Wpis z mikrobloga

Chciałbym żeby nie było spedytorów idiotów. No, ale sa ;(

Jeden z przepisywaczy opowaidał mi dzisiaj, że on może trzymac moje auto w nieskończoność płacąc mi 100e za dzień na rozładunku.

Rozładunek miał być wczoraj fix o godzinie 14:30

Grubo się to dzieciątko zdziwi co się stanie po 14:30 dzisiaj ;)
#bekaztransa #transport #spedycja #logistyka
  • 53
  • Odpowiedz
@Konkol: @JudzinStouner: @Konkol: nic ponad, co mówi konwencja CMR.
Czyli wystepuje ( pisemnie ) w formie @ o przekazanie dalszych instrukcji, co robić. Czy mają jakiś magazyn by to rozładować tam. Oni oczywiście powiedzą że trzeba czekać, z czym się nie zgadzam.

Teraz ciężar zabezpeiczenia ładunku leży na mnie, więc musze wybrac bezpieczny magazyn. Rozładowuje na magazynie, a spedycja jak chce odzyskać towar, to musi zapłacić
  • Odpowiedz
@bartiprog: w 95% magicznie okazuje się że auto w ciągu 5 minut zostaje rozładowane.

Z Whirpool Radomsko i z LG Mława wyciągaliśmy już samochody po 24h z policją.

Cieciowi wydawało się, że jak auto wjechało na teren firmy, to od niego zależy czy może z niego wyjechać.
  • Odpowiedz
@VediViniVici: w takich chwilach wstydzę się przyznać, że jestem spedytorem... czyste #!$%@?, wsadzilbym takiego do kabiny na tydzień żeby tak stał w słońcu na jakiejś firmie gdzie często kierowca nawet nie może fajki zapalić albo wyjść z kabiny.
wal na magazyn jakiś specjalnie drogi i narty, szef mu obetnie z pensji to się skończy oszukiwanie przewoźników.
  • Odpowiedz
@GrindujTopy: generalnie to nie jest jego wina nawet. Wsadzili chłopaka z angielskim znajomością B1, który potrafi klikac. Przepisów zero znajomości i potem takie kwiatki wyrastają.

Generalnie kilka lat doświadczenia nauczyło mnie, żeby nie odpuszczać.
  • Odpowiedz
@VediViniVici: 100 € za jakie auto? Ja 150 € na busy żądam za stracony dzień.

Babka z Bion Logistica (Hiszpanka) kiedyś klepnęła ze mną ładunek o 9 rano (załadunek na 21) a potem się okazało, że wcale niczego nie ma i chciała dać 50 € xD To ja mówię, że żądam 200 € bo straciłem dzień na ten jej ładunek. Na co ona, że "it is not my problem you accept loading and 21:00" (skopiowana oryginalna odpowiedź). Kumacie? xD W sensie klepiesz z kimś o 9, czekasz 12 godzin i nic nie szukasz bo auto miało być dedykowane, a ona uważa, że 50 za anulację jest ok bo był załadunek o 21. To, że auto było 12h zarezerwowane tylko dla niej to już jej nie interesowało i przyjęła linię obrony "wiedziałeś, że jest o 21".

Jakbym ja jej odpisał powiedzmy o 15:30, że sorry ale mam lepszy ładunek, to by byłą draka jak #!$%@?. Skończyło się tak, że po telefonie do menedżera przystaliśmy na 150
  • Odpowiedz
@VediViniVici: jedyne przepisy jakie znają tacy przepisywacze to ustalone przez nich samych, pasujące im w danej sytuacji.
w Polsce jak pracowałem w spedycji szefostwo wręcz zmuszało mnie do oszukiwania, nakładania kar na siłę (przykładowo za nie wysłanie przez kierowcę SMS, że stoi w korku mimo tego że mieliśmy stały podgląd gps zazwyczaj i nawet program sam alarmował o dłuższym przestoju).

Janusze transportu krótko mówiąc, niestety dopóki nie weźmiesz frachtu od
  • Odpowiedz
@GrindujTopy: To z obciążeniami i wydłużeniami terminów płatności ma dwie strony medalu. Bo teoretycznie prawo nie pozwala na wydłużanie terminu ponad 60 dni ani na żadne obciążenia typu brak informacji albo czegoś tam = X euro kary. Można za to kogoś podać do sądu bo nawet jeśli jest to zapisane w warunkach, to to narusza swobodę zawierania umów i trzeba sądownie udowodnić poniesioną stratę.

ALE

Ale przewoźnicy też uczą się
  • Odpowiedz
@maniek930: widzę, że kolega po fachu tylko logistyk jak sądzę.

Kary oczywiście są zazwyczaj nielegalne ale wiesz sam, że ściąganie należności przez przewoźnika zazwyczaj ciągnie się latami i większość odpuszcza z braku czasu i nerwów dla paru €.

Wiem o czym mówisz. W poprzedniej firmie klient gdy wymagał dostawy bezpośredniej mieliśmy to olewać. Tak samo z frachtami bez możliwości doładunku. Jest miejsce na dwie paletki? To ładujesz po drodze, rozładujesz najpierw te dwie żeby tamci nie widzieli. Przez to teraz coraz częściej wymagają linki celnej żeby naczepy nie
  • Odpowiedz