Wpis z mikrobloga

#xkom #komputery #pcmasterrace #zakupy

podsumowanie mojej przygody z xkomem:
1. kup nowego laptopa w xkomie za 4k
1.5. laptop miał posłużyć do nauki i poniekąd pracy
2. okazuje się że laptop ma 5 usterek fabrycznych
3. oddaj laptopa z tytułu rękojmi
3.5. sprzedawca obiecał kontakt w celu ustalenia szczegółów reklamacji
4. mija wiele tygodni
5. w tym czasie dostajesz zlecenia, ale wykonywanie ich bez tego lapka to masochizm
6. mijają kolejne tygodnie
7. dostań smsa że laptop został wysłany do jakiegoś serwisu. wtf?
8. wykłócaj się z babą przez telefon że chcesz dostać nowy sprawny model
8.5. i że nie chciałeś żadnej gwarancji
8.7. baba mówi ze chciałem
8.8. nie, nie chciałem
8.9. mówi że laptop jest w karygodnym stanie, bo jest brudny, więc i tak na zwrot nie miałbym co liczyć
8.95. proszę o dowody
8.96. odmowa
10. mijają tygodnie
11. zero odzewu
12. znajdź na stronie xkomu że laptop został naprawiony dawno temu i nie wiadomo co się z nim dzieje
13. ostatnim kontaktem ze strony xkomu był sms odebrany 1 lutego
14. zero, null, nil odzewu, nie wiesz co się dzieje z laptopem
15. semestr mija, ty zamiast zająć się nauką, pieprzysz się z xkomem
16. mijają tygodnie
17. zapomniałeś już co się stało z twoimi pieniędzmi, które wydałeś prawie 2 miesiące temu
18. nie ma ani laptopa, ani pieniędzy
19. jest za to stracony czas
22. ciąg dalszy nastąpi...

kupując w xkomie możesz zostać tak samo potraktowany. to nie ma znaczenia że kupiłeś u nich klawiaturę i "Transakcja przebiegła pomyślnie. Polecam", nie warto ryzykować dla kilku cebulionów.
obiecałem xkomowi, że poświęcę tyle samo czasu na nagłaśnianie mojej sprawy, co oni mi go zmarnowali.

poprzednie epizody moich lamentów moich lamentów:

Pobierz ly000 - #xkom #komputery #pcmasterrace #zakupy 

podsumowanie mojej przygody z xkom...
źródło: comment_2DAkbLt6s5iRGKaB8BdtmfkMnoDT0Ao2.jpg
  • 114
@ly000: Ja reklamowałem w ostatnim czasie dwa laptopy Lenovo - ich serwis Medion w Niemczech woła o pomstę do nieba, także trochę nie dziwię się Xcomowi. Mój przykład : Naprawa pogwarancyjna, wystawili fakturę, wpłaciłem, dostałem maila o tym że wpłata dotarła i zabierają się do naprawy, przez prawie miesiąc sprawdzałem co chwilę status naprawy i była informacja o tym że laptop jest naprawiany, trochę długo więc zadzwoniłem i okazało się że
@Maciejos00: rękojmia i tak jest, w stosunkach konsument-przedsiębiorca nie da jej się wyłączyć
@ly000: z doświadczenia wiem że w takich sytuacjach trzeba stawiać sprawę jasno, napisz im że żądasz w ciągu tygodnia dostarczenia lapka wolnego od wad/nowego lub hajsu w przeciwnym wypadku lecisz do byłego prezydenta mirko, uokiku, sądu i tvnu
w necie/kc znajdziesz podstawę prawną żeby groźniej wyglądało
@Maciejos00: Reklamacja to jeden z dwóch sposobów dochodzenia swoich praw z faktu niezgodności towaru z umową (sprzęt niesprawny, posiada wady ukryte, nie ma właściwości o których sprzedawca zapewniał itp). 1 sposób to reklamacja na podstawie prawa z tytułu rękojmi, a drugi z to reklamacja z tytułu gwarancji ! Po niedawnej nowelizacji K.C. łatwiej dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi.
Nie kupujcie nigdy w x-komie. Kiedyś kupiłem taniego laptopa tam i dali nieoryginalną płytę główną, która po 3 latach się #!$%@?ła i uszkodziła inne podzespoły. Kupujecie taniej ale podróbki
@ly000: przepraszamy Cię za długi czas oczekiwania. Rozumiemy też Twoją sytuację jednak przykro nam z takiego obrotu tej sprawy. W wiadomościach prywatnych jak i rozmowie telefonicznej staraliśmy się wszystko wyjaśnić. Pragniemy to uczynić raz jeszcze. Podczas wizyty w salonie z Twojej strony nie została przekazana informacja odnośnie zgłoszenia reklamacyjnego z tytułu rękojmi. Wspomniałeś, że chciałbyś zwrócić sprzęt i dopłacić do nowszego modelu, który pojawił się w ofercie. Zawsze staramy się do
Ja kupowałem w tamtym tygodniu w xkom monitor w sumie był dobry ale miał przebicia od nierównomiernego podświetlenia w paru miejscach tzw backlight bleed to go oddałem i za 3 dni miałem drugi który się okazał już dobry. Zamawiałem przez neta z opcją odbioru w salonie i tam też oddawałem ten gorszy który oddałem im w idealnym stanie nawet folii nie zrywałem z tyłu panelu i nie było problemów. Polecam odbiór osobisty
Ja nie wiem czy ludzie tutaj są w ogóle świadomi tego że nie muszą realizować napraw gwarancyjnych za pośrednictwem sklepów, bo to tylko komplikuje sprawę. Miałem Logitecha G700 z x-komu ale zgubiłem paragon. W 15 minut załatwiłem sobie kopię paragonu w sklepie stacjonarnym w Częstochowie, napisałem do Logitecha i dostałem G700s i możliwość zatrzymania uszkodzonej G700 którą sobie naprawiłem we własnym zakresie. Po co miałbym tu mieszać jeszcze x-kom i tracić czas
@ly000: pismo do nich składałeś przed oddaniem? Masz potwierdzenie, że z rękojmi miało iść? Jak masz to nie mają szans. Do tego dobrze jest nagrać filmy/zrobić dokładne zdjęcia sprzętu przed oddaniem go komukolwiek.