Wpis z mikrobloga

#abcf1 Aktualności 02.10.2019
Brak części- sytuacja Williamsa w pigułce

Ten tekst jest przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie interesują się specjalnie F1, a chcą w skrócie dowiedzieć się, co się dzieje z zespołem Roberta Kubicy.

Williams w tym sezonie miał ogromne problemy. Nie zdążył przygotować bolidu na zimowe testy przedsezonowe, na których sprawdza się jego podstawowe funkcjonowanie. Na początku sezonu zespół nie mógł jeździć ,,agresywnie”, po tarkach toru, jak się przeważnie jeździ, żeby nie ryzykować jakiś ewentualnych uszkodzeń. Nie posiadało również zapasowego podwozia w 4 pierwszych wyścigach sezonu. W tym wypadku jak by jakiś zespół zniszczyłby swój bolid, to dany kierowca nie jechałby w wyścigu. Kiedy zapasowe podwozie dotarło na GP Azerbejdżanu, George Russel uszkodził swoją podłogę, w związku z poluzowaniem studzienki kanalizacyjnej, a Robert Kubica rozbił się podczas kwalifikacji. Inżynierom cudem udało się poskładać dwa bolidy na niedzielny wyścig.

Niedługo potem obiegła nas informacja, że w jednym z kluczowych departamentów, jeżeli chodzi o budowę części, przeprowadzono znaczące cięcia, jeżeli chodzi o koszty i skład osobowy. Oznaczało to w praktyce zamknięcie prac na tegorocznym bolidem, a co za tym idzie ograniczenie w budowie części. Jesteśmy po GP Rosji i historia z częściami się po raz kolejny powtarza.Sytuacja braku lub oszczędzania części na taką skalę, to na poziomie F1 sytuacja ,,patologiczna”. Bardzo słusznie stwierdził w swoim vlogu Maciej Jermaków, że oszczędzać to można w niższych, amatorskich seriach. Tutaj mamy do czynienia z najwyższą klasą rozgrywkową, przyciągającą miliony kibiców na całym świecie przed telewizorami, oraz zaawansowaną technologię z wielkimi budżetami.

Ktoś może argumentować, że ,,Williams nie walczył o punkty”. To ja pytam- ,, Po co w ogóle startować”. Tu naprawdę nie trzeba się rozpisywać nad tą kwestią, bo sprawa jest oczywista. Zespoły w F1 rywalizują o zwycięstwa, podia i punkty, które przekładają się na konkretny zarobek. Ale chodzi też o reklamę. Williams nawet jak nie rywalizuje, powinien jeździć, by się wywiązywać ze swoich przepisów kontraktowych, ze sponsorami, oraz FIA. Zespół z Grove będzie teraz miał zamiar trzymać jak najbliżej marginesu wywiązywania się z umów. Bo nie są w stanie zrobić już nic więcej. Punkt Roberta Kubicy to cudowny zbieg okoliczności, w końcu tegoroczne GP Niemiec to jeden z najbardziej szalonych wyścigów w historii F1.

Ta sytuacja może się jeszcze w tym sezonie powtórzyć i wychodzi na to, że kierowcy znowu będą musieli jeździć nienaturalnie, zachowawczo. W wyścigach chodzi o to, żeby jeździć jak najszybciej, Williamsowi chodzi teraz o oszczędność. Równie dobrze przegrywające drużyny z Premier League mogłyby schodzić z murawy w 50 minucie by ,,oszczędzać nogi”, albo profesjonalni zawodnicy zawodów e-sportowych kończyć rozgrywkę na kilkanaście minut przed końcem by ,,oszczędzać myszkę”. Do takiego absurdu właśnie dochodzi.
====================================
Pierwszy artykuł napisany na szybko, podczas wykładów ( ͡° ͜ʖ ͡°) A do końca tego tygodnia postaram się upublicznić kolejny rozdział, o wyjątkowym bolidzie z lat 50

Twitter tagu #abcf1: https://twitter.com/AbcF1PL
Mój twitter: https://twitter.com/jaxonxst
Instagram: https://www.instagram.com/jaxonxst
Ask- zadaj mi pytanie ( ͡° ͜ʖ ͡°) : https://ask.fm/jaxonxst
=============================================
Tradycyjne Tagi dla zasięgów:
#f1 #motoryzacja #sport #merytorycznywpis #wiedza #formula1 #kubica #f1pro #gruparatowaniapoziomu #historia

Wołam Mireczki i Mirabelki

@robsosl, @Krystianek2k01, @yamaykee, @reizen, @benirpl, @wykopowybaltazar, @PanRejent, @vasos, @puzno, @Spott @ybubble7, @Bobert_Haubica, @Yachu, @Dalemsienabracnategobaita, @siopkus, @Szkocik, @PingwinieKolana, @smieszki_na_pelnej, @Mc_Duck, @Gusmag, @Hand_Solo, @pablonzo, @eliot123, @Nixon52, @japini, @TiDiEj, @mpisz, @Foczlik, @Kompulik, @Aiji, @yasiupl1, @arctickey, @Lefu, @hereisluke, @pan_sznuk, @pan_kleks8, @880825, @PyvaC, @honda2137, @m_n_g, @Awerege, @pan_demonium, @Gity, @nihilistblues, @3zMK2, @no_no_name @Spottybubble7, @Drzewunio, @C9borewicz, @HyperXBang, @Giacomina, @su1ik, @plazmodesma, @lyst99, @Dammix, @MechanicznyTurek, @fioletowy11, @MarcinoPierogi, @Bulin, @rayman_s, @DSS96, @Supa_skillz_boy, @Pierdziuszek, @Kartiww, @Dezywontariusz, @niezly_softcore, @KsiazePodziemia, @matek22, @Druh_Boruch44, @loczekdk @mariuszmaniek, @cindybal @zhidbX @Amelinowy @huudyy @Luki54321, @XaDasz, @, @MR_Szaman, @panpiko, @Gregu3, @Padaj, @Branco_Amigo, @burzopol, @DieselM65, @Kukiee, @Gargris, @Rzeszowiak2, @Neesh, @co_ta_anglia_to_ja_nie, @Ciapss, @Bust4, @lizus666, @Sm3rf1k, @Piospi, @andrzej89, @laazy, @thomansinho, @sq99, @Ansz3, @Hipodups, @szyperist, @Marek_CARGUY, , @Brant, @fatlip11, @xevus, @FalafelNaWynos, @vapien, @jonny17, @muciek1988, @snieznykoczkodan, @Masterav, @goodness702, @gituwa @Gryzuu @Drevnykocur@ejdrian313, @DooWo, @ajaku00, @Natrent, @Sosna00, @Obsavian, @BoskyZenon, @pawel_je, @raffef, @ksmprojekt, @MarcinoPierogi, @Pogadajmy, @doktorzgon, @nihilistblues @Baakedr, @grzesiecki, @WieslawPaleta, @SavageMountain, @killer87, @Tropical_Gypsy, @zaxcer,@mikolajeczek @Paskudnyyy, @czacza90, @Menoetius, @Futsalista_cisowianka, @MaruderGD, @madjid-jot, @dididoox, @Kokil, @Menfizord, @shigeno14, @Sekundynian, @szczeppan
jaxonxst - #abcf1 Aktualności 02.10.2019
Brak części- sytuacja Williamsa w pigułce
...

źródło: comment_yhAhPn8ZIJfeHhtWaAvmqy9RmoXYPCuC.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz