Wpis z mikrobloga

#programowanie #csharp #unity #unity3d

Mam prefab kawałka drogi, na którym jest ulica i chodnik. Chciałabym, żeby po chodniku chodzili ludzie, ale żeby nie mogli wejść na ulicę. Po wykryciu, że np. metr przed nimi jest ulica powinni skręcić, tak aby dalej poruszać się po chodniku. Czy w takim razie fragment prefaba z ulicą powinien mieć dodany jakiś collider, czy może jest jakiś lepszy sposób na wykrywanie gdzie zaczyna się ulica?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@edcba: najlepiej wyrysowac trasy dla pieszych już po ustawieniu dróg i chodników a zaoszczędzone FPSy przeznaczyć na grafike
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@edcba: albo ustawiasz gameobjecty i jakiś skrypt rysuje ci linie pomiędzy na widoku sceny(może wygładzać) albo masz edytor który obsługuje wszystko czyli zapisuje listy punktów rysuje handlery do ich przesuwania i rysuje ścieżki. Potem w runtimie przypisujesz ścieżkę do pieszego i idzie jak po sznurku. Żeby wszyscy piesi nie szli w jednej linii to najlepiej zrobić jakiś losowy offset od ścieżki, potem można dodać avoidence żeby ładnie się mijali idąc
  • Odpowiedz
@zibizz1: Nie mam takiego edytora. Co do pierwszego sposobu to jeśli buduję miasto to musiałabym taki gameobject stawiać na każdym skrzyżowaniu i jeszcze w jakiś sposób zrobić, żeby ta linia nie rysowała się przez ulicę? Sposób z colliderami nie będzie wydajniejszy?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@edcba: możesz sobie zrobić taki edytor. Można też kupić gotowe narzędzie do ruchu ulicznego z pieszymi, pojazdami, skrzyżowaniami, światłami drogowymi
  • Odpowiedz
@zibizz1: Mogłabym, gdybym umiała :P a kupować nie chcę, bo chcę się nauczyć rozwiązywać jak najwięcej problemów za pomocą skryptów.
  • Odpowiedz