Wpis z mikrobloga

Game Programming Patterns
Autor: Robert Nystrom

Game Programming Patterns to książka opisująca różne wzorce projektowe występujące i wykorzystywane podczas tworzenia gier.

Trafiłem na nią przypadkiem, poprzez podrozdział opisujący pętlę gry, która zoastała bardzo ciekawie zaprezentowana.
Zaczynając od krótkiego historycznego wstępu poprzez przykłady użycia, negatywne strony danego podejścia itp.

Autor obecnie pracuje w EA i jest Lead Software Engineer, Electronic Arts Tiburon od 2001 roku.
Tu jego CV: http://www.stuffwithstuff.com/bob-nystrom.html

Książka jest darmowa (w wersji HTML onlajn) lub można kupić wersję drukowaną lub pdf lub ebuka jakiegoś.

Warto rzucić okiem:

Podrozdział "Game Loop":
http://gameprogrammingpatterns.com/game-loop.html

Darmowa wersja onlajn:
http://gameprogrammingpatterns.com/contents.html

Strona główna:
http://gameprogrammingpatterns.com/

#naukaprogramowania #programowanie #gamedev
FNwsk - Game Programming Patterns
Autor: Robert Nystrom

Game Programming Patterns...

źródło: comment_GhOAdUzejicBBNfXv7eNShQo5pd94yhJ.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Autor obecnie pracuje w EA i jest Lead Software Engineer, Electronic Arts Tiburon od 2001 roku.


@FNwsk: Czyli książka od faceta, który ani nie potrafi robić dobrych gier, ani ich dobrze optymalizować xD. Świetne podparcie autorytetu.
  • Odpowiedz
@Flypho: w zasadzie największa korporacja zajmująca się "produkcją" gier, wydająca co roku szereg hitów ale NIE jakiś frajer z wykopu napisał że się nie znają więc pewnie tak jest xD
  • Odpowiedz
wydająca co roku szereg hitów


@support: Jakie to hity? xD Ostatnia dobra gra wydana przez EA to Mass Effect 3 z 2012 roku zrobiona przez osobne studio do którego ten facet nawet nie należy. Przedostatnia to Dragon Age Origins z 2010 roku też od BioWare. A trzecia od końca to Mass Effect 2, zgadnij przez kogo zrobiona xD. Jedyne dobre gry w ciągu ostatnich 6 lat dla EA zrobiło kanadyjskie
  • Odpowiedz
@FNwsk: Dobra książka, zwłaszcza że omawiane tam wzorce do gier są w dużej części uniwersalne, a dodaktowo rozdział o optymalizacji cache zasługuje na szczególną uwagę. Mam wersję na kindla.
  • Odpowiedz