Wpis z mikrobloga

Taka ciekawostka. Jak kupujecie w komputroniku przez ich stroje internetowa z odbiorem w salonie to oni traktują to jako rezerwacje. Bardzo sprytnie omijają w ten sposób prawo do zwrotu przez 14 dni które przysługuje osoba prywatnym które kupują przez internet. Ja się nadzialem niestety. Co ciekawe pan w salonie kiedy chciałem zrobić zwrot nawet nie oderwał zwrotu od monitora kiedy z nim rozmawiałem o tym. Jego słowa "takie coś to działa tersz tylko jak pan przez allegro kupuje". Nie wiem czy był tak głupi czy głupca robił ze mnie. Tak czy inaczej nie polecam tego sklepu.

#komputronik #komputery #sklepy #opinia
źródło: comment_wU0bWNQ5zDE5LRhijE1gQGvKD73tS57l.jpg
  • 147
@Wirtuoz: ma to trochę sens. Przecież odbierasz osobiście ale fakt, że przy odbiorze na miejscu powinna być opcja zapłaty gotówką bo tak to potem każdy ma inną interpretację...
@kovalski: @Wirtuoz: Nie wymyślajcie, mają do tego prawo.

http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/

"13. Czy odbiór osobisty towaru zakupionego w sklepie internetowym powoduje utratę prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni?
Nie, odbiór osobisty rzeczy kupionej w e-sklepie nie powoduje utraty przez konsumenta prawa do odstąpienia od umowy.
Należy przy tym odróżnić sytuację, w której faktycznie doszło do zawarcia umowy sprzedaży przez internet, od sytuacji w której na stronie www sklepu jedynie
@Wirtuoz: Skoro już nie mogę edytować to zaczynam się zastanawiać czy przypadkim nie mają racji :) Przecież jak odbierasz w ich salonie to tam dokonujesz zakupu. Jakbyś zamówił kuriera do domu to by wtedy faktycznie był zakup poza lokalem :)
@piastun:
@graf_zero:
@TheNaturator: dlatego piszę o tym jako o ciekawostce, a nie oszustwie.. Dla porównania sklep X-kom nie stosuje takiej praktyki i możesz kupić na stronie odebrać w salonie i masz prawo do zwrotu jakby to był zakup internetowy. Więc napisałem to po ze jeżeli ktoś chce mieć szansę na zwrot to lepiej żeby unikał tego sklepy. A druga sprawa to podejście do klienta. Koleś był chyba kierownikiem salonu,
@Wirtuoz: jeśli chodzi o podejście do klienta no to okej, nie miła sprawa. Miałem czasami jak Ty ale miałem też czasami tak że z gościem w sklepie patrzyliśmy na oferty innych sklepów żeby znaleźć to czego nie mogłem kupić tam. Odnośnie tego mam mieszane odczucia.
@Wirtuoz: Dlatego napisałem, ze niektórzy robią na tym marketing. Swoją drogą zawsze wolalem kuriera do domu. Moze dlatego ze w moim mieście ten ich salon to zawsze była jakaś porażka.
@Wirtuoz: pomijam sam fakt jakości obsługi, ale moim zdaniem to uczciwe podejście. Zwróć uwagę że przepis o 14 dniach na zwrot został wprowadzony by równoważyć fakt, że przed zakupem nie masz możliwości obejrzeć przedmiotu który kupujesz, w przypadku odbioru osobistego z płatnością przy odbiorze jesteś właściwie w tej samej sytuacji, co ktoś kupujący towar nie przez internet - masz możliwość podjęcia decyzji o zakupie już po obejrzeniu towaru. Moim zdaniem zgodne
@Wirtuoz: to akurat ma pewne uzasadnienie. Idea jest taka, że zamawiając przez internet nie masz możliwości oglądnięcia towaru tak jak w sklepie stacjonarnym. Jeśli więc odbierasz w sklepie to masz możliwość zapoznania się z towarem. Inna rzecz, że powinni wyraźnie informować, że po zamówieniu i odbiorze w sklepie można oglądnąć towar i go nie odebrać bez podania przyczyny.
@Wirtuoz: A paragonik wystawiony w sklepie czy przez internet?
Prawo zakupów przez internet na chronić klienta przed zakupieniem wadliwego towaru. Na miejscu możesz go sobie dokładnie obejrzeć, więc masz 7 dni na zwykłe rozmyślenie się i przetestowanie go w domu.
Komputronik to jest najbardziej gówniany sklep z elektroniką w jakim byłem, omijam szerokim łukiem nawet jak muszę pojechać na drugi koniec miasta żeby tylko nie dać tym gnojom zarobić
@HetmanPolnyKoronny: Nie wiem, ja miałam 7 dni , właśnie w Komputroniku. Jeśli w regulaminie nie jest to sprecyzowane jakie warunki musi spełnić zwracany sprzęt, nie ma wywieszki przy kasie a kasjer nie podaje precyzyjnych warunków tylko "7 dni" to nic nie mogą.
Jeśli w regulaminie nie jest to sprecyzowane jakie warunki musi spełnić zwracany sprzęt, nie ma wywieszki przy kasie a kasjer nie podaje precyzyjnych warunków tylko "7 dni" to nic nie mogą.


@szalonenozyczki: trochę nie rozumiem co masz na myśli. Prawo w ogóle nie wymusza na nich przyjęcia zwrotu, chyba że sami go obiecają i z tej podstawy można dochodzić ewentualnych roszczeń. Czy mogą coś zrobić to już zależy od firmy czyli
@HetmanPolnyKoronny: Mam na myśli to, że 3 tygodnie temu kupowałam komputer i pracownik poinformował mnie o 7 dniowym prawie zwrotu w Komputroniku i nie mówił nic o tym, jakie są warunki zwrotu. Niestety wiem, że często trzeba dopytywać o takie rzeczy.

Ja wiem jak działa w Polsce prawo i że wszystko zależy od sprzedawcy, ja to wszystko wiem. Pracowałam kiedyś w pewnej firmie przy zwrorach i reklamacjach i często pojawiały się
@Wirtuoz: mnie to nie dziwi. 14 dni jest po to, jakbyś czegoś nie dostrzegł w opisie, zdjęcie nie pokazywałoby czegoś itp. Kupując na odległość nie masz pewności co do rzeczywistego wyglądu/funkcji towaru. Odbierając w sklepie masz szansę wszystko obejrzeć, tak jakbyś kupował właśnie w... sklepie.
@Wirtuoz: Polecam x-kom. Byłem ostatnio kupować u nich RAM, 2 kolejne kości które mi dali, nie chciały działać w moim komputerze, dopiero 3cia z kolei zadziałała. Przyjęli bezproblemow zwroty i kolejne zamiany. Co więcej, kupowałem u nich na miejscu, w sklepie.

Znajomy przez pomyłkę zamówił zły monitor do komputera, zorientował się dopiero w domu, po wypakowaniu. Kolejnego dnia odniósł i wymienił - też bezproblemowo. x-kom ftw!
do zwrotu przez 14 dni

Przez 10.
Zauważyłem, że wszyscy tak robią, bo "widział pan co kupuje i po wyjściu ze sklepu nie przyjmujemy zwrotu" Tylko, że ustawa mówi, o zawarciu umowy poza lokalem sprzedającego. A klikając "kup" w domu i robiąc przelew zawierasz umowę na odległość. Możesz śmiało ich #!$%@?ć równo z ziemią.
@Wirtuoz: