Wpis z mikrobloga

  • 0
@icanthelpthat: ah, jak moglem zapomniec o bananie :D platy juz sa na doku, klasowiec powie czy da sie to zeszlifowac czy do wymiany. Imo wymiana, bo dosc glebokie. Niby takie nic a dawalo zajebiste drgania. Sruba cpp, ok 1000rpm
  • Odpowiedz
@bartek555: no właśnie... to jest kwestia znajomości tematu i perspektywy. Ty wiesz, że można spodziewać się tam wżerów i "od razu je widzisz". Dla mnie jako laika, który nie wie czego się tam spodziewać może wyglądać to równie dobrze jako osad, "przyklejone zabrudzenie" itd. (światło tak zagrało na tym zdjęciu, że nie widać "głębokości" - równie dobrze może być wypukłe) - stąd moje pytanie. Pozdrawiam :)
  • Odpowiedz
@bartek555: czy te szczeliny w czyms przeszkadzaja? czy jak sie nic z tym nie zrobi to cos sie stanie? np za 5 latna srodku morza odpadnie sruba? xd albo zuzycie paliwa bedzie o 1% wieksze i taniej wymienic?
  • Odpowiedz
  • 1
@Hipodups: przede wszystkim wibracje. Na wal, na inne urzadzenia, na wlasciwie caly statek. Potem juz rownia pochyla, wszystko sie r---------i :D rowniez zmiejszy to skutecznosc sruby, a nie naprawione spowoduje, ze sruba sie po prostu rozpadnie. ta sruba obraca sie 1000x na minute, wiec tak jak kazde krecace sie urzadzenie musi byc bardzo dobrze wywazone, czyli m.in. musi miec rowny ksztalt na kazdym ze “skrzydel”. Kawitacja to takie dziadostwo, ktore
  • Odpowiedz
  • 0
@bartek555 1000rpm??? Nie przesadziles o jedno 0?
8 lat plywalem, pozniej 8 lat w serwisie + remonty dokowe, teraz 2 lata wlasny biz tez ze statkami zwiazany ale takich obrotow nie spotkalem. Jak tam jest wal lozyskowany? No i jakie uszczelnienie stern tuby, bo nie simplexem chyba...
  • Odpowiedz
  • 0
@zi_bee: ah oczywiscie, 1000rpm to obroty silnika, ok 240 na srubie ;) przy 1000 to bysmy sie z miejsca nie ruszyli :D

Na reszte pytan nie znam odpowiedzi, nie jestem mechanikiem ;)
  • Odpowiedz