Wpis z mikrobloga

Taka ciekawostka. Jak kupujecie w komputroniku przez ich stroje internetowa z odbiorem w salonie to oni traktują to jako rezerwacje. Bardzo sprytnie omijają w ten sposób prawo do zwrotu przez 14 dni które przysługuje osoba prywatnym które kupują przez internet. Ja się nadzialem niestety. Co ciekawe pan w salonie kiedy chciałem zrobić zwrot nawet nie oderwał zwrotu od monitora kiedy z nim rozmawiałem o tym. Jego słowa "takie coś to działa tersz tylko jak pan przez allegro kupuje". Nie wiem czy był tak głupi czy głupca robił ze mnie. Tak czy inaczej nie polecam tego sklepu.

#komputronik #komputery #sklepy #opinia
Wirtuoz - Taka ciekawostka. Jak kupujecie w komputroniku przez ich stroje internetowa...

źródło: comment_wU0bWNQ5zDE5LRhijE1gQGvKD73tS57l.jpg

Pobierz
  • 147
  • Odpowiedz
@Wirtuoz:

Cześć. Tak jak już niektórzy zauważyli - zakup odbywa się w salonie, więc nie przysługuje opcja zwrotu w ciągu 14 dni. Ustawodawca dał taką możliwość, gdyż zamawiając towar przez internet nie jesteśmy w stanie go zobaczyć i sprawdzić jego stanu. W tym przypadku taka możliwość istnieje.

Często jednak przyjmujemy zwrot towaru mimo to, jeśli jest on w nienagannym stanie. Tutaj decyzję podejmuje kierownik salonu zapoznając się z konkretną sytuacją.

Podaj
  • Odpowiedz
@Komputronik_pl: przedmiot sprzedałem po kosztach na olx, praktycznie nowy. Tzn ja rozumiem ze wy nie chcecie przyjmować zwrotów rozpakowanego towaru bo nie możecie potem tego sprzedać.. Ok. Tylko ze niektórzy to prawo uwzględniają i warto to wiedzieć.
  • Odpowiedz
@Wirtuoz: Ale trzeba faktycznie rozróżnić 2 pojęcia: rezerwacja i kupno w sklepie, a kupno przez internet z przedpłatą i formą wysyłki odbiór osobisty. Wbrew pozorom to spora różnica. Np w Euro np jak pamiętam działają obie formy.
  • Odpowiedz
@Wirtuoz: trochę to smutne, ale to odpowiedź na lewactwo i obejście nieżyciowych przepisów.
Jeśli odbierasz osobiście, to nie kupujesz na odległość czyli nie masz prawa zwrotu.
Klient jest świadomy zakupu i jeśli sprzedawca nie wprowadził klienta w błąd to jego własność i kłopot.

Przecież każdy sprzęt wyjęty z pudełka lub testowany przez kilka dni jest mniej warty niż taki sam w "folii"
Kto ma te koszty ponosić? Oczywiście przedsiębiorcy, bo to
  • Odpowiedz
@stjimmy: Znajduje się fizycznie w sklepie, bo został do niego zamówiony na życzenie klienta :) Salony mają określoną "pojemność", nie wszystko może być na miejscu. Każdy może jednak zamówić dostawę produktu, który jest na magazynie.
  • Odpowiedz
@Komputronik_pl: Pytanie brzmi: widzę, że towar jest dostępny w sklepie X - czemu nie mogę podjechać i go kupić tylko muszę zamawiać przez Internet? W takim razie jaki logiczny sens ma tabela dostępności na stronie?
  • Odpowiedz
@Komputronik_pl: No właśnie nie mogłem - wczoraj w CH Magnolia chciałem kupić to zostałem poinformowany, że może i gdzieś tam mają ale i tak muszę zamówić przez internet, nie mogę kupić od ręki
  • Odpowiedz
zakup odbywa się w salonie, więc nie przysługuje opcja zwrotu w ciągu 14 dni


@Komputronik_pl: Dupa prawda. Ustawa mówi o miejscu zawarcia umowy a nie o sposobie uiszczenia należności i odebrania towaru. Jeśli umowa kupna-sprzedaży była zawarta zdalnie, czyli np. przez internet przysługuje prawo 14 dni na zwrot. A podejrzewam, że tak właśnie było. Wystarczy doczytać wasz regulamin i znaleźć kiedy następuje zawarcie umowy.
@Wirtuoz: Bierzesz ten fragment ustawy, regulamin,
  • Odpowiedz