Wpis z mikrobloga

Taka ciekawostka. Jak kupujecie w komputroniku przez ich stroje internetowa z odbiorem w salonie to oni traktują to jako rezerwacje. Bardzo sprytnie omijają w ten sposób prawo do zwrotu przez 14 dni które przysługuje osoba prywatnym które kupują przez internet. Ja się nadzialem niestety. Co ciekawe pan w salonie kiedy chciałem zrobić zwrot nawet nie oderwał zwrotu od monitora kiedy z nim rozmawiałem o tym. Jego słowa "takie coś to działa tersz tylko jak pan przez allegro kupuje". Nie wiem czy był tak głupi czy głupca robił ze mnie. Tak czy inaczej nie polecam tego sklepu.

#komputronik #komputery #sklepy #opinia
Pobierz Wirtuoz - Taka ciekawostka. Jak kupujecie w komputroniku przez ich stroje internetowa...
źródło: comment_wU0bWNQ5zDE5LRhijE1gQGvKD73tS57l.jpg
  • 147
@Bledne_decyzje: o zupełnie jakbym czytał o sobie :) Dziękujmy pOSŁOM, że chociaż jedną dobrą ustawę przegłosowali, gdzie konsument może dymać duże firmy, a nie jak zwykle bywa, że jest dymany.


@kris007: tylko niestety ta ustawa tak samo uderza w duże jak i w małe firmy. Dużej firmie to zwisa, jak dla jednego promila dostaną zwroty to wystawią z ceną obniżoną o 5% i pójdzie wcześniej czy później. Małą firmę można
@plumkajacy_kalafior: przeczytaj proszę moją wcześniejszą odpowiedź :) Zwrot w ciągu 14 dni nie obowiązuje gdy umowa zakupu została zawarta w sklepie. Tylko w takim przypadku.

@zippyo: tak samo zapewne mówili Allegro przed wejściem Ebay ;) Specyfika polskiego rynku jest taka, jaka jest (patrz marże itp), więc nie sądzę, żeby Amazon wprowadził rewolucyjne rozwiązania w tym zakresie. Chociaż faktycznie jest na lepszej pozycji, bo to wielka, międzynarodowa korporacja. My jesteśmy polską
@Komputronik_pl: a kierownik nie sprzedaje? Siedzi sobie na zapleczu i tylko kieruje? Nie jestem pewny czy to był kierownik na 100%, ale tak sie zachowywał, jakby wszystko wiedział i za bardzo pola do dyskusji nie zostawiał.. mniejsza zresztą. Miłego dnia.
Klient chciał, klient dostał, rozmyślił się - trudno.

@enron: dlatego klient płaci za wysyłkę z powrotem. Takie jest ryzyko prowadzenia biznesu.


@kris007: ale usługę dostarczenia towaru sklep wykonał prawidłowo. Poniósł jej koszt, nie ma możliwości odzyskania tych pieniędzy ani "odebrania" transportu.
@plumkajacy_kalafior: przeczytaj proszę moją wcześniejszą odpowiedź :) Zwrot w ciągu 14 dni nie obowiązuje gdy umowa zakupu została zawarta w sklepie. Tylko w takim przypadku.


@Komputronik_pl: bzdura
zwrot 14 dni przysluguje ustawowo do kazdej transakcji zawartej n aodleglosc. Platnosc moze następowac natomiast osobiscie. Liczy sie fakt złożenia zamówienia. Wasze kombinacje z rezerwacją i zmianą statusu zamówienia podchodzą pod nieuczciwe praktyki rynkowe i miganie sie od ustawowego obowiązku wobec konsumentów. Pierwszy
Małą firmę można wręcz wyłożyć na łopatki robiąc parę zamówień i zwracając


@enron: ale małe firmy z reguły nie mają tego, co chcę, poza tym wiem, że z małą firmą może być różnie - może być normalny sprzedawca, a może być januszbiznesu i "hur dur w dupie ustawa nie zwrócisz mi tego bo bateria jest rozpakowana" i kłóć się, że bateria jest w zalaminowanym woreczku i inaczej nie sprawdzę jak świeci
@plumkajacy_kalafior: niestety nie masz racji

Oto cytat z ulotki UOKiK "zakupy przez Internet", który odnosi się właśnie do omawianej przez nas sytuacji

"Może się zatem zdarzyć, że na stronie
internetowej sklepu dochodzi jedynie do
zamówienia towaru (rezerwacji), a umowa
zawierana jest w salonie sprzedaży przed jego
odbiorem. Tak jest w przypadku niektórych
sklepów internetowych, które w swoich
regulaminach lub też na samej stronie wskazują,
że przez Internet można jedynie rezerwować
towar.
@plumkajacy_kalafior: kupowałbyś tylko jakbym przyznał Ci rację? :)

Wszystko zostało wcześniej przeze mnie opisane. Tak jak wspomniałem, jeżeli produkt nie nosi widocznych śladów użytkowania, to kierownik sklepu zazwyczaj zgadza się na zwrot.

Klient odbierając sprzęt może go dokładnie obejrzeć i sprawdzić czy wszystko jest "OK". Takiej możliwości nie ma zamawiając do domu z internetu. Dlatego właśnie ustawowo daje mu się 14 dni na zwrot. Postaw się w naszej sytuacji, gdzie Klient
@enron: rozumiem, o co Ci chodzi i na logikę biorąc, to nikt nie powinien ponosić tego kosztu, jednak ustawodawca tak wymyślił i chwała mu za to.


Być może to było zabezpieczeniem przed manewrami typu 1zł za sprzęt i 1000zł za przesyłkę - nie wiem. Jednak nadal uważam to za średnio uczciwe :)

Dlaczego np. gdy zepsuje mi się pralka, lodówka, telefon, to muszę sam jechać to zawieźć, wypisywać pisma, rękojmie itp?
Pobierz enron - > @enron: rozumiem, o co Ci chodzi i na logikę biorąc, to nikt nie powinien p...
źródło: comment_MN1Zr6CqBRlktWfq66rpziV4BdbNTB0T.jpg
PS. Jestem posiadaczem wielu urządzeń elektronicznych, które najpierw kupiłem w kilku wersjach np. kilka TV, a następnie zostawiłem sobie ten, który mi odpowiada :) Z jednej strony cebula, ale z drugiej klient głosuje pieniędzmi, a w tym przypadku ustawa jest przychylna klientowi, aby najlepiej w domowym zaciszu ocenił czy kolor, kształt, jakość wykonania itp. rzeczywiście jest identyczna jak w reklamach :)


@kris007: a co do tego - też tak robiłem, tyle
najczęściej przy zakupie online mam gwarancję d2d


@enron: gwarancja to nie rękojmia. Gwarancję możesz mieć d2d, a możesz mieć taką, że obsłużą Cię raz na 3 tygodnie we wtorki między 17:07 a 17:13. Poza tym gwarancja nie gwarantuje mi naprawienia sprzętu w ciągu iluś dni, a rękojmia tak.

A zrzut ekranu, który wrzuciłeś - nie mówię o odbiorze w markecie, ale ZAPŁATA KARTĄ ONLINE i odbiór w salonie - wtedy jest