Wpis z mikrobloga

Mam pytanie, postanowiłem nauczyć się programować aplikacje mobilne, konkretnie android. Znam Jave, mam podstawy programowania, jestem po studiach informatycznych. Zrobiłem pierwsza apke według poradnika na stronie android.com. Jak myślicie co robić dalej? Uczyć się z książki (mam książkę o androidzie z serii rusz głową), nauka z jakiś tutoriali czy też YouTube, nauka kotlina czy też np zacząć od tego jak działa mvvm w androidzie(chociaż myślę, że to skok na głęboką wodę).
Proszę o jakieś porady w tej kwestii.
#androiddev #programowanie
  • 9
@piterRRR: hmm no może nie staż tylko praktyki ale to w sumie to samo, taka ciekawostka na rozmowie o prace miałem łatwiejsze pytania niż na pewne darmowe praktyki na których oprócz rozmowy miałem zrobić na zadanie 2 programy w tym apke na androida XD
@piterRRR: są różne firmy. Są firmy które Cię wezmą nawet bez znajomości Androida jeżeli masz głowę na karku, dobre studia i solidne podstawy z programowania ogólnie. Android to framework którego trzeba się nauczyć - łatwiej to zrobić niż wyrobić w pracowniku nawyk logicznego myślenia, odpowiedniej abstrakcji, rozwiązywania problemów.

Druga sprawa to skille miękkie które są równie ważne jak techniczne. Chyba ze chcesz być klepaczem kodu
@cichy093: Ja bym odpuścił na sam początek wzorce. Jak napiszesz słaby kod to potem będziesz lepiej rozumiał po co one są i będziesz miał lepszy kontekst żeby je ogarnąć.

No i klep swoje projekty - wymyśl coś i rób. Skorzystaj z darmowych API żeby na nich potrenować (np. tutaj : http://www.danepowarszawsku.pl/ - albo inne, sporo jest takich otwartych API). Rób od razu apki, które korzystają z API.

Zrób kilka takich projektów,
@cichy093: Kotlin jest fajny i zdecydowanie warto, ale na początek poćwiczyć Javę, bo jednak większość tutoriali wciąż w tym jest i musisz to rozumieć.