Wpis z mikrobloga

@kszaku: Pracownik PSE here więc wiem jak jest xD. Problemem są ludzie. Budowa linii trwa średnio 10 lat, z czego fizyczne stawianie konstrukcji wsporczych, wieszanie linii itp. trwa rok, reszta to załatwianie wszelkich formalności i urabianie ludzi, żeby się zgodzili. Ale przecież każdy chce mieć prąd w gniazdku, a nikt nie chce mieć widoku na słupy HV... Co do sprawności to właśnie miałem na myśli przekształtniki których zastosowanie jest konieczne.
  • Odpowiedz
@FrasierCrane: Ale, aby się pojawiły, musi być popyt na nie już teraz. Nikt nie będzie produkował technologii, która może przynieść zysk za kilkadziesiąt lat.
Zobacz na mnóstwo innych czynników, które znikają w aucie elektrycznym (silnik spalinowy, bak, katalizator, wydech, dolot, setki elementów zużywających się przez ciągle tarcie, itd.). Te elementy też trzeba było wyprodukować. Nigdzie nie ma dostępnych rzetelnych informacji wliczających WSZYSTKIE elementy z aut spalinowych i aut elektrycznych, aby porównanie miało sens. Mówi się ciągle o ogniwach, zapominając ile elementów jest również w spalinowych.
Akumulatory Tesli już teraz mają bardzo dużą wytrzymałość. Zwykłe 18650 dobrze użytkowane nie tracą już tak, jak inne akumulatory (mówię z doświadczenia, trochę w tym siedzę).
Jak szukałem, to są procedury recyklingu li-ion.
Co do linii zasilających - trzeba postawić na razie na atom, pracować nad odnawialnymi źródłami.
W Polsce faktycznie temat aut elektrycznych jest śliski, ale takie miejsca jak USA, czy Chiny (i duże aglomeracje) sobie z tym radzą i tam takie auto daje
  • Odpowiedz
@Niszczyciel666: no ale PSE to nie OSD ( ͡° ͜ʖ ͡°) PSE zapewnia energie tylko do danego punktu (stacja NWN/WN), a dalej OSD walczy z problemem, gdzie inwestycje trwają trochę krócej jednak (WN - kilka lat, SN - około 2 lata średnio pewnie). Na pewno jednak stacji ładowania nie będzie jeżeli nie będzie możliwości zapewnienia jej poboru (a zapewne na stacjach np. przy autostradach będzie to
  • Odpowiedz
@kszaku: Może by było łatwiej, ale to zwiększa koszty ( ͡° ʖ̯ ͡°), przy drogach muszą stać słupy mocne, które są znacznie droższe w posadowieniu, a w szczerym polu mogą stać przelotowe i linia jest tańsza w zbudowaniu. Dodatkowo to mogłoby być niebezpieczne bo jakby się taka linia zerwała to na pewno pare osób straciłoby życie, w polu takie prawdopodobieństwo jest mniejsze.
  • Odpowiedz
d


@John112: sory ale silnik spalania wewnętrznego sra spalinami a elektrownia węglowa ma kupe różnych filtrów do odsiarczania i usuwania innych zanieczyszczeń, co więcej, robi z nich półprodukty, które potem się sprzedaje do fabryk nawozów czy gipsu czy innych i jeszcze jest z tego siano. Poczytaj.
  • Odpowiedz
Tak, wszystko pięknie, tylko entuzjaści aut elektrycznych zapominają o dwóch rzeczach. Sieć elektryczna nie jest przystosowana do przesyłu, jak i produkcji większej ilości energii gdy się spopularyzują.


@FrasierCrane: Przecież z dnia na dzień wszyscy nie przesiądą się do elektryków. Minimum kilkanaście lat jak nie więcej. Jak będzie większe zuzycie energii przez samochody to większa kasa wpłynie do zakładów energetycznych a te będą inwestować. Do tego ładowane będą głównie nocą gdy
  • Odpowiedz
  • 0
@Fenrirr o ja #!$%@? może doczytaj komentarze najpierw. W dodatku mowisz o cieplnej. Nie o odnawialnych źródłach czy elektrowni atomowej... Prąd to nie tylko węgiel, może Polska węglem stoi, lecz nie każdy kraj...
  • Odpowiedz
  • 1
@Fenrirr w dodatku to że 45 procent idzie na prąd, nie można mówić że to cała sprawność elektrowni. Np. Często elektrownia połączona jest z cieplownia. Przez co ilość energii użyta przez człowieka jest znacznie większa. Jest też jednak elektrownia co bierze połowę wody z Wisły do chłodzenia i ogrzewa ją o kilka stopni - to jest jednak marnotrawstwo.
  • Odpowiedz
@mac_jg: elektrownie na węgiel brunatny mają 30-40% sprawność, dość podobnie na kamienny, chociaż i bywają bloki o sprawności powyżej 40%. No ale część energii mamy także z czystych źródeł. Reszta się zgadza :)

Problem Polski w tej materii polega na tym, że powoli zaczyna brakować wytwórczych, a nowe budowane bloki mają w założeniu po części zastąpić bloki, które niedługo pójdą w odstawkę. także te ileśtam set tysięcy aut elektrycznych do
  • Odpowiedz
Zobacz sobie przykładowo elektrownię węgla brudna tego obok Bełchatowa. I posmiewisko z ekologów co wchodzili i malowali kominy


@mac_jg: oni namalowali 'stop CO2 na chłodnicy kominowej' xD
@tfuj_pszyjaciel: wg analiz potrzeba przekroczyć próg 2% aby wywołać nowy kryzys paliwowy i energetyczny w kraju. Co do ładowania, to jeśli powstanie więcej stacji ładowania w miastach, to wiele pojazdów będzie ładowane w czasie gdy właściciel będzie w pracy. W ten
  • Odpowiedz