Wpis z mikrobloga

W najnowszej wersji beta Unity dostajemy w końcu edytor shaderów na graphie. Unity powoli staje się artist-friendly. Wylatuje także w końcu MonoDevelop. Jeszcze tylko skryptowanie na węzłach i zagnieżdżone prefaby to już pokocham Unity na zawsze.

Jak będzie to dobrze działać, to Amplify Shader Editor i Shader Forge, będą miały darmową konkurencję i to prosto od Unity.

https://blogs.unity3d.com/2018/01/10/get-early-access-to-unity-2018-1-the-beta-is-out/

https://forum.unity.com/threads/feedback-wanted-shader-graph.511960/

#unity3d #unity #gamedev #grafika
wietrzyk - W najnowszej wersji beta Unity dostajemy w końcu edytor shaderów na graphi...

źródło: comment_hwgJgfbTGlb2fKUtZieZFVQu85YKL5yI.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@farmaceut:

We have also deprecated support for MonoDevelop meaning that Visual Studio is now the recommended and supported C# editor on both macOS and Windows.
  • Odpowiedz
Jak odjąć czego nie rozumiem nawet da się czytać:
W najnowszej wersji dostajemy w końcu edytor na. powoli staje się. Wylatuje także w końcu. Jeszcze tylko na węzłach i zagnieżdżone to już pokocham na zawsze.

Jak będzie to dobrze działać, to i, będą miały darmową konkurencję i to prosto od.
  • Odpowiedz
@jigsaw96: jeżeli Unity działa z VSC to duży plus, bardzo przyjemny edytor. A z Riderem z tego co widzę to musiałbym przeskoczyć na paczkę wszystkiego u JetBrainsów za €200 na rok... też bez tragedii w sumie, zwłaszcza że jestem przyzwyczajony do ich softu (phpStorm + Idea).
  • Odpowiedz
Ja już prawie rok używam VS Code i jest spoko. Jest jeszcze Rider ale płatny :(

O VS Code nawet blogposta napisałem.

A co do edytora shaderów - w końcu! Na początku zeszłego roku miałem fakultet z Blendera i tam jest coś co się nazywa "Node editor" do wizualnej edycji shaderów. Ciągle się zastanawiałem dlaczego w Unity tego nie ma. No i jest (ʘʘ)
  • Odpowiedz
@wietrzyk: Kurde, trochę szkoda, amplify shader jest naprawdę spoko. A skryptowanie na węzłach jest i to sporo, tylko że jako asset i płatne, sam korzystam z jednego. Ale wbudowane by się i tak przydały.
  • Odpowiedz