Wpis z mikrobloga

Od kiedy to wszystko ma być zgodne z rozkładem normalnym?


@Dolii: Hm... centralne twierdzenie graniczne?
Moim zdaniem jak najbardziej w przypadku wyników egzaminu są przesłanki do jego zastosowania.
  • Odpowiedz
@Dolii: w populacji się raczej sprawdza ;)
a tak btw, na tym histogramie widać, że poziom trudności matury jest (generalnie) dobrany bardzo dobrze do poziomu kształcenia w szkołach i nie ma w nim co grzebać.
  • Odpowiedz
@TakiTamNikt: Dlatego nauczyciel nie powinien sumować punktów - powinien jak robot sprawdzać zadania po kolei i dawać kolejnemu co to sumuje i wpisuje w tabelę zdał/nie zdał.
  • Odpowiedz
@raj: @l3oooo: Czepiłem się Lacika, bo jego stwierdzenie o robieniu kurtyzany ze statystyki nie ma sensu. Miałoby wtedy gdyby np. ktoś sfałszował ten histogram dając dane z d--y czy coś, ale tak to właśnie dzięki statystyce wiemy, że zachodzi zjawisko dodawania punktów, by niektórzy jednak zdali maturę. Bez odpowiednich narzędzi statystycznych nawet byśmy o tym nie wiedzieli.

Nie jestem jakimś specem ze statystyki, ale trochę się zrobiłem nadwrażliwy,
  • Odpowiedz