrzymał. No i ten policjant dopisał na dokumentach że można wydać towar tylko dla