Wpis z mikrobloga

@John112: czemu prąd do elektryka idzie kablem że śmierdzącej elektrowni a diesel w baku spaliniaka się tam magicznie teleportował?

Widziałeś ty kiedyś rafinerie i pola naftowe? Picrel, przyznaje się że to trochę cherry picking bo w Albercie pola naftowe to jedne z najgorszych na świecie, ale na obrazku też wybrałeś najgorszą możliwą elektrownie.
Pobierz s.....a - @John112: czemu prąd do elektryka idzie kablem że śmierdzącej elektrowni a ...
źródło: comment_Lnjsyoiws3ikv5MCXzK7FFFK3MOXIYxQ.jpg
@mac_jg: ziomus xDD A jaka sprawnosc ma siec przesylowa, maszyny do wydobywania węgla, koksownie itp.??? A maszyny do wydobywania ropy?? Ile kopcą cysterny z paliwem?? Prawda jest taka ze porownywanie calych lancuchow jest trudne i nikt naprawde nie wie jak to wychodzi.
Nie ulega watpliwosci ze elektryki maja przed soba dluga droge jeszcze
@John112: powielasz mit, bo nawet auto zasilane z prądem z węglowej elektrowni będzie mniej zanieczyszczało środowisko, ponieważ silniki elektryczne mają sprawność 70 do 90%, a spalinowe 20-30%. To oznacza, że tylko taki % jest wykorzystany na ruch. Poza tym oleje ciężkie, wydobywanie ropy z oceanów, benzeny - jest tego cała masa w przypadku aut spalinowych. Jest to rodzaj ignorancji patrząc w ten sposób.
Auto elektryczne jest alternatywą dla ekologi i zdrowia.
@poczekaj: Tak, tylko nie widzę, żeby była w to wliczona ciepłownia, która daje ciepłą wodę i ogrzewanie dla Bełchatowa. Ale nie znalazłem informacji ile to jest %. Bo z tego co czytam, to te 44% jest tylko dla bloku elektrowni.
@inzynier2k: No wyżej też to napisałem, nigdzie nie ma pełnego porównania całego łańcucha i produkcji aut i paliwa do nich (diesel, benzyna, czy prąd).
Według mnie elektryki mają ogromną przewagę
@scheele13: Trochę mit z tym #!$%@? czujników.
Raczej aktualnie z powodu tego, że nie nadążają z produkcją aut i elementów. Stąd długie oczekiwanie na elementy zamienne i ubezpieczalnie dawali szkody całkowite.
Jednak z innymi autami podobnie, szkoda całkowita, a auto trafia do Polski i jest "naprawiane".
Przykładowo volvo, audi, mercedes też mają "#!$%@? czujnikow". Jednak są dłużej na rynku i radzą sobie z dostępem do elementów zamiennych. Do Tesli nie ma
@mac_jg zapomniałeś o sprawności energi dostarczonej do gniazdka w Twoim domu. Co z tego ze silnik elektryczny ma sprawność rzędu 90% jak elektrownia ma niższa sprawność, potem duże straty w przesyłe energii, a na sam koniec straty podczas samego ładowania akumulatora...
@swiechu56: Zapomniałeś o stratach przy wydobyciu ropy, rafinacji, przewozie, skażeniach środowiska, niebezpieczeństwach przy tym związanych itd... No i silnik elektryczny nie zużywa energii na postoju. Co z tego, że silnik spalinowy ma sprawność rzędu dajmy 35%, skoro to jest tylko "w jednym miejscu" czyli przy określonych obrotach, obciążeniu itd. Przy rozgrzewaniu pewnie jest to kilkanaście procent.
Elektryczny ma bardzo ładne wykresy(wysoka sprawność w prawie całym zakresie obrotów i obciążenia), dodatkowo nie