Wpis z mikrobloga

@Konkol: @JudzinStouner: @Konkol: nic ponad, co mówi konwencja CMR.
Czyli wystepuje ( pisemnie ) w formie @ o przekazanie dalszych instrukcji, co robić. Czy mają jakiś magazyn by to rozładować tam. Oni oczywiście powiedzą że trzeba czekać, z czym się nie zgadzam.

Teraz ciężar zabezpeiczenia ładunku leży na mnie, więc musze wybrac bezpieczny magazyn. Rozładowuje na magazynie, a spedycja jak chce odzyskać towar, to musi zapłacić najpierw za operacje
@VediViniVici: w takich chwilach wstydzę się przyznać, że jestem spedytorem... czyste #!$%@?, wsadzilbym takiego do kabiny na tydzień żeby tak stał w słońcu na jakiejś firmie gdzie często kierowca nawet nie może fajki zapalić albo wyjść z kabiny.
wal na magazyn jakiś specjalnie drogi i narty, szef mu obetnie z pensji to się skończy oszukiwanie przewoźników.
@VediViniVici: 100 € za jakie auto? Ja 150 € na busy żądam za stracony dzień.

Babka z Bion Logistica (Hiszpanka) kiedyś klepnęła ze mną ładunek o 9 rano (załadunek na 21) a potem się okazało, że wcale niczego nie ma i chciała dać 50 € xD To ja mówię, że żądam 200 € bo straciłem dzień na ten jej ładunek. Na co ona, że "it is not my problem you accept
@VediViniVici: jedyne przepisy jakie znają tacy przepisywacze to ustalone przez nich samych, pasujące im w danej sytuacji.
w Polsce jak pracowałem w spedycji szefostwo wręcz zmuszało mnie do oszukiwania, nakładania kar na siłę (przykładowo za nie wysłanie przez kierowcę SMS, że stoi w korku mimo tego że mieliśmy stały podgląd gps zazwyczaj i nawet program sam alarmował o dłuższym przestoju).

Janusze transportu krótko mówiąc, niestety dopóki nie weźmiesz frachtu od takich
@GrindujTopy: To z obciążeniami i wydłużeniami terminów płatności ma dwie strony medalu. Bo teoretycznie prawo nie pozwala na wydłużanie terminu ponad 60 dni ani na żadne obciążenia typu brak informacji albo czegoś tam = X euro kary. Można za to kogoś podać do sądu bo nawet jeśli jest to zapisane w warunkach, to to narusza swobodę zawierania umów i trzeba sądownie udowodnić poniesioną stratę.

ALE

Ale przewoźnicy też uczą się mieć
@maniek930: widzę, że kolega po fachu tylko logistyk jak sądzę.

Kary oczywiście są zazwyczaj nielegalne ale wiesz sam, że ściąganie należności przez przewoźnika zazwyczaj ciągnie się latami i większość odpuszcza z braku czasu i nerwów dla paru €.

Wiem o czym mówisz. W poprzedniej firmie klient gdy wymagał dostawy bezpośredniej mieliśmy to olewać. Tak samo z frachtami bez możliwości doładunku. Jest miejsce na dwie paletki? To ładujesz po drodze, rozładujesz najpierw