Wpis z mikrobloga

Sie macie #mikrokoksy jestem początkujący, więc z góry sory za być może prozaiczne pytania.
od jakiegoś czasu ćwiczę sobie na siłowni uskuteczniając FBW (przysiady z obciążeniem, martwy itd itp 3s po 15 powtórzeń) i tutaj 3 pytania:
- czy normalne jest to, że nie czuje zmęczenia mięśni na następny dzień (brak jakichkolwiek zakwasów itd) mimo, że daje z siebie całkiem sporo?
- trener zalecił mi codzienne ćwiczenia (jeżeli nie siłownia to trening z hantlami w domu) z odpoczynkiem co kilka dni, czy to nie za dużo?
  • 33
@Kopinho: Przez ostatnie 2 miesiące ćwiczyłem kondycję, ponieważ było z tym dość kiepsko i odcinało mnie po kilku seriach wykroków, pompek itd - myślę, że może być to kontynuacja poprawy wydolności.
@gnomos: jestes w mylnym blędzie. Po tygodniu pokazywania nalezy swiezaka wsadzic na zakres powtorzen wlasnie 5-6, bo jak bedzie robil zakres 10-12(15) to bedzie to robil bardzo lekko i bedzie to uja warte.

@czarekn: dlaczego ma robic program jakiegos kolesia bez doswiadczenia, ktory mial mnostwo kontuzji wiec nie potrafi ani cwiczyc ani ukladac programow, kiedy jest wiele gotowych programow napisanych przez doswiadczonych trenerow?
@gnomos o jakiej pracy nad techniką można mówić, przy długotrwałym wysiłku beztlenowym i nagromadzeniu mleczanow. Im jesteś bardziej zmęczony, tym większa zachęta do oszukiwania i kaleczenia techniki. Patrz crossfit.

Nikt nie każe robić 5x5 do załamania, jednym z większych głupot w 5x5 jest poświęcanie techniki na rzecz ciężaru, dokładnie na chama 2,5 kg co trening. Skala rpe jest lepsza, ale tutaj znów ciężko wyczuć poczatkujacemu różnice między 8 a 9.
@Hank85: co sugerujesz w zamian? Ja zmniejszyłem sobie z 2.5 na 1.5 co trening jak już czuje, że jest ciężej przy danym ćwiczeniu. Rpe coś tam widziałem, ale nie rozumiem tego, tzn, nie znam swoich maksow i nie wiem jak miałbym je określać i czy potrzebuję. Ćwiczę dopiero 5 miesiąc.