Wpis z mikrobloga

#groundhandling

Od jakiegoś czasu częstym gościem na Katowickiej płycie Cargo jest British Aerospace 146 w wersji 300. Ten konkretny że zdjęcia poniżej należy do ASL Airlines i operuje dla TNT. Najczęstszą rotacja jest Liege - Katowice - Timisoara. Maksymalna waga startowa to 44225 kg a na górny pokład mieścimy 8 kontenerów. Sporo towaru wchodzi również do 4 bagażników pod głównym pokładem.

Model ten, nie zrobił zbyt zawrotnej kariery w lotnictwie cywilnym, jednak jako samolot cargo radzi sobie całkiem nieźle.

#samoloty #lotnictwo
airfield_ops - #groundhandling

Od jakiegoś czasu częstym gościem na Katowickiej pł...

źródło: comment_mKicWcTzwZGnIIz734ppVt60cyDDYixT.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@airfield_ops: ma krótki start i lądowanie, więc się zmieści wszędzie. Przeglądałem ostatnio kilka krótkich lotnisk np. EKVG (Vagar, Wyspy Owcze, największy tam) i tam w sumie one mają największy sens z komercyjnych.
  • Odpowiedz
@mehmed: Tu też chodzi o to, że wtedy nie było małych silników o mocy wystarczającej aby poderwać to na krótkim dystansie i relatywnie cicho. Dlatego dali 4 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@marekmarecki najnowsza generacja b737 ma już etopsa 180 chyba, więc bez problemu :) z resztą starsze wersje miały 120 dlatego chyba mogli latać dowolnym natotsem do Stanów już. Keflavik zawsze dobrym alternatem :) Azory chyba też by przyjęły.
  • Odpowiedz
  • 0
@marekmarecki niby z Londynu do Jfk da radę, biorąc pod uwagę maz range, ale trzeba uwzględnić ilość paliwa i ciężar ładunku. Z b737 też trzeba to uwzględnić, dlatego raczej dużo nie weźmie ładunku.
Ktoś kiedyś pisał o jakimś locie z Londynu do Jfk czymś małym typy a318 i pochodne z miedzyladowaniem w Dublinie, ale on brał max 30 osób.
  • Odpowiedz
@Fevx: BA ma stricte biznes i być może pierwsza klasę tego nie wiem w 318 właśnie, lata z city do JFK z lądowaniem po paliwo w Dublinie ale powrót już bez między lądowania. City ma za krótki pas startowy na start 318 z pełnym obciążeniem pax plus paliwo plus ładunek. Wiec to chyba nie problem z waga. A może ma dwa extra biny przeznaczone na paliwo? Czasem widzę go na
  • Odpowiedz
@Fevx: też. Ale Runway na city jest za krótki dlatego startuje z mała ilością paliwa i dotankowuje w dublinie tam już jest pełnowymiarowy Runway i ma miejsce aby wystartować. Ląduje na pusto z resztkami paliwa wiec nie potrzeba długiego pasa.
  • Odpowiedz