Wpis z mikrobloga

#xkom #komputery #pcmasterrace #zakupy

podsumowanie mojej przygody z xkomem:
1. kup nowego laptopa w xkomie za 4k
1.5. laptop miał posłużyć do nauki i poniekąd pracy
2. okazuje się że laptop ma 5 usterek fabrycznych
3. oddaj laptopa z tytułu rękojmi
3.5. sprzedawca obiecał kontakt w celu ustalenia szczegółów reklamacji
4. mija wiele tygodni
5. w tym czasie dostajesz zlecenia, ale wykonywanie ich bez tego lapka to masochizm
6. mijają kolejne tygodnie
7. dostań smsa że laptop został wysłany do jakiegoś serwisu. wtf?
8. wykłócaj się z babą przez telefon że chcesz dostać nowy sprawny model
8.5. i że nie chciałeś żadnej gwarancji
8.7. baba mówi ze chciałem
8.8. nie, nie chciałem
8.9. mówi że laptop jest w karygodnym stanie, bo jest brudny, więc i tak na zwrot nie miałbym co liczyć
8.95. proszę o dowody
8.96. odmowa
10. mijają tygodnie
11. zero odzewu
12. znajdź na stronie xkomu że laptop został naprawiony dawno temu i nie wiadomo co się z nim dzieje
13. ostatnim kontaktem ze strony xkomu był sms odebrany 1 lutego
14. zero, null, nil odzewu, nie wiesz co się dzieje z laptopem
15. semestr mija, ty zamiast zająć się nauką, pieprzysz się z xkomem
16. mijają tygodnie
17. zapomniałeś już co się stało z twoimi pieniędzmi, które wydałeś prawie 2 miesiące temu
18. nie ma ani laptopa, ani pieniędzy
19. jest za to stracony czas
22. ciąg dalszy nastąpi...

kupując w xkomie możesz zostać tak samo potraktowany. to nie ma znaczenia że kupiłeś u nich klawiaturę i "Transakcja przebiegła pomyślnie. Polecam", nie warto ryzykować dla kilku cebulionów.
obiecałem xkomowi, że poświęcę tyle samo czasu na nagłaśnianie mojej sprawy, co oni mi go zmarnowali.

poprzednie epizody moich lamentów moich lamentów:

ly000 - #xkom #komputery #pcmasterrace #zakupy 

podsumowanie mojej przygody z xkom...

źródło: comment_2DAkbLt6s5iRGKaB8BdtmfkMnoDT0Ao2.jpg

Pobierz
  • 114
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

xkom to gowno, morele złodzieje, a komputronik odbiera smak życia. To gdzie kupić niszową elektronikę by Cię nie przecięli 3krotnie na prowizji i żeby nie żyć w strachu, że któregoś dnia trzeba będzie coś wysłać na gwarancje...?
  • Odpowiedz
  • 0
@jonzi:
@ly000: ciężko to skomentować bo x-kom pomógł mi oddać sprzęt na gwarancję kiedy zgubiłem paragon. byli mega pomocni a kontakt był świetny. chciałbym poznać wersję drugiej strony...
  • Odpowiedz
  • 1
@ly000: też kupiłem tego Lenovo w xkomie. Też nie był sprawny (miganie ekranu). bez problemu oddałem powołując się na możliwość zwrotu bez podania przyczyny przy sprzedaży na odległość w ciągu 2 tygodni
  • Odpowiedz
@ly000: tak wada fabryczna wykryta 3 dni po zakupie, problem z wbudowaną kamerą...
Na serwisie leżał ponad miesiąc... a wszystkie te atrakcje tylko za 5k... ja j---e
  • Odpowiedz
za 4k


@ly000: najważniejsze info, bo jakby był za 2k to może byc gorsza obsługa, ale trzeba pokazać, jakim się jest bogaczem...
  • Odpowiedz
@M4ks: to miało zabrzmieć śmiesznie. zluzuj porty. niektórzy potrzebują laptopów za 4k, a niektórzy nie. nie wszyscy używają laptopów do przeglądania internetu i pisania dokumentów w wordzie.
  • Odpowiedz
@BMcM: Każdy kupuje to, co mu odpowiada. Na decyzję o zakupie wpływają czynniki głównie subiektywne. Ja sam wolę kupić laptopa, do ceny którego muszę dołożyć z 2 kg cebuli, ale podobającego mi się wizualnie. Kwestia zakupu powinna być rozpatrywana jedynie z punktu następującego: mam wystarczająco cebuli, to sobie kupię. Nie mam - nie będę się bawił w raty/kredyty (chyba typu agro, wszak o cebuliony chodzi), to kupię sobie tańszy, z
  • Odpowiedz
@Arteqq: tak

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

ale nie musiałbym czekać półtora miesiąca na naprawę
  • Odpowiedz
@ly000: powiem tak... swój telefon dostałem po 2 miesiącach, kiedy zrobiłem g***wnoburzę na FB sieci Plus GSM. z tego co pamiętam, w ustawie nie jest sprecyzowanie, ile dni ma sprzedawca na dostarczenie sprzętu a jedynie ile na ustosunkowanie się do twoich roszczeń.
ale mogę się mylić. sprawdzę.
  • Odpowiedz
@Arteqq: nie ma, jest napisane tylko że niezwłocznie. 2 miesiące to zdecydowanie nie jest niezwłocznie. trzeba było po 2-3 tygodniach wysłać pismo że żądasz odstąpienia od umowy kopna sprzedaży ze względu na przedłużający się czas naprawy i skontaktować się z rzecznikiem konsumentów. poza tym, przy naprawie z rękojmi sprzęt nie może przyjechać nienaprawiony, bo wtedy możesz zażądać zwrotu pieniędzy.
  • Odpowiedz
@ly000: owszem, ale ja nie zgodziłem się na naprawę upierając się przy wymianie.
więc koleś z Plusa powiedział, że wobec braku zgody sprzęt idzie do depozytu.
jeśli wyrażę zgodę na jego odbiór (naprawiony), muszę napisać do nich i wtedy go wyślą.

przerabiałem to na wszystkie sposoby.
zrób tak jak ja - napisz, że złożysz doniesienie o podejrzeniu kradzieży sprzętu, jeśli nie dostaniesz go do 2 tygodni.
  • Odpowiedz
Zupełnie odwrotnie, to kierownik tak przeszkolił pracownika. Sprzedawca wolałby wydać nowy sprzęt i mieć sprawę szybko z głowy (po cóż miałby kłócić się z klientem i tracić czas), ale dostał od kierownika prikaz, żeby przeciągać ile się da.


@tomaszk-poz: no nie, bo sprzedawca trzyma się właśnie wyznaczonej "ścieżki" postępowania przez kierownika i nie będzie się wychylał i proponował wymiany na nowy sprzęt, jeśli tak mu kierownik wcześniej nie zaznaczył, bo
  • Odpowiedz
@ly000: x-kom oraz satysfakcja.pl, to firma która przoduje na allegro, a jest połączona kapitałowo (czyli chodzi o kasę) i mają ten sam działa obsługi klienta:D

W grudniu i styczniu miałem przygodę:
- komputer zamówiony przyszedł szybko po świętach a przed nowym rokiem, ale jak się okazało ma całą linię martwych pikseli na matrycy, na dodatek dysk o połowę mniejszy niż w opisie aukcji (podobno błąd w opisie a nie w komputerze)
- telefon, mail po kilku dniach odpisują że spoko proszę odesłać.
- w piśmie powołuje się na ustawę i niezgodność towaru z umową, oczywiście w ich obowiązkowym formularzu nie ma takiej możliwości więc
  • Odpowiedz